1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

25 تیر 1396
  • 0

بهترین اتومبیل های جدید برای خرید کدام اند؟ با برگزیدگان Auto Express در سال 2017 آشنا می شوید...

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

پیشرفت بی وقفه در بازار اتومبیل های جدید طی سال گذشته همچنان ادامه داشته است و تولیدکنندگان با هجم زیاد متقاضیان در کلاس های مختلف مواجه بوده اند. از اتومبیل های شهری گرفته تا سوپراتومبیل ها، دنیای خودرو در حال تغییر است؛ این در حالی است که تکنولوژی، هر روز بیشتر در این صنعت راه پیدا می کند.

هیچ زمانی مانند الان برای خرید یک اتومبیل جدید مناسب نبوده است، اما Auto Express می داند که این یک تصمیم ساده نیست. به همین خاطر تیم باتجربه آن ها هر اتومبیل موجود را به تنهایی و بادقت مورد بررسی قرار داده تا بهترین گزینه را برای خریداران پیدا کنند.

این مراسم اختصاصی در Hilton Bankside لندن با پوشش زنده در شبکه های اجتماعی برگزار گردید. این فهرست با توجه به پیشرفت های اخیر در دنیای اتومبیل ها، بیش از چندصد آزمایش جاده و ارزیابی مشکلات مصرف کنندگان تهیه شده است. با این که امسال انتخاب برندگان بسیار مشکل بود اما فکر می کنیم که بهترین ها را مشخص کرده ایم.

2016 تا 2017: 12 ماه با اتومبیل ها

طی 12 ماه گذشته، تولیدکنندگان با سیستم های جدید الکتریکی و هیبرید و همچنین موتورهای بنزینی و دیزل با کارایی بالاتر، با چالش های آلودگی هوا مقابله کرده اند. گسترش بازار SUV ها با ورود بیشتر شرکت ها به این حوزه با عرضه کراس اوورهای کامپکت تا شاسی بلندهای لوکس همچنان ادامه دارد.

سیستم های رانندگی خودکار نیز به منظور راحتی و امنیت بیشتر به رشد خود ادامه داده اند. البته هیجان رانندگی هنوز فراموش نشده است. با اتومبیل هایی مواجه هستیم که با طراحی فوق العاده، عملکرد و هندلینگ خود قلب ما را تسخیر می کنند. قدرت و سرعت نیز با آزمایش ها و رکوردهای شکسته شده در پیست نشان از پیشرفت دارد. مختصر بگوییم، زمان خوبی برای خرید و علاقه مندی به اتومبیل ها است.

SUV خانوادگی 2017: سیتروئن گرند C4 پیکاسو

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

سیتروئن گرند C4 پیکاسو به عنوان SUV خانوادگی سال 2017 انتخاب شده است. در این کلاس رنو گرند سنیک و سئات الحمرا هم انتخاب های مناسبی به شمار می روند. C4 پیکاسو در سال 2017 با چالش سختی از طرف رنو سنیک و گرند سنیک رو به رو بود، اما برای چهارمین سال متوالی این ون 7 نفره به عنوان اتومبیل سال در کلاس خود انتخاب شده است.

با افزایش محبوبیت SUV های خانوادگی، این کلاس همچنان مشتری خود را دارد و اگر می خواهید به همراه خانواده به گردش بروید، گرند C4 پیکاسو به عنوان یک ون 7 نفره بهترین انتخاب شما خواهد بود.
یک SUV خانوادگی باید برای خانواده ها کارایی داشته باشد. در ردیف سوم صندلی های جادار داشته باشد، در ردیف دوم فضای زیادی داشته باشد و همچنین شیشه جلوی آن برای نور بیشتر، بزرگ باشد. سیتروئن در این زمینه جلودار است.

می توانید ردیف وسط را برای جای پای بیشتر جا به جا کنید. در حالتی که تمام صندلی ها سر جایشان باشند، 165 لیتر فضا در دسترس خواهد بود و در حالت 5 صندلی، گنجایش C4 به 793 لیتر می رسد. اگر تمام صندلی ها را جمع کنید، 2181 لیتر فضا در اختیار خواهید داشت. شاید طراحی خیلی توجه شما را جلب نکند، اما امکانات آن شما راضی خواهد کرد. اپل کارپلی، قابلیت هات اسپات وای فای و صندوق عقب برقی زندگی را برای شما آسان تر می کند. سیستم اطلاعات-سرگرمی با صفحه دوقلو TFT عالی به نظر می رسد و کاربری آسانی دارد. کابین هم با هوشمندی طراحی شده است؛ منحصربه فرد و در عین حال کاربردی است.

