1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

21 بهمن 1396
  • 0

هشت پیشنهاد برای آنها که هنوز هم علاقه شدیدی به خرید خودروهای کلاسیک دارند و در عین حال نمی‌خواهند پول گزافی بابت سواری با یک اتومبیل قدیمی بدهند

خریدار خودروی کلاسیک و قدیمی جنس خود را می‌شناسد و دنبال کالا پرت نیست. کسی که اینقدر دیوانه و عاشق است حتما می‌داند سواری با کادیلاک ایران یا نشستن در اتاق امن و آرام ولوو ۹۴۰ چه مختصاتی دارد. این چنین فردی هرگر غصه این را نمی‌خورد که می توان با ۵۰ میلیون یک ماشین چینی شاسی‌بلند خرید. او تفاوت را در اصالت ذاتی اتومبیل‌هایی می بیند که بدون داشتن صفحات لمسی دیجیتال، موتورهای توربوی کوچک ۳سیلندر، کروز کنترل و دی‌لایت به خوبی از پس مسافرت‌های طولانی، گاز دادن تا سرحد جنون و لایی کشیدن برخوردار است و البته به لطف ترمزهای قوی، اتاق امن و صندلی‌های راحت قادر است تا سرنشینانش را در وضعیتی پایدار جابجا کند.

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

در این گزارش به سراغ محصولات فراموش‌شده اما زنده بازار رفته‌ایم که ساخته دست‌های توانمند برندهای معتبر صنعت خودروی امروز و نیز مارک‌های ورشکسته در بوده و چندین دهه است که حضوری مستمر در خیابان‌های کشور دارند. تولیدات بنز، فورد، ولوو، اوپل، الدزموبیل، کادیلاک، تویوتا و هوندا از جمله خودروهای فرسوده‌ای هستند که می توان حتی پس از ۳۰ کار به راحتی به آنها اعتماد کرد و در کمال اطمینان آنها را جایگزین ۴۰۵ و پراید کرد. ببینید این خودروهای قدیمی چه ویژگی‌های جذابی دارند.

مرسدس بنز E230

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

قیمت : حدود 60 میلیون تومان
سال ساخت :۱۹۸۸
کارکرد : ۲۲۰ هزار کیلومتر
موتور : ۴سیلندر ۲۳۰۰ سی‌سی
قدرت : ۱۳۴ اسب بخار

کلاسیک مدرن. این عنوانی است که بسیاری از کارشناسان خودرو برای یکی از زیباترین اتاق های تاریخ مرسدس بنز استفاده می‌کنند. طراحی این خودرو حاصل هنر بی‌بدیل برونو ساکو سرطراح اسبق مرسدس بنز است که جلوه بارز تولید یک اتومبیل لوکس را بعد از ۳ دهه به ما یادآوار می‌شود. ای مرسدس بی‌مرگ هم سانروف دارد، هم کلی امکانات مناسب و رفاهی دیگر و در عین حال یک بنز واقعی با تمام پارامترهای اصیل خود است.

هوندا آکورد

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

قیمت : حدود ۳۰ میلیون تومان
سال ساخت :۱۹۹۱
کارکرد : ۲۲۵ هزار کیلومتر
موتور : ۴سیلندر ۲۲۰۰سی‌سی توربو
قدرت : ۱۲۵ اسب بخار

به لطف یک موتور توربوشارژردار ، جعبه دنده اتومات و نیز تجهیزات سفارش آمریکا، این سدان ژاپنی کیفیت رانندگی بالا را برای مالکش تضمین کند آن هم بعد از ۲۶ سال کار مداوم. جالب است که به گواه گفته بسیاری از دارندگان آکورد ۹۱، قطعات برقی و سیستم موتور خودرو بسیار کم استهلاک بوده و کارایی مناسبی را بدون افت کیفیت ارائه می‌کنند. آنتن، کمربند، صندلی‌ها، آینه‌ها و شیشه‌ها همگی برقی بوده ضمن اینکه آکورد از سیستم تهویه مطبوع مناسبی سود می‌برد.

تویوتا کریسیدا

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

قیمت : حدود ۳۰ میلیون تومان
سال ساخت : ۱۹۸۹
کارکرد : ۲۳۰ هزار کیلومتر
موتور : ۴سیلندر ۲۴۰۰سی‌سی
قدرت : ۱۰۸ اسب بخار

یک خودروی بی‌مرگ به معنی واقعی کلمه که تنها ۴ سال در خط تولید تویوتا ماند اما ۴۰ است که به بسیاری از مردمان خاورمیانه از عربستان و عراق تا ایران و پاکستان سواری داده و به لطف یک اتاق جادار، صندوقی بزرگ، کیفیت ساخت خوب و موتور و گیربکسی هماهنگ، تجربه سواری دلنشینی دارد. مثل هر خودروی قدیمی دیگر که در این گزارش حاضر است، کریسیدا هم خرج و مواظب اضافی می‌خواهد تا بتواند بی‌دغدغه مالکش را در انجام امورات روزمره یاری کند.

