1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هیوندای i20 توربو

بررسی هیوندای i20 توربو

7 آبان 1395
  • 0

پیش از آنکه کسی سؤال نماید باید گفت که هیوندای i20 توربو ادیشن یک هاچبک داغ و هیجانی نبوده و همچنین رقیبی برای فورد فیستا SR لاین نیز محسوب نمی‌شود. این خودرو با این سطح مشخصات و تجهیزات در جایگاه میانه‌ی مدل‌های سوپرمینی هیوندای قرار می‌گیرد و جذابیت‌های آن بیش از اینکه حول محور کارایی و یا لیست تجهیزات بچرخد بر مبنای ارزش و بها استوار است.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

بخش “توربو” در نام‌گذاری هیوندای i20 به پیشرانه‌ی بنزینی 3 سیلندر 1 لیتری توربو با قدرت 99 اسب بخار مربوط می‌شود. شتاب گیری خودرو جسورانه بوده و با فشردن پدال گاز شاهد عملکرد خوب هستیم.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

البته نقطه‌ضعف این پیشرانه‌ی توربو به تأخیر آن در دورهای زیر 3 هزار مربوط است بنابراین شما مجبورید که باید از گیربکس 5 سرعته دستی کار بیشتری از آنچه که انتظار دارید بکشید. پس از تست خودرو در جاده‌ها و خیابان‌های شهری و استفاده از تمام دنده‌ها ما به مصرف سوخت متوسط 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر رسیدیم که بیشتر از مصرف سوخت ادعایی کارخانه است.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

فرمان بسیار سبک راندن i20 در شهر را راحت کرده و تکان‌های بدنه در ناهمواری‌های تیز شهر به خوبی کنترل شده است. هیوندای i20 بیش از آنکه اسپورت باشد ایمن و خونسرد است اما سخنمان به این معنی است که شما می‌توانید با اعتمادبه‌نفس در راه‌های پرپیچ‌وخم حرکت کنید.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

هیوندای i20 توربو ادیشن نسبت به دیگر مدل‌های i20 تمایز کمتری داشته و یک جلوپنجره با جزئیات افقی آن را برجسته‌تر می‌کند. شاید با خود بگویید که رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی این خودرو متفاوت هستند اما باید گفت که صرف‌نظر از پیشرانه‌ی انتخابی، رینگ‌های یاد شده در مدل‌های گران‌تر i20 نیز بکار رفته‌اند.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

داخل کابین شاهد داشبوردی ساده اما با نظم هستیم. کیفیت مواد بکار رفته برای خودرویی در این کلاس خوب بوده اما چیزی برای ذکر کردن وجود ندارد. مدل‌های توربو ادیشن تجهیزات مدل‌های سطح میانی SE را دارند بنابراین شما کروز کنترل، بلوتوث و رادیوی DAB به همراه سیستم ناوبری ماهواره‌ای با صفحه‌نمایش 7 اینچی را دریافت می‌کنید. همچنین دوربین پشتی و چراغ‌های خودکار نیز در این مدل وجود دارند.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

سیستم ناوبری ماهواره‌ای با صفحه لمسی بزرگ‌ترین مزیتی است که در لیست تجهیزات توربو ادیشن وجود دارد زیرا شما هم‌اکنون 1700 پوند کمتری را برای دریافت اطلاعات جی‌پی‌اس پرداخت می‌کنید.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

فضای عقب کاملاً برجسته بوده اما حیله‌ی کاربردی بودن اصلی این خودرو صندوق‌عقب بزرگ آن است. صندوق 326 لیتری این خودرو بیشتر از اکثر رقبای کلاس خود بوده و حتی فورد فوکوس را که در کلاسی بالاتر قرار دارد شرمنده می‌کند.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

همه‌ی این موارد را جمع کنید و می‌بینید که بهای خودرو زیر 13 هزار پوند است. اگر خواهان فورد فیستا با پیشرانه‌ی کوچک توربو و تجهیزات مشابه باشید باید حدود 3 هزار پوند بیشتر بپردازید؛ بنابراین هیوندای i20 توربو ادیشن کاملاً ارزش نگاه کردن را دارد.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

ظاهری جذاب و کاربرد بالا ما را تحت تأثیر قرار داد اما درخشان‌ترین جنبه‌ی هیوندای i20 توربو ادیشن ارزش در برابر مبلغ پرداختی این خودرو است.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

تجهیزات و فضای بار این خودرو از فیستا بیشتر بوده و پیشرانه‌ی توربوی آن نیز کارایی خوبی دارد. شاید تأخیر توربو و فاصله گرفتن از مصرف سوخت ادعایی هیوندای از نقاط ضعف این خودرو باشند اما در مجموع شاهد عرضه‌ی بسته‌ای قوی هستیم.

 بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید

منبع:پدال



نظرات