1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(10)

این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(10)

23 بهمن 1395
  • 2

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودروی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودروی کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.

بی‌وای‌دی S6 یا سانگ یانگ تیوولی

 این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(10)

سانگ یانگ تیوولی تا‌کنون یکی از موفق‌ترین‌ها در کلاس خودش بوده و در بازار نیز همانند پول نقد است. در سوی دیگر بی‌وای‌دی S6 یک تازه‌وارد است که آن‌طور که باید پایش به خیابان‌ها باز نشده است. S6 موتوری پر‌حجم‌تر و قوی‌تر نسبت به تیوولی دارد. در شتاب‌گیری نیز به راحتی تیوولی را جا می‌گذارد. این مساله در شیب‌ها یا با بار سنگین خودش را بیشتر نشان می‌دهد. از نظر امکانات هر دو خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ ضمن اینکه خدمات پس از فروش بسیار تعیین‌کننده است که البته تیوولی در وضعیت مناسب‌تری قرار داشته و شرکت عرضه‌کننده بی‌وای‌دی هنوز توسعه لازم را از این نظر پیدا نکرده است. از نظر زیبایی هم به جرات می‌توان گفت که تیوولی جذاب‌تر است، چراکه S6 روی پلت‌فرم نسل قبل لکسوس rx ساخته شده و البته از نظر ظاهری نیز بیشتر شبیه خودروهای سال‌های قبل است. به‌طور کلی می‌توان گفت اگر خودرویی می‌خواهید که در عین داشتن طراحی و آپشن در بازار موفق باشد تیوولی انتخابی مناسب است و اگر خودرویی تازه‌وارد با قدرت زیاد و البته فضای بیشتر در کنار آپشن‌های راضی‌کننده می‌خواهید بی‌وای‌دی هم یکی از گزینه‌های شما است. این نکته را در نظر داشته باشید که این دو خودرو در یک کلاس نیستند اما از نظر قیمت با هم برابرند.

تیوولی در نسخه صفر 2017 هم اکنون 115 میلیون و بی وای دی در نسخه صفر حدود 107 میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

ولوو XC60 یا تویوتا روفور

 این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(10)

این دو خودرو تا همین یک ماه پیش از نظر قیمتی با هم در یک سطح نبودند اما ناگهان قیمت تویوتا روفور بالا رفت و در حال حاضر از نظر قیمتی در یک سطح هستند. دو خودرو کراس اوور که هر یک ویژگی‌های قابل توجهی دارند. از نظر ایمنی به جرات می‌توان گفت که ولوو حرف اول و آخر را می‌زند همچنین از نظر امکانات هم خودرویی مناسب است. از نظر کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین نیز یک سروگردن بالاتر از تویوتا است. اما تویوتا روفور جدید از نظر امکانات در سطح بالاتری قرار داشته و کامل‌تر است. ولوو موتور کم حجم‌تری دارد، اما به لطف سیستم توربو قدرت بسیار بالاتری نسبت به روفور تولید کرده و البته در شتاب‌گیری نیز بسیار موفق‌تر است. در مقابل تویوتا روفور اگر‌چه کراس اوور است، اما قابلیت‌های آفرود بهتری از کراس اوور سوئدی دارد. در بازار این تویوتا است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به راحتی خرید و فروش می‌شود، در حالی که فروش دست دوم ولوو کار ساده‌ای نیست. از نظر خدمات پس از فروش این دو خودرو کاملا با هم متفاوت هستند و گستره خدمات پس از فروش تویوتا به مراتب بیشتر است. به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌هایی مناسب هستند، اما اگر خودرویی جذاب با ایمنی بالا می‌خواهید XC60 و اگر بازار دست دوم و استهلاک پایین برای شما مهم است روفور بخرید.

بی‌ام‌و 528 یا بنز E250

 این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(10)

جنگ بین بنز و بی‌ام‌و تمامی ندارد؛ دو برندی که جنگشان به بیرون از خاک آلمان کشیده است.در کلاس سدان‌های لوکس سایز متوسط خودروهای پر فروش بازار ایران بنز و بی‌ام‌و هستند. خودروهایی که حالا دیگر از موتورهای 6 سیلندرشان خبری نیست و با موتور‌های 4 سیلندر باید خریداران را راضی نگه دارند. بی‌ام‌و سری 5 در مدل‌ها و آپشن‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. موتور این خودرو قوی‌تر از بنز E250 بوده و هندلینگ آن نیز بالاتر از بنز است. این در حالی است که موتور بنز پر حجم‌تر از بی‌ام‌و سری 5 است. در مقابل طراحی و صندلی‌های بنز حس رضایت زیادی را نصیب شما می‌کند. کابین هر دو خودرو ساده اما با کیفیت است اما کابین بنز حسی از آرامش را به شما القا می‌کند بر خلاف بی‌ام‌و که همه چیز را برای رانندگی اسپورت آماده کرده است. در قسمت عقب کابین فضای راحتی در بنز E کلاس در مقایسه با ب ام و 528 در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت بنز E250 کمتر از بی‌ام‌و 528 است. در بازار هر دو خودرو به سادگی خرید و فروش می‌شوند. شاید انتخاب میان این دو خودرو کمی سخت باشد، چراکه در یکسو راحتی فراوان همراه با آرامش و در سوی دیگر هیجان و رانندگی تهاجمی در کنار هم سبب می‌شوند تا انتخاب دشوار شود. به هر ترتیب اگر جوان هستید و به دنبال خودرویی با هیجان زیاد رانندگی هستید بی‌ام‌و را انتخاب کنید اما اگر میانسال هستید و به دنبال خودرویی با راحتی و آرامش فراوانید بنز می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

