1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی وانت هوندا، ریجلاین 2017

بررسی وانت هوندا، ریجلاین 2017

7 مرداد 1395
  • 0

هوندا با معرفی ریجلاین وارد حوزه پرخطری شده است. وانت‌های متوسط در بازار آمریکا دربست به مدل‌های فورد و شورولت و GMC تعلق دارند. در این میان حتی سهم خودروهای بسیار خوب و محبوبی نظیر نیسان ناوارا، تویوتا هایلوکس و پیکاپ های اروپایی در بازار ایالات متحده بسیار ناچیز است و تنها باید به فروش جهانی در سایر کشورها دلخوش باشند.

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

هوندا ریجلاین فلسفه متفاوتی را در پیش گرفته است. یک وانت راحت با مصرف سوخت اقتصادی و به صرفه و کیفیت داخلی بسیار خوب. انتقال نیرو به هر چهار چرخ در این نسخه نیز از مزایای آن به شمار می‌رود هرچند نسخه‌های دیفرانسیل جلوی آن جای دفاعی ندارند.

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

نسل دوم ریجلاین بسیار بزرگ‌تر از نسل قبلی آن شده و فضای بار بیشتری نیز دارد. این مدل می‌تواند تا 718 کیلوگرم بار را حمل نماید. بعلاوه در آن از ویژگی‌های ایمنی به‌روز و مدرنی نظیر کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار خروج از لاین جاده، دستیار نگه داشتن خودرو در بین خطوط جاده، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک از عقب نیز یافت می‌شوند.

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

در میان فهرست تجهیزات نسبتاً کامل این خودرو باید به موارد مهمی چون سقف شیشه‌ای باز شونده، سیستم استارت/استاپ، چراغ‌های نور بالای خودکار، پاور ویندوز پنجره‌های جلو و عقب، فرمان گرم شونده، سنسور پارکینگ، صندلی راننده حافظه دار و دستگیره درب‌های کرومی اشاره نمود. سیستم صوتی 540 واتی این مدل نیز با 8 بلندگو از دیگر ویژگی‌های آن است. البته قیمت این خودرو با موارد یادشده به حدود 42 هزار دلار می‌رسد که رقم بالایی محسوب می‌شود.

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

پیشرانه ریجلاین یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری است که خروجیان به 280 اسب بخار می‌رسد که حاکی از افزایش 30 درصدی نسبت به قبل است. گشتاوران نیز 262 پوند فوت می‌باشد. این گشتاور مناسب و بالایی برای یک خودروی باربر محسوب نمی‌شود. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 6 سرعته خودکار به‌جای 5 سرعته قبلی استفاده شده است.

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

رقبای عمده این خودرو را باید تویوتا تاکوما و شورولت کلرادو دانست. دینامیک خودرو بیشتر برای مسافت‌های جاده‌ای و شهری مناسب است. هرچند در مسیرهای کوهستانی نیز سرتر از رقبا است. در عوض سیستم تعلیق در جاده‌های ناهموار کمی خشن است.

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

در نهایت می‌توان گفت که ریجلاین به واسطه کیفیت بالای کابین و تجهیزات مناسب برای استفاده روزمره و حمل و نقل سبک مناسب است. در عین حال برای استفاده تفریحی در آخر هفته در خارج از شهر نیز به اندازه کافی می‌توان بدان امیدوار بود.

 بررسی پیک آپ هوندا، ریجلاین

منبع: automoblog



نظرات