1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

5 مهر 1396
  • 4

گزارش بازار:

 کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

ای وی ام 315؛ طراحی بیونیک

ام وی ام 315 با لباس جدیدش در سال 94 در ایران عرضه شد. طراحی ظاهری در قسمت جلو کاملا متحول شده و به لطف چراغ های جدید با فرم چشمنواز و طراحی نوین سپر جلو، این قسمت بسیار زیباتر و قابل قبول تر از قبل است. در نمای عقب تقریبا همه چیز دست نخورده باقی مانده و تنها به بازنگری سپر عقب و اضافه کردن لامپ های ال ای دی به چراغ ها بسنده شده است.

 کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

هم چنین نسخه کراس 315 با فلاپ های اضافه نصب شده روی بدنه رقیبی جدی برای دانگ فنگ اچ سی کراس به شمار می رود و از اظهر اسپرت تر نسبت به مدل معمولی برخوردار است. فضای کابین 315 در نسخه فیس لیفت از نو طراحی شده و هیچ شباهتی با طراحی نه چندان متناسب قبلی ندارد.

به ادعای چری در طراحی داشبورد 315 جدید از بال های پرنده الهام گرفته شده و از حق نگذریم، داشبورد مدل فیس لیفت از نظر چیدمان و توجه به مدرنیته یک سر و گردن از رقبای هم قیمت و وطنی خودش بالاتر است. البته نسخه فول 315 در چین با تجهیزات همچون پوشش چرمی صندلی ها، کنسول میانی، سانروف، مانیتور و دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان عرضه می شود که در مدل عرضه شده در ایران از این موارد فاکتور گرفته شده و از مهمترین امکانات اش می توان به تنظیم الکتریکی سیستم تهویه و سنسور عقب اشاره کرد.

 کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

ارتفاع صندلی راننده برخلاف رقبا قابل تنظیم نیست، اما برخلاف ساندرو و 206 تمام دکمه های شیشه بالابرها و قفل مرکزی در پنل درب راننده جایگذاری شده و از این نظر مثل رقبا گیج کننده نیست. به کیفیت ساخت کابین انتقادهای زیادی وارد است و در هر نقطه پلاستیک های خشک و ارزان قیمت به چشم می خورد. اما مهم ترین نقطه قوت نسبت به 206، فضای مناسب ردیف عقب و صندوق بار است که باعث می شود اگر به دنبال راحتی بیش تر هستید 315 را انتخاب کنید.

ام وی ام 315 پیشرانه ACTECO را در دل خود جای داده که حاصل همکاری چری و کمپانی اتریشی است. این پیشرانه 4 سیلندر با 1.5 لیتر حجم، 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و از این نظر توان نسبتا مشابهی با 206 تیپ 5 دارد. اما به دلیل عملکرد گیرباکس و نسبت به قدرت، شتاب اولیه 315 نسبت به تیپ 5 چشم گیر نیست. اما درعوض سواری و تعویض دنده های نرم تری را به شما هدیه می کند.

 کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

شایع ترین ایراد مدل قدیمی 315، مشکلات گیرباکس و مجموع کلاچ آن بود که گویا این موارد در مدل فیس لیفت مرتفع شده اند. البته پدال ترمز 315 هنوز هم حساسیت مناسبی ندارد و این هاج بک چینی با برخورداری از 2 کیسه هوا توانسته 4 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP دریافت کند.

پیشنهاد نهایی

اگر در رنج قیمت زیر 40 میلیون تومان به دنبال خرید هاچ بکی جمع و جور برای تردد در شهرهای شلوغ هستید و از طرفی از ظاهر تکراری پژو 206 خسته شده اید و به توانایی های فنی خودرو نیز اهمیت ویژه ای نمی دهید، ام وی ام 315 جدید با ظاهر زیباتر از قبل می تواند گزینه مناسبی پیش رویتان باشد.

