1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی سانگ یانگ رکستون 2017

بررسی سانگ یانگ رکستون 2017

22 مرداد 1396
  • 2

برای اولین بار سانگ یانگ رکستون 2017 چهارچرخ متحرک را آزمایش کردیم. آیا رقیب خوش قیمتی برای لندروور دیسکاوری است؟

بررسی سانگ یانگ رکستون 2017

نظر کلی

رکستون جدید از نظر ظاهر و حس رانندگی دست کم دو نسل از مدل قبلی خود جلوتر است. فضای بیشتری دارد و سطح جدیدی از کیفیت این برند را نمایان می کند. همچنین نسبت به قبل رانندگی دلچسب تری به شما ارائه می دهد. البته در زمینه هندلینگ مانند یک پیک آپ است و در مقابل SUV های دیگر ضعیف به شمار می آید. باید اضافه کنیم که از نظر اقتصادی بودن نیز هنوز کمبودهایی دارد. اما مدل جدید یک چهارچرخ متحرک سرسخت است که به عنوان یک اتومبیل خانوادگی در خدمت شماست. در حالی که مدل های Ultimate عالی هستند، مدل های سطح پایین تر (و ارزان تر) گزینه های معقول تری به شمار می آیند.

روسای سانگ یانگ در مورد پیشرفت های رکستون جدید کاملاً درست می گویند. بزرگ است، قیمتی معادل یک هاچبک دارد و قدرتمند است. اما این اتومبیل چهارچرخ متحرک از زمان عرضه آن در سال 2003 تغییرات مختصری داشته است. SUV های مدرن زیادی به بازار آمده اند که باعث می شود در این بخش بازار، رکستون مانند یک دایناسور به نظر بیاید.

به روزرسانی ها در این خودروساز کره ای در حالت نوسان به سر می برند. با این حال مدل های جدید مانند تیوولی، قابلیت رقابت با برندهای اروپایی را دارند و حالا نوبت رکستون جدید است. ما پیش از این که این اتومبیل به بازار بریتانیا وارد شود با آن رانندگی کردیم. طراحی پیشرفت زیادی داشته است و ظاهر تمیزتر و سطح بالاتری از قبل دارد. خطوط تیزتر، اندازه آن را پنهان نمی کنند. چرا که با برآمدگی قسمت عقب، از نظر طول 15 سانتی متر و از نظر ارتفاع 13 سانتی متر بلندتر از هیوندای سانتافه است.

بررسی سانگ یانگ رکستون 2017

اولین چیزی که در داخل به چشم می خورد – غیر از فضای زیاد – ارتقا محسوس کیفیت است. دسته دنده و دکمه های پلاستیکی قدیمی جای خود را به طراحی هوشمند و منظم (الهام گرفته شده از تیوولی) داده اند. در واقع از نظر کیفیت ساخت، به راحتی با سانتافه قابل مقایسه است. هر کسی که با سانگ یانگ های تولید شده در پنج سال پیش آشنا باشد، از پیشرفت کابین شگفت زده خواهد شد.

تجهیزات و تکنولوژی هم پیشرفت بسیاری داشته اند. مدل های پایه از نظر تجهیزات کامل هستند، اما مدل Ultimate مجهز به یک صفحه نمایش 9.2 اینچی به همراه نویگیشن ماهواره ای، اپل کارپلی و اندروید اتو، چرم دوزی، صندلی های حافظه دار به همراه گرمکن و سردکن و همچنین دوربین دید 360 درجه می باشد. پکیج کامل تکنولوژی ایمنی خودکار نیز در رکستون جدید تعبیه شده است؛ امکاناتی که چند سال پیش اصلاً در سانگ یانگ دیده نمی شد. در نتیجه، رکستون فقط به عنوان یک اتومبیل ارزان قیمت به شمار نمی آید، بلکه مدل Ultimate (با هزینه 3 هزار پوند اضافه) از نظر قیمت نسبت به اشکودا کودیاک فول آپشن در مقام بالاتری قرار می گیرد. رکستون به صورت 5 یا 7 نفره عرضه می شود، البته ما فقط مدل 5 نفره را آزمایش کردیم. جای پا و فضای سر زیادی برای ردیف دوم وجود دارد، در عین حال فضای ردیف سوم از اشکودا کودیاک و کیا سورنتو بیشتر است. مدل 5 نفره دارای فضای بار فوق العاده 820 لیتری می باشد.

با این که سانگ یانگ بر طراحی بدنه بر روی شاسی اصرار دارد (امروزه این مدل طراحی فقط در پیک آپ ها و اتومبیل های خارج جاده ای دیده می شود)، به دلیل فولاد بیشتر، سواری مدل جدید به طور قابل توجهی سخت تر از قبل است. با ظرفیت کشش 3.5 تن، به عنوان یک اتومبیل قدرتمند به شمار می آید که می تواند رقیبی برای لندروور دیسکاوری باشد.

نکته منفی طراحی بدنه بر روی شاسی این است که از نظر هندلینگ و سواری قابل مقایسه با SUV های مدرن (با طراحی شاسی و بدنه واحد) نیست. این مدل جدید با وجود پیشرفت های بسیار، در این زمینه تفاوتی ندارد. اکثر اوقات سواری نرم و راحتی دارد و صدای باد و جاده محسوس نیستند. اما دست اندازها و لرزش ها کمی در بدنه و فرمان احساس می شوند. واکنش فرمان کند است و در پیچ ها شاهد حس سنگینی و چرخش بدنه محسوسی هستیم.

بررسی سانگ یانگ رکستون 2017

با این حال، برای افرادی که به دنبال یک اتومبیل قدرتمند و خانوادگی با راحتی متوسط هستند، رکستون ترکیب معقولی از قابلیت های درون و بیرون جاده ای به نمایش می گذارد.
موتور جدید 2.2 لیتری دیزل عملکرد قابل قبولی دارد که در دورهای بالا کمی صدا از خود تولید می کند. البته این نکته قابل قبول است، چرا که گیربکس 7 سرعته (طراحی شده توسط مرسدس) دور موتور را در شتاب های شدید بالا می برد. به عنوان مهم ترین نکته می توان به مصرف سوخت آن اشاره کرد که 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

مشخصات

مدل: سانگ یانگ رکستون e-XDi220 Ultimate
قیمت: 37.500 پوند (حدود 183 میلیون تومان)
موتور: 2.2 لیتر 4 سیلندر دیزل
قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/420 نیوتن متر
سیستم تعویض دنده: 7 سرعته اتوماتیک، چهارچرخ متحرک
شتاب صفر تا 100: 11 ثانیه
حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت/خروجی دی اکسید کربن: 6.7 لیتر/213 گرم در هر کیلومتر

بررسی سانگ یانگ رکستون 2017

بررسی سانگ یانگ رکستون 2017



نظرات

  • داود داود (24 مرداد 1396 ساعت 00:29)

    ماشین خوبیه
    خیلی متن عادلانه ای در موردش ننوشتید.. خدایی از خیلی ماشینای بازار سره.. امکاناتشم که عالی بود.. در عجبم از این نوشتار

  • سعید سعید (22 مرداد 1396 ساعت 17:47)

    قیمتش فروشش توسط رامک خودرو خیلی مهمه! میتونه ماشین دوست داشتنی باشه اگه با قیمت و شرایط خوب برای فروش بذارنش