اوپل اینزیگنیا یا رنو تلیسمان

 این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(10)

شاید کمتر نام اوپل اینزیگنیا را شنیده باشید یا تا‌کنون هرگز نشنیده‌اید اما این خودرو در بازار ایران وجود دارد. اینزیگنیا قیمتی بالاتر از رنو تلیسمان دارد، خودرویی که بر خلاف اوپل اینزیگنیا آشنا بوده و طیف بیشتری آن را می‌شناسند. نسل جدید خودروی رنو که با توجه به زیبایی و امکانات بالا سروصدای زیادی به پا کرده است. قبل از هر چیز باید گفت که اوپل اینزیگنیا خودرویی آلمانی با کیفیت سواری بسیار بالاست، اما این خودرو در بازار ایران جایگاهی ندارد پس نمی‌توان از آن به‌عنوان یک انتخاب مطمئن نام برد، مگر آنکه خیال فروش آن در کوتاه‌مدت را نداشته باشید. چراکه در بازار کمتر کسی به سمت خودرویی می‌رود که از نظر خدمات پس از فروش در سطح پایینی قرار داشته باشد. رنو در بخش وارداتی‌ها دیر استارت زد اما اکنون وضعیت بهتری از نظر خدمات پس از فروش پیدا کرده که همین می‌تواند برگ برنده آن در برابر اینزیگنیا باشد. از نظر امکانات هر دو خودرو در سطح بالایی قرار دارند و طرفداران آپشن را راضی می‌کنند. از نظر هندلینگ قطعا برگ برنده در دست اوپل اینزیگنیا است. اما طراحی داخلی تلیسمان حس لوکس بودن بیشتری را به سرنشین منتقل می‌کند. پس با توجه به قیمت پایین تر و خدمات فروش بسیار بهتر، خودروی نیمه‌لوکس تلیسمان انتخاب برتر خواهد بود.

جک J5 اتوماتیک یا آریزو 5

 این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(10)

این دو خودرو در یک کلاس نیست اما قیمت‌هایی نزدیک به هم دارند. جک خودرویی موفق در بازار ایران است که در بازار نیز با اقبال زیادی همراه است. در سوی دیگر آریزو 5 خودرویی تازه‌وارد است. مشتریان هنوز منتظر اخبار بیشتری از آن در زمینه مصرف و استهلاک و... هستند. موتور آریزو از موتور جک ضعیف‌تر است. جک جی 5 از یک موتور 1.8 لیتری (140 اسب بخار) بهره میبرد ولی آریزو از یک موتور ضعیف 1.5 لیتری (116 اسب بخار) بهره میبرد . موتور جک پر حجم‌تر و البته قوی‌تر است و در شتاب‌گیری نیز موفق‌تر عمل می‌کند. در بخش طراحی اگر‌چه جک خودرو به روزی است، اما آریزو ظرافت‌های طراحی بیشتری دارد و کسانی که به طراحی ساده علاقه ندارند را راضی‌تر می‌کند. در بازار دست دوم جک یکی از بهترین بازارها را در میان خودروهای چینی دارد. اما بازار دست دوم آریزو هنوز آنچنان که باید راه نیفتاده است. خدمات پس از فروش هر دو خودرو گسترده است و در شهرستان‌ها نیز مشکل خاصی از این نظر ندارند. از نظر فضای داخلی به خصوص در قسمت عقب وضعیت جک بهتر است. اما در بحث آپشن باید آریزو را برتر دانست.

جک اتوماتیک در نمایندگی‌ها 63 میلیون و خودروی آریزو 5 حدود 70 میلیون تومان قیمت دارد. پس در این بین آریزو 5 بدلیل موتور ضعیف و آپشن برابر با "جک جی 5" و قیمتی حدود 7 میلیون بالاتر از لیست خرید حذف می‌شود.

منبع:دنیای ماشین



نظرات

  • شهریار شهریار (24 بهمن 1395 ساعت 09:23)

    پراید یا تیبا
    405 یا سمند
    اینا یادتون رفته
    محض اطلاع و یادآوری

  • محمد محمد (24 بهمن 1395 ساعت 02:25)

    بهترین انتخاب برای خودروهای زیر 100 میلیون تومان بدون شک تیوولی محصول سانگ یانگ کره هستش. چهره زیبا و جذاب و آپشن های فوق العاده. این خودرو واقعا ارزش پولی را که براش می پردازید داره و خیلی بهتر از خودروهای بی کیفیت چینی در بازار هستش.