رقبای داخلی و خارجی • Renault Sandero
• Peugeot 207
• BRILLIANCE H320

نکات مثبت

طراحی زیباتر کابین و بدنه نسبت به قبل
امکانات مناسب
ردیف عقب و صندوق بار جادارتر از 206

نکات منفی

ضعف سیستم کلاچ
شتاب اولیه نه چندان مناسب
امکانات و تجهیزات

چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ سوم ترمز، تنظیم صندلی جلو در 4 جهت، رینگ آلومینیومی، سنسور پارک، تنظیم برقی آینه های جانبی، شیشه های بالابر برقی برای 4 درب، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای، ABS و EBD قابلیت پخش MP3، ورودی USB و AUX، مجهز به 6 بلندگو

مشخصات فنی

کلاس: هاچ بک شهری
پیشرانه: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1497 سی سی
قدرت: 107 اسب بخار در 600 دور
گشتاور: 140 نیوتن متر در 4500 دور
وزن: 1210 کیلوگرم
مصرف: 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
باک: 50 لیتر
شتاب: -

قیمت: 46 تا 47 میلیون تومان (تیپ های مختلف)



دانگ فنگ H30 کراس؛ یک پکیج کامل

تب خرید کراس اوور در کشورهای مختلف جهان آن قدر بالا گرفته که حالا همه بزرگان این صنعت در جهان یک یا حتی چند نمونه از این خودروها را در سبد فروش شان جای داده اند. بازار خودرو ایران نیز در سال های اخیر با عرضه محصولاتی در این کلاس که عمدتا ساخت کمپانی های شرقی هستند، روی خوشی به کراس اوورها و کراس اوورهای کامپکت نشان داده است و حالا این تب آن قدر تشدید شده که خودروسازان بعضی هاچ بک هایشان را نیز با ظاهر کراس اوور به بازار عرضه می کنند.

 کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

ایران خودرو نیز برای این که از قافله عقب نماند، چندی پیش خودرو دانگ فنگ H30 کراس را در لیست محصولات اش قرار داد و توانست به شکل خیره کننده ای چندین هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کند! این هاچ بک کراس کامپکت مشخصات فنی و قیمت مناسبی دارد. اچ 30 کراس با استفاده از پلتفرم ZX سیتروئن ساخته شده و از این نظر روحی فرانسوی دارد. این خودرو برای نخستین بار در سال 2009 رونمایی شد. اچ 30 کراس حتی نسخه های هاچ بک و سدان نیز دارد.

یکی از نکات مثبت اچ 30 کراس بهره مندی از پیشرانه 1.6 لیتری TU5 پژوه است. پیشرانه ای که سال هاست در ایران امتحان خود را پس داده و از نظر عملکرد نمره قبولی گرفته است. این پیشرانه 105 اسب بخار نیرو تولید می کند و 142 نیوتن متر هم گشتاور دارد.

 کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

اچ 30 کراس در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر سوخت مصرف می کند تا در رده خودروهای کم مصرف بازار جای بگیرد. یکی از مهمترین آیتم هایی که در خرید یک خودرو مد نظر مشتریان قرار دارد، خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات یدکی است. اچ 30 کراس خودرویی است که در این 2 بخش می تواند مشتری را راضی کند.

زیرا شبکه گسترده خدمات پس از فروش ایران خودرو در سراسر کشور و البته سهولت در تعمیرات و تهیه قطعات یدکی پیشرانه TU5 نکاتی انکارناپذیر در مورد این خودرو هستند. از امتیازات دیگر اچ 30 کراس باید به گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی آیسن ژاپن اشاره کرد. یعنی همان کمپانی ای که گیرباکس خودروهای نیسان و تویوتا را می سازد. درون کابین اچ 30 کراس خبری از چرم و چوب نیست اما سعی شده کیفیت متریال به کاررفته در کابین در سطح خوبی باشد. به هر حال با ارزان ترین خودرو مجهز به گیرباکس اتوماتیک در بازار ایران سر و کار دارید که کم تر از 45 میلیون تومان قیمت دارد. البته کابین این خودرو به اندازه کافی جا دارد و به نوعی می تواند به عنوان یک خودرو استیشن هم مورد استفاده قرار بگیرد.