این مدل فیس لیفت شده موتور بنزینی توربو را ارائه می کند، اما موتورهای 1.6 و 2 لیتری توربودیزل انتخاب های محبوب تری هستند.

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

با این که گیربکس دستی عملکرد خوبی دارد، گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هم با شخصیت آرام C4 تطابق دارد. مصرف سوخت 3.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر است و خروجی دی اکسید کربن آن 100 گرم در هر کیلومتر است که برای اتومبیلی با این اندازه بسیار اقتصادی است.

مدل برگزیده: سیتروئن گرند C4 پیکاسو BlueHDi 120 اسب بخار Feel، قیمت حدود 25 هزار پوند (حدود 120 میلیون تومان) حتی زمانی که C4 پیکاسو کاملا پر باشد، موتور 1.6 لیتری BlueHDi دیزل به خوبی عمل می کند. نسخه Feel هم با تجهیزات استاندارد ارائه می شود. این ویژگی ها کاربردی هستند و ارزش هزینه اضافی را دارند.

رنو گرند سنیک

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

گرند سنیک جدید تلاش خوبی از طرف رنو می باشد. به کارآمدی سیتروئن نیست، اما کابین به خوبی طراحی شده و سیستم اطلاعات-سرگرمی و همچنین نورپردازی (در مدل های سطح بالا) حس یک اتومبیل لوکس را به شما منتقل می کند. در مجموع رنو یک اتومبیل 7 نفره چندکاره و زیبا است.

سئات الحمرا

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

سئات الحمرا همچنان برای خانواده ها جذاب است. به بزرگی سیتروئن نیست و شادابی رنو را ندارد، اما درهای کناری کشویی آن به کارایی این اتومبیل کمک شایانی کرده اند.

SUV کوچک 2017: سیتروئن C4 کاکتوس

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

سیتروئن C4 کاکتوس به عنوان SUV کوچک سال 2017 انتخاب شده است. در این کلاس رنو داستر و پژو 2008 هم انتخاب های مناسبی به شمار می روند.

به جای محافظه کاری، سیتروئن در طراحی C4 کاکتوس ریسک کرد و نتیجه اش را دید. این اتومبیل در سال 2014 با ظاهری عجیب و سرگرم کننده که در رقبا وجود ندارد وارد بازار شد و از نظر ما بهترین SUV کوچک برای خرید است.

سیتروئن در برابر وسوسه اسپرت تر کردن C4 کاکتوس مقاومت کرده و هیچ یک از رقبا در جاده های سخت بریتانیا مانند سیتروئن راحت نیستند. این ویژگی باعث می شود که C4 اتصالی به سیتروئن های کلاسیک داشته باشد و مانند آن ها اتومبیلی منحصربه فرد و راحت با قیمتی معقول شناخته شود.

موتورهای کم حجم، کابین جذاب و طراحی سبک C4 همگی نشان از نگاه رو به جلوی سیتروئن دارند. پنل های Airbump در کناره های اتومبیل ظاهر جالبی دارند، اما در واقع به منظور محافظت از درها در برابر ضربه طراحی شده اند.

با موتور 3 سیلندر بنزینی PureTech، کاکتوس یک اتومبیل اقتصادی به شما می رود. البته سیتروئن موتورهای دیزل را هم ارائه می کند. مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر 2.5 لیتر است و خروجی دی اکسید کربن 82 گرم در هر کیلومتر می باشد.

تمامی نسخه های C4 کاکتوس دارای تجهیزات کاملی هستند. صفحه نمایش 7 اینچی و رادیوی دیجیتالی به صورت استاندارد موجود هستند. طراحی داخلی جالب تر از رقبا است و از مواد مرغوبی در ساخت آن استفاده شده است. C4 اتومبیل کوچکی است اما داخل آن احساس راحتی می کنید. در قسمت عقب هم فضا به اندازه کافی وجود دارد.

