1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. عملکرد بسیار ضعیف نیسان جوک در تست گوزن

عملکرد بسیار ضعیف نیسان جوک در تست گوزن

21 اردیبهشت 1396
  • 2

با تماشای کلیپ تست نیسان جوک در تغییر مسیرهای ناگهانی که در خارج از ایران انجام شده است باید مراقب رانندگی با این خودرو در خیابان‌ها و جاده‌های کشور باشید و جدا از تغییر مسیرهای ناگهانی حتی در زمان تصادف بپرهیزید.

 عملکرد بسیار ضعیف نیسان جوک در تست گوزن

در سال 1997 در صنعت خودروسازی آلمان و برای آزمایش پایداری، امنیت و ثبات خودرو در برابر چپ شدن یا منحرف شدن در تغییر مسیرهای ناگهانی از سوی گروهی از کارشناسان که شامل هفت خودروساز آلمانی، بخش بیمه، کانون خودرو، دانشمندان مستقل و روزنامه نگاران خودرویی بود تستی طراحی شد که VDA نام گرفت.

یکی از سطوح تست VDA تست MOOSE یا گوزن نام دارد که هدف اصلی آن سنجش فرمان پذیری ، کنترل وسایل نقلیه و میزان تمایل خودروها به واژگونی است.

در تصویر زیر می توانید نقشه‌ای از تست گوزن را مشاهده کنید.

 عملکرد بسیار ضعیف نیسان جوک در تست گوزن

در تست گوزن نیسان جوک که با سرعت 73 کیلومتر در ساعت انجام می شود به خوبی عدم تعادل خودرو در برابر تغییر مسیر ناگهانی را می بینیم که احتمالا مشکل تقسیم وزن یا کالیبره کردن ضعیف سیستم کنترل پایداری باعث این نقیصه شده است.

از نیسان جوک که ذاتا یک کراس اوور کوچک با فنربندی و سواری خشک است انتظار می رفت در این تست عملکرد به مراتب بهتری از خود به نمایش بگذارد.

با وجو اینکه نیسان اصرار زیادی بر اسپرت بودن این کراس اوور سایز کوچک دارد چنین عملکردی در تست تغییر مسیر آن هم در سرعت 73 کیلومتر جای تامل دارد.

در ادامه تصاویری از بلند شدن کامل چرخ ها از روی زمین در زمان تست گوزن را مشاهده می کنید به صورتی که در یک مورد رینگ کاملا با زمین تماس پیدا کرده و آسفالت را می خراشد!

 عملکرد بسیار ضعیف نیسان جوک در تست گوزن

 عملکرد بسیار ضعیف نیسان جوک در تست گوزن

منبع : ایران جیب



نظرات

  • امین امین (11 خرداد 1396 ساعت 09:07)

    تست ا........... عالی بود..............

  • ایرانیان ایرانیان (2 خرداد 1396 ساعت 01:15)

    فکر کنم پراید ساخت ایران از تست الاغ هم رو سفید بیرون نیاد چه برسه تست گوزن