 کدام یک بهتر است؛ MVM 315 جدید یا دانگ فنگ H30 کراس؟

فاصله محوری این خودرو از پژو 206 صندوقدار بیش تر است و فضای بیش تری در بخش عقب برای زانوها وجود دارد. درون کابین یک نمایش گر لمسی نیز تعبیه شده. همچنین سانروف برقی، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، Isofix، بلوتوث تلفن همراه، سیستم صوتی DVD، سنسور و دوربین دید عقب، از تجهیزات این خودرو هستند که در هیچ یک از خودروهای زیر 50 میلیون تومان بازار دیده نمی شود. 2 کیسه هوا و ترمز مجهز به ABS+EBD از جمله موارد مثبت در بخش ایمنی اچ 30 کراس هستند. این خودرو با توجه به قیمت و مشخصات اش می تواند رقیب سرسختی برای محصولات مختلف از جمله ساندرو استپ وی در این رده از بازار شد.

پیشنهاد نهایی

اگر از آن دسته افرادی هستید که برند خودرو اهمیت نمی دهید و فاکتور پیشینه و اصالت طراحی برایتان در اولویت نیست و مهم تر از هر چیز برای شما فهرست جذاب امکانات در مقابل قیمت پرداختی است، دانگ فنگ H30 کراس می تواند انتخاب بسیار مناسب در رنج قیمت زیر 50 میلیون تومان باشد و با توجه به اتوماتیک بودن گیربکس، امکانات رفاهی بهتر و خدمات پس از فروش گسترده‌تر قطعا گزینه ای جذاب تر از ام وی ام 315 به حساب می‌آید.

نکات مثبت

امکانات مناسب با توجه به رده قیمتی
استفاده از گیرباکس اتوماتیک
مشخصات فنی قابل قبول مشابه 206 تیپ 5

نکات منفی

کیفیت معمولی بعضی قطعات کابین
امکانات و تجهیزات

سیستم ترمز ضدقفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو (ABS+EBD)، ایربگ راننده و سرنشین جلو و جانبی. کلید تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایشی لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب، روکش چرمی غربیلک فرمان، فرمان، دکوراتیو طرح متال، استفاده از قطعات کرومی در بدنه، آینه های جانبی و سپرهای هم رنگ بدنه، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، کامپیوتر سفری، 4 عدد بلندگو+ 2 عدد تیوتر، چراغ مطالعه جلو و عقب، سانروف برقی

مشخصات فنی

کلاس: هاچ بک کراس
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر 16 سوپاپ TU5
حجم موتور: 1.6 لیتر
قدرت: 105 اسب بخار در 5750 دور
گشتاور: 142 نیوتن متر در 4000 دور
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک
وزن: 1230 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 7 لیتر
حجم باک: 51 لیتر
شتاب صفر تا صد: 12.5 ثانیه

قیمت بازار: حدود 46 میلیون تومان

منبع


نظرات

  • بهنام بهنام (3 مرداد 1398 ساعت 11:45)

    هر دو نسبت به ماشین های تولید داخل یک سروگردن بالاترن. اما به شخصه mvm315 رو انتخاب میکنم. به لحاظ طراحی و موتوری قویتر هست.

  • aa2 aa2 (12 مهر 1396 ساعت 03:55)

    315 بهتره بدلایل زیر
    1.طراحی اصولی و بهتر
    2.موتور وارداتی و نه مونتاژ با هزارتا مشکل مثل موتور TU5

  • هدایت هدایت (6 مهر 1396 ساعت 20:40)

    باید تیتر میزدی ( کدام بد و کدام بدتر است؟)

  • علی علی (5 مهر 1396 ساعت 20:18)

    سلام من حدود دوساله که ام وی ام ۳۱۵ جدید گرفتم از مسافرتهای کوهستانی بگیر تا کویری یا تو جاده با هاش رفتم. خیلی ازش نسبت به قیمتش راضیم .اینهایی هم که میگن بدرد نمیخوره یا از شانس بد خودرو اونها خوب در نیومده یا آدمهایی هستن از روی غرایض شخصی نظر میدن .وگرنه نسبت به خودروهای داخلی خیلی بهتره.اکثر دوست واشناهای اطرافم وقتی یکی از خودروهای داخلی را گرفتن بعد چند روز بخاطر مشکلات گوناگون به نمایندگی مراجعه میکنند .حتی نمایندگی مدیران خودرو بیشتر به فکر مشتریانش هستن تا نمایندگی خودروهای ایرانی