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

به علاوه، فضای بار 358 لیتری به این معنی است که کاکتوس با وجود کوچک بودن، در این زمینه هم حرف هایی برای گفتن دارد.

مدل برگزیده: سیتروئن C4 کاکتوس PureTech 110 S&S دستی Feel، قیمت حدود 17 هزار پوند (حدود 80 میلیون تومان) انتخاب ما C4 کاکتوس 108 اسب بخاری 3 سیلندر بنزینی توربو است. موتور عملکرد و قدرت مناسبی دارد. طبق ادعای شرکت، مصرف سوخت آن 3.5 لیتر در 100 کیلومتر و خروجی دی اکسید کربن آن 100 گرم در هر کیلومتر است. نسخه Feel قابلیت جمع شدن صندلی ها به همراه سیستم تهویه هوا، بلوتوث و رینگ های 16 اینچی آلیاژی را به عنوان استاندارد ارائه می کند.

رنو داستر

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

رنو داستر از زمان عرضه در سال 2012 یکی از محبوب ترین SUV های بازار بوده است و به لطف قیمت مناسب، همیشه در اولویت انتخاب قرار داشته است. همچنان که قیمت SUV های کوچک در حال افزایش است، داستر ارزش زیادی برای خرید دارد. فضای خوبی دارد و راحت است.

پژو 2008

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

2008 جذاب و ارزان است و تجهیزات زیادی دارد. کابین و موتور آن باعث می شوند که یکی از بهترین های این کلاس باشد. با استفاده از تکنولوژی Clever Grip Control می توان مسیرهای خارج جاده را بدون سیستم چهارچرخ متحرک پیمود.

SUV متوسط 2017: پژو 3008

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

پژو 3008 به عنوان SUV متوسط سال 2017 انتخاب شده است. در این کلاس مزدا CX-5 و سئات آتکا هم انتخاب های مناسبی به شمار می روند. بخش SUV های متوسط یکی از جذاب ترین بخش های بازار است که هر روز شاهد بهبود آن هستیم و در سال 2017، پژو 3008 عنوان اتومبیل سال را در این کلاس از آن خود کرده است.

3008 از موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر بنزینی توربو PureTech بهره می برد. با وجود اخبار بد در مورد موتورهای دیزل، استفاده از موتور بنزینی گزینه معقولی به شمار می آید. در هر 100 کیلومتر 4.2 لیتر بنزین مصرف می کند و در هر کیلومتر 117 گرم دی اکسید کربن تولید می کند. با استفاده مناسب از گشتاور، عملکرد مناسبی را به نمایش می گذارد.

طراحی مدرن یکی دیگر از ویژگی های 3008 است. داخل این اتومبیل هم قدم بزرگی رو به جلو بوده است. کابین i-Cockpit تحولی در زمینه تکنولوژی دیجیتال بوده است و مواد به کار رفته هم بسیار مرغوب هستند.

حتی مدل های پایه نیز تجهیزات مناسبی دارند. تمامی مدل های دارای داشبورد دیجیتال، صفحه نمایش 8 اینچی و امکانات ایمنی مانند ترمز خودکار هستند. مدل های سطح بالاتر هم آپشن هایی دارند که در SUV های گران قیمت پیدا می کنید.

فضای بار 591 لیتر به همراه جای پای کافی در 3008 وجود دارد. این به خاطر استفاده از پلتفرم EMP2 می باشد که در زمینه سواری و هندلینگ بهبود زیادی حاصل کرده است. کمک فنرها هم در سواری های طولانی مدت راحتی را به ارمغان می آورند، در حالی که در پیچ ها هم با چابکی عمل می کند. در مجموع، رویکرد فناوری محور، نرمی و راحتی در 3008، آن را به یکی از کامل ترین پژوهایی مبدل می کند که در چند سال اخیر دیده ایم. در این کلاس پیچیده، 3008 یک برنده شایسته است.

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

مدل برگزیده: پژو 3008 PureTech 1.2 Allure، حدود 24 هزار پوند (حدود 115 میلیون تومان)

با این که مدل های دیزل مناسب هستند، اما با موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر بنزینی توربو بهترین عملکرد را در اختیار خواهید داشت. این موتور قدرتمند و اقتصادی است. نسخه Allure هم امکانات خوبی مانند نویگیشن ماهواره ای و تجهیزات ایمنی اضافی برای آسایش بیشتر ارائه می کند.

