1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(3)

این یا اون؟ مقایسه خودرو های چند رنج قیمتی پر مخاطب(3)

22 مهر 1395
  • 2

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست.

در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌

برلیانس H320 یا رنو ساندرو استپ وی

 این یا اون؟  مقایسه کوتاه خودرو های همکلاس در قیمت های مختلف

برلیانس H320 این روزها در خیابان زیاد دیده می‌شود. خودرویی چینی که به دلیل طراحی خوب توانسته در بازار موفق باشد. در سوی دیگر خودرویی که سال‌هاست امتحان خود را پس داده و از نظر مردم نیز خودرویی با کیفیت است حالا در نمونه کراس اوور با نام ساندرو استپ وی روانه بازار می‌شود. خودرویی که نیامده توانست در بازار سر و صدا به پا کند و موفقیت خود را مسجل سازد که البته خودرویی با کیفیت هم هست. گیربکس خوبی دارد و از شتاب و سرعت مناسبی برخوردار است. برلیانس H320 با موتور 1.5 لیتری و ساندرو از موتور 1.6 لیتری برخوردار است.

رنو استپ وی شتاب بهتری داشته و البته موتور پر‌قدرت تری در سینه دارد. همچنین مصرف سوخت استپ وی نیز در سیکل ترکیبی کمتر است. اما چهره زیبا را باید در برلیانس یافت و همچنین طراحی داخلی و کیفیت مواد به کار رفته درون کابین برلیانس بهتر از استپ وی است. فضای کابین هر دو خودرو مناسب است، اما صندلی‌های برلیانس راحت ترند به خصوص صندلی‌های عقب. از نظر امکانات نیز برلیانس در سطحی بالاتر قرار دارد این در حالی است که لوازم یدکی به خصوص قطعات بدنه برلیانس گران‌تر از استپ وی بوده و کمیاب‌تر نیز هست. این نکته را باید در نظر داشت که قطعات بدنه استپ وی با ساندرو تفاوت چندانی ندارد. اگر به دنبال خودرویی کم‌مصرف و با شتاب بهتر هستید ساندرو استپ وی انتخاب مناسبی بوده و اگر زیبایی و امکانات مد نظر شماست برلیانس انتخاب بهتری است.

سانگ یانگ تیوولی یا رنو کپچر

 این یا اون؟  مقایسه کوتاه خودرو های همکلاس در قیمت های مختلف

دو خودرویی که این روزها خیلی از افراد را بر سر دو راهی قرار داده‌اند. هر دو خودرو به‌صورت وارداتی راهی بازار ایران می‌شوند. تیوولی از موتوری پر‌حجم‌تر و البته پر‌قدرت‌تر بهره می‌برد، اما شتاب‌گیری در کپچر سریع‌تر انجام می‌گیرد هر دو خودرو طراحی قابل قبول و در کلاس کراس‌اوورها قراردارند. خودروهایی که تنها کمی قد بلند‌تر از سواری‌ها هستند. به هر ترتیب این دو خودرو در بازار توانسته‌اند به موفقیت‌های زیادی برسند. کیفیت کابین رنو را می‌توان بهتر از تیوولی دانست اما عملکرد توربو در موتور کم‌حجم کپچر سور صدای زیادی داشته و البته با کندی زیادی همراه است. در زمینه امکانات تیوولی برگ برنده را در دست دارد و در زمینه گستردگی خدمات پس از فروش نیز کپچر برنده جدال خواهد بود. هندلینگ بالای تیوولی به کپچر می‌چربد، اما کیفیت و راحتی سواری رنو بالاتر است. شاید بتوان تیوولی را انتخابی بی دردسرتر و اقتصادی‌تر از کپچر دانست و همین امر هم سبب شده تا بازار به تیوولی روی خوش‌تری نشان دهد به هر ترتیب هر دو خودرو انتخاب‌های این کلاس هستند که تیوولی می‌تواند انتخابی بی‌دردسر‌تر برای شما باشد اما از خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز نمی‌توان به راحتی چشم‌پوشی کرد. هر دو خودرو در زمینه آفرود قابلیت زیادی ندارند اما از پس آفرودهای معمولی بر می‌آیند.