ولوو 940 GL

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

قیمت : حدود ۵۰ میلیون تومان
سال ساخت : ۱۹۹۲
کارکرد : ۲۲۰ هزار کیلومتر
موتور : ۴سیلندر ۲۳۰۰سی‌سی توربو
قدرت : ۱۶۲ اسب بخار

باورش سخت است اما با موتوری توربو و ۱۶۰ اسبی همپای بهترین سدان‌های امروز بازار حرکت می‌کند. یک سوئدی جان‌سخت و جادار و محکم که بعد از ۲۵ سال کار همچنان توان بالایی برای مانوردهی در خیابان‌های شهر دارد و با داشتن سیستم ۴ چرخ محرک به درد سواری بی‌دردسر در جاده‌های لیز زمستانی هم می‌خورد. این خودروی مجهز با داشتن سیستم ABS ، شیشه های تمام برقی، صندلی گرم کن، آیینه گرم کن‌دار سوپر سالن، رینگ‌های اسپورت ۱۵ اینچی و نیز موتور انژکتوری یکی از بهترین خودروهای کلاسیک بازار است که هم تکنولوژی بالایی داشته و هم ایمنی خوبی برای شما به ارمغان می‌آورد.

کادیلاک ایران (سویل)

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

قیمت : حدود ۲۵ میلیون تومان
سال ساخت : ۱۹۷۹
کارکرد : ۳۸۵ هزار کیلومتر
موتور : ۸سیلندر ۵۷۰۰ سی‌سی
قدرت : ۱۳۱ اسب بخار

سویل هنوز هم خودرویی دست نیافتنی است که نشان می‌دهد زمانی تولید بهترین‌های جهان در ایران اولویت داشت. با تولید بیش از ۲۱۵ هزار دستگاه در ۲ کارخانه تهران و میشیگان کادیلاک، این ساخته به‌یادماندنی بیل میچل برای ایرانی‌ها محصولی است موفق و محبوب که علاوه بر حس نوستالژیک تولید خودروی ناب و مدرن در ایران، به خوبی از پس نیازهای یک خانواده ایرانی متمول برمی آید! چرا متمول ؟ چون برای هزینه بنزین این خودرو احتیاج به یک دستگاه چاپ پول متحرک دارید. اگر این مورد سدی در برابر انتخاب شما نیست باید بگوییم بهترین خودروی کلاسیک موجود در بازار همین کادیلاک مزین به نام ایران است که به عنوان سدانی لوکس، از امکاناتی مدرن و اتاقی بسیار راحت با گنجایش بالا برخوردار است.

اُلدزموبیل کاتلاس

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

قیمت : حدود ۳۰ میلیون تومان
سال ساخت : ۱۹۹۰
کارکرد : ۲۰۰هزار کیلومتر
موتور : ۶سیلندر ۳۱۰۰سی‌سی
قدرت : ۱۳۸ اسب بخار
ویژگی برجسته : یک سدان مدرن آمریکایی که با فرمی کاملا خطی، منظم و اصیل طراحی شده تا به خوبی یادآور سدان‌های مشهور ساخت آمریکا از قبیل بیوک، شورولت، کادیلاک و فورد در ایران است. به لطف یک جعبه‌دنده اتومات، صندلی‌های عریض و نرم، شاسی و سیستم تعلیق خوب و موتور قوی این آمریکایی محافظه‌کار از سطح رانندگی مناسبی برخوردار است ضمن اینکه به کارگیری فرم کشیده در پوزه، ایجاد صندوق عقب کوتاه و نیز طرح‌دهی به سقف خودرو به شکلی خوابیده موجب شده تا در معابر عمومی احساس عبور یک خودروی اسپورت به افراد دست دهد. در کل کوتلاس محصولی دوس‌داشتنی و خاص است که نسبت به اتومبیل‌های ژاپنی هم‌رده در آن زمان، حس سواری بهتری به مالکش می‌دهد.

اوپل وکترا

 خودروهای پیری که هنوز در بازار خودرو محبوب هستند

قیمت : حدود 15 میلیون تومان
سال ساخت : ۱۹۹۴
کارکرد : ۲۱۰ هزار کیلومتر
موتور : ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی
قدرت : ۱۱۵ اسب بخار

ویژگی برجسته : یک سدان اروپایی جذاب با امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، شیشه های برقی، کولر، کامپیوتر مرکزی، آینه‌های برقی‌، ایربگ و ترمز ABSکه کیفیت بالای ساخت، مصرف کم و سرعت‌گیری و شتاب بالا مشهور است. وکترا به لطف وزن پایین، یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی دقیق و شاسی مستحکم قادر است لذت رانندگی بالایی را به سرنشینانش انتقال دهد ضمن اینکه با اتاقی 2.60 متری و نیز صندوق باری که ۴۵۰ لیتر گنجایش دارد، این محصول آلمانی یک خودروی خانوادگی عالی است.



نظرات