1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

8 فروردین 1396
  • 0

سه سال پیش در نمایشگاه خودروی پاریس 2014 مرسدس بنز کوپهٔ جدیدی را با نام AMG GT به‌عنوان جایگزین مدل SLS معرفی کرد؛ اما چندی پیش مشخص شد که این پایان کار AMG GT نبوده است و ستارهٔ اشتوتگارت همچنان برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای این ماشین دارد که یکی از آن‌ها معرفی مدل AMG GT C رودستر است. حال ما اولین آزمایش رانندگی با این نورسیدهٔ آلمانی را انجام داده‌ایم.

 اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

نسخهٔ پایهٔ AMG GT از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 استفاده می‌کند که 456 اسب بخار قدرت دارد؛ اما هرچند در AMG GT C رودستر هم از همین موتور استفاده شده است اما قدرت آن به 550 اسب بخار افزایش پیدا کرده است که AMG GT C را وحشی‌تر از نمونه‌های قبلی می‌کند. همچنین این خودرو تمامی زیبایی‌های نسخهٔ کوپه را نیز به ارث برده است اما تغییراتی هم در آن اعمال شده که GT C را خشن‌تر از GT و GT S نشان می‌دهد. یکی از این تغییرات استفاده از جلوپنجره‌ای جدید است که با الهام از مدل افسانه‌ای 300 SL پانامریکانا طراحی شده است. همچنین ورودی‌های هوای درون سپر نیز در مواقع غیر نیاز بسته می‌شوند و تا به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک کنند؛ بنابراین GT C تا حدودی به مدل پرچم‌دار GT R شباهت پیدا کرده است.

 اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

نسخهٔ رودستر AMG GT خود در دو نسخهٔ معمولی و GT C عرضه می‌شود که دومی قوی‌تر و اسپرت‌تر بوده و نمونهٔ مورد آزمایش ما هم از همین نوع است. GT C در ظاهر نیز قدرت بیشتر خود را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که فاصلهٔ عرضی محورهای آن بیشتر بوده و بدنهٔ آن نیز عریض‌تر است؛ اما این مدل مطمئناً به ترمزهای قوی‌تر و لاستیک‌های پهن‌تری هم نیاز دارد. به همین دلیل مرسدس بنز لاستیک‌های 255 در جلو و 295 در عقب نسخهٔ معمولی را با نمونه‌های 265 در جلو و 305 در عقب GT C جایگزین کرده است. همچنین در این مدل یک حالت مسابقه نیز به حالات رانندگی اضافه شده است.

 اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

در داخل، طبق رویه‌ای که پیش‌ازاین در کابین محصولات AMG دیده‌ایم و برایمان آشنایی دارد، دکمه‌های روی سقف به کنسول وسط انتقال پیدا کرده‌اند. موقعیت راننده در این خودرو تقریباً بی‌عیب و نقص است و راننده از پشت فرمان کاپوت کشیدهٔ خودرو را که در زیر خود نیروگاه V8 بای‌توربو را پنهان کرده است مشاهده می‌کند. در این آزمایش رئیس AMG آقای «توبیاس مورس» نیز ما را همراهی می‌کرد. به گفتهٔ وی GT C هنوز در مرحلهٔ توسعه قرار داشته و تا پیش از بهار 2017 به بازار عرضه نخواهد شد.

 اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

به همین دلیل، در خودروی مورد آزمایش مشکلاتی به چشم می‌خورد مانند اینکه درِ صندوق به‌خوبی در جای خود قرار نمی‌گرفت و فرمان نیز برای تولید انبوه تنظیم نشده بود؛ اما در طول آزمایش، توبیاس مورس متوجه چیزهای دیگری هم شد که برای حفظ اسرار شرکت از گفتن آن‌ها به ما خودداری کرد و هر بار که از او در این رابطه سؤال می‌کردیم فقط می‌خندید! درهرحال به‌زودی مرحلهٔ توسعه و آزمایشات مرسدس AMG GT رودستر به پایان رسیده و به بازار عرشه خواهد شد که در این صورت اوضاع برای پورشه 911 کابریولت کاملاً ناراحت‌کننده می‌شود.

 اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

 اولین تجربهٔ بررسی مرسدس AMG GT C رودستر

منبع : پدال



نظرات