1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

11 شهریور 1395
  • 0

لامبورگینی در سال 2015 در لس‌آنجلس از نسخه دیفرانسیل عقب اوراکان به‌عنوان نسخه پایه و مدل رده پایین این کمپانی پرده‌برداری کرد. خودرویی که با وجود ضعف در اعداد، به‌واسطه ویژگی منحصربه‌فرد انتقال نیرویان و امکان سر خورد محور عقب، رانندگی لذت بخشی را به همراه دارد.

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

در اینجا مروری داریم بر ویژگی‌های مدل 2017 اوراکان LP580-2. همان‌طور که از نام خودرو نیز مشخص است، پیشرانه این مدل می‌تواند 580 اسب بخار نیرو و 540 نیوتن متر گشتاور از موتور تنفس طبیعی 5.2 لیتری 10 سیلندر v شکل خود استخراج نماید. با وجودی که حجم و نوع موتور با سایر مدل‌های اوراکان مشابه است اما در قدرت خروجی آن، تعدیل صورت گرفته و کمی ضعیف‌تر شده است. این در حالی است که نسخه موسوم به lp610-4 قدرتی 610 اسبی دارد.

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

برای انتقال نیرو هم به همان گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه اکتفا شده است. این مجموعه به همراه چرخ‌های آلیاژی جدید، می‌توانند lp580-2 را ظرف 3.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسانند. بیشینه سرعت این خودروی وحشی هم به 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

حذف دیفرانسیل جلو و متعلقات آن در این خودرو لااقل 36 کیلوگرم در وزن آن صرفه‌جویی به همراه داشته است. شاید این موضوع جبران کننده تضعیف قدرت موتور باشد. توزیع وزن خودرو نیز در محور جلو با 2 درصد کاهش به رقم 40 درصد در محور جلو و 60 درصد در محور عقب رسیده است. شاید امکان انتخاب یک گیربکس دستی هم برای طرفداران هیجان رانندگی می‌توانست این مدل را بیش از پیش محبوب سازد. شاید هم برای این موضوع باید صبر نمود. نتیجه رانندگی با این خودرو، اندکی بیش فرمانی است که رانندگی با آن را سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز و احساساتی می‌سازد.

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

اوراکان lp580-2 نسبت به سایر برادران خود که نیروی بیشتری دارند و انتقال نیرو در آن‌ها به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد، از طراحی مشابهی سود می‌برد. البته اگر دقت بیشتری کنید می‌بینید که هواکش‌های سه تکه جلو بلندتر بوده و تیغه‌های افقی میان آن‌ها برای بهبود نیروی داون فورس و در نتیجه عملکرد بهتر خودرو اضافه شده‌اند. در انتهای خودرو نیز در زیر چراغ‌ها می‌توان شبکه سه تکه و همچنین اسپویلر عقب بزرگ را ذکر کرد. با حضور رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی با طراحی جدید هم، چهره خودرو بسیار تهاجمی و اسپرت از آب در آمده است. توضیح اینکه چرخ‌های اوراکان 610-4 از ابعاد 20 اینچی برخوردارند.

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

درون کابین هم نباید انتظار تغییرات خاصی داشته باشیم. صندلی‌های اسپرت و کابین با محوریت راننده، جوهره این خودروی سوپراسپرت را نشان می‌دهند. روکش‌های چرم مشکی با دوخت قرمز رنگ و فرمان ته صاف زیبای آن با نمایشگرهای جدید داشبورد جلب توجه خواهند کرد. یک نمایشگر 12.3 اینچی نیز به صورت استاندارد در این مدل منظور شده است. در حالی که پوشش داخلی از چرم و آلکانترا است می‌توانید تزئینات فیبر کربنی را نیز سفارش دهید.

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

در برابر رقبایی نظیر مک لارن 650s و فراری 488gtb که تجربه یک خودروی سوپراسپرت دیفرانسیل عقب کلاسیک را ارائه می‌کند، اوراکان هنوز جوان و کم تجربه است اما همچنان به‌عنوان یک گاو وحشی دوست داشتنی و البته خطرناک می‌تواند ورد توجه واقع شود. لامبورگینی این روزها روی برنامه افزایش فروش خود حساب تازه‌ای باز کرده است و مدل‌های ارزان قیمت‌تر نظیر همین خودرو با قیمتی نزدیک به 200 هزار دلار و مدل‌های متنوع‌تری نظیر شاسی بلند اوروس می‌توانند به تحقق این برنامه کمکی جدی بنمایند. هرچند که ممکن است با فراوانی حضور لامبوها، دیگر همانند سابق نگاه‌ها به سمت آن‌ها نچرخد.

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

  بررسی لامبورگینی اوراکان LP580-2، گاو جوان سنت آگاتا

منبع:caranddriver



نظرات