مزدا CX-5

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

نسل دوم CX-5 طراحی و کیفیتی عالی دارد. علاوه بر این، سواری و هندلینگ مزدا لذت بخش است و راحتی را فراموش نکرده است. نسخه های دیزل عملکرد و کارایی فوق العاده ای دارند.

سئات آتکا

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

سرسخت ترین رقیب 3008، آتکا است. که ترکیبی از کارایی و بهره وری است و بر روی راننده تمرکز کرده است. علاوه بر طراحی بیرونی، کابین هم به خوبی طراحی شده است و سواری آن فوق العاده است. با این که سواری در بعضی نسخه ها سخت است، هندلینگ و موتورها عالی هستند.

SUV بزرگ 2017: اشکودا کودیاک

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

اشکودا کودیاک به عنوان SUV بزرگ سال 2017 انتخاب شده است. در این کلاس هیوندای سانتافه و کیا سورنتو هم انتخاب های مناسبی به شمار می روند. SUV های بزرگ برای 7 نفر فضا دارند و برای خانواده های پرجمعیت کاربردی، به صرفه و کارآمد هستند.

کودیاک جدیدترین اتومبیل این کلاس است و به لطف سواری و هندلینگ تاثیرگذار، کارایی و قیمت مناسب، عنوان بهترین SUV بزرگ 2017 را به خود اختصاص می دهد. با این که طراحی آن با سوپرب خیلی تفاوت ندارد، کیفیت داخل با برندهای گران قیمت تر قابل مقایسه است. تکنولوژی به روز به همراه امکانات دیگر و اتصالات تلفن همراه در کودیاک به چشم می خورند.

کودیاک فضای خوبی دارد و با نسخه های S و SE عرضه می شود. دارای 720 لیتر گنجایش است و با پرداخت هزار پوند بیشتر، می توانید نسخه 7 نفره را داشته باشید. ردیف سوم فضای خوبی برای سرنشینان دارد. جای بار در مدل های 5 نفره 630 لیتر می باشد و کودیاک کارایی و راحتی را به همراه بدنه بزرگ به شما ارائه می کند. به لطف پلتفرم MQB (فولکس واگن) چابکی قابل توجهی را نسبت به SUV های کوچک تر به نمایش می گذارد. مدل های دارای Dynamic Chassis Control امکان انتخاب بین رانندگی نرم و هندلینگ خوب را با فشردن یک دکمه را ایجاد می کند، اما در حالت استاندارد هم سیستم تعلیق سواری راحتی را ارائه می کند.

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

علاوه بر این ها، موتورهای بنزینی و دیزل هم عملکرد بسیار خوبی دارند. قیمت کودیاک از حدود 22 هزار پوند شروع می شود.

مدل برگزیده: اشکودا کودیاک 2 TDI 150 DSG SE 7 نفره، حدود 28 هزار پوند (حدود 135 میلون تومان) کودیاک با موتور دیزل بهترین گزینه است. موتور 2 لیتری 148 اسب بخاری در زمینه عملکرد و قیمت فوق العاده است و مدل DSG از گیربکس دستی ارزان تر است که فقط با سیستم چهارچرخ متحرک ارائه می شود. مصرف سوخت آن 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است و نسخه SE تجهیزات زیادی دارد.

هیوندای سانتافه

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

سانتافه یک SUV بزرگ دوست داشتنی است. مانند کودیاک مدرن نیست و مانند خواهرش سورنتو راحت نیست، اما تجهیزات زیاد و سیستم چهارچرخ متحرک به عنوان استاندارد، قابلیت های خارج جاده خوبی را در اختیار شما می گذارد. طراحی زیبا، فضای بار مناسب و سواری راحت هم از جذابیت های این اتومبیل است.

کیا سورنتو

معرفی برترین suvهای اروپا در 2017

سورنتو قیمت پایه بالاتری نسبت به اشکودا دارد که از حدود 29 هزار پوند (حدود 140 میلیون تومان) شروع می شود. اما فهرست تجهیزات آن زیاد است و دارای موتور قوی تر 2.2 دیزل می باشد. همچنین فضای زیادی دارد و کیفیت داخل آن نیز خیلی از اشکودا عقب نیست.



نظرات