لیفان X50 یا هاوال M4

 این یا اون؟  مقایسه کوتاه خودرو های همکلاس در قیمت های مختلف

دو خودروی کوچک که کمی هم قد بلند هستند ولی در بازار ایران به‌عنوان خودروی شاسی بلند به فروش می‌رسند. لیفان X50 محصولی از کرمان موتور و هاوال M4 محصولی از دیار خودرو است. هر دو خودرو از طراحی زیبایی برخوردارند و نمی‌توان هیچ کدام را برتر دانست. هر دو خودرو از موتوری هم حجم بهره می‌برند اما موتور هاوال اندکی قوی‌تر است، اما این به معنای شتاب بالاتر نیست، چراکه M4 از وزن بیشتری نسبت به X50 برخوردار بوده و از این‌رو کمی تنبل‌تر است. همچنین مصرف سوخت بالاتری نسبت به X50 دارد. هر دو خودرو کوچک بوده و فضایی در حد شاسی‌بلند برای سرنشینان ندارند، اما برای خانواده‌های کم جمعیت مناسبند. لیفان X50 قیمت کمتری نسبت به هاوال M4 دارد و همچنین در بازار ایران نیز با اقبال بیشتری همراه است. این در حالی است که خدمات پس از فروش بسیار تعیین‌کننده است که در این زمینه نیز X50 حرف اول و آخر را می‌زند، اما مساله به اینجا ختم نمی‌شود.لیفان X50 و M4 هر دو در زمینه امکانات تقریبا در یک سطح قرار دارند و برتری از آن هیچ‌کدام نیست. به‌طور کلی اگر به دنبال خودرویی ارزان‌تر و با خدمات پس از فروش بهتر هستید لیفان X50 را انتخاب کنید، اما اگر آفرود برای شما مهم‌تر است خرید گریت وال هاوال M4 گزینه مناسب تری خواهد بود.

رنو سیمبول یا کیا سراتو (دنده‌ای)

 این یا اون؟  مقایسه کوتاه خودرو های همکلاس در قیمت های مختلف

این دو خودرو موتورهای هم حجمی دارند یکی پر‌اقبال‌تر از دیگری است، چراکه سراتو در سایپا تولید می‌شود البته با حداقل امکانات.این در حالیست که سیمبول به‌صورت وارداتی روانه بازار ایران شده و در خدمات پس از فروش نمی‌تواند از پس سراتو بر‌اید.هر دو خودرو ازموتورهای 1.6 لیتری بهره می‌برند با این تفاوت که سراتو قدرت بیشتری داشته و در شتاب‌گیری نیز بسیار سریعتر است. این در حالی‌است که سراتو از گیربکس دستی برخوردار بوده و سیمبول دارای گیربکس اتوماتیک است که همین امر یک برگ برنده برای آن به حساب می‌اید هر دو خودرو از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کم مصرف نیز هستند اما این سراتو است که در دراز مدت استهلاک کمتری نسبت به سیمبول دارد. در بازار خرید و فروش نیز نمی‌توان گفت که یکی از این دو خودرو پر‌اقبال است، اما وضعیت سراتو بهتر است، هر‌چند که گیربکس اتوماتیک سیمبول می‌تواند در آینده نتیجه را عوض کند به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی به شمار می‌روند اما اگر امکانات بیشتر به همراه راحتی در راندن را می‌خواهید سیمبول را بخرید چراکه این خودرو گیربکس اتوماتیک دارد و اگر شتاب و سرعت و استهلاک کم مد نظر شما است، سراتو می‌تواند انتخابی خوبی باشد.

تویوتا کمری یا هیوندای سوناتا

 این یا اون؟  مقایسه کوتاه خودرو های همکلاس در قیمت های مختلف

این دو خودرو جزو پر‌فروش ترین‌های بازار در این کلاس هستند. کمری که یکی از کم‌استهلاک‌ترین‌ها بوده و طرفداران زیادی دارد و سوناتا که یکی از زیباترین‌ها بوده و البته آپشن‌های فراوانی دارد. هر دو خودرو از موتورهایی هم حجم بهره می‌برند؛ با این تفاوت که سوناتا موتوری پر‌قدرت‌تر در سینه دارد و در شتاب‌گیری نیز عملکرد بهتری دارد.این دو خودرو تفاوت‌های فراوانی با یکدیگر دارند. سوناتا سواری خشک‌تر و اسپرت‌تری نسبت به کمری دارد و از امکانات بیشتری نسبت به کمری برخوردار است. این در حالی است که کمری سواری نرم‌تر و البته خانوادگی‌تری نسبت به سوناتا ارائه می‌دهد. هر دو خودرو کم‌مصرف هستند؛ اما کمری مصرف سوخت پایین‌تری دارد. خدمات پس از فروش هر دو خودرو در سطح خوبی قرار دارد؛ اما قطعات کمری گران‌تر از سوناتاست. این در حالی است که کمری به کم‌استهلاک بودن و اقتصادی بودن شهرت دارد و به راحتی دچار آسیب و خرابی نمی‌شود. در بازار هر دو خودرو با اقبال زیادی همراه هستند؛ اما اگر از خودرو شتاب بالا و البته آپشن‌های زیاد می‌خواهید سوناتا و اگر سواری نرم با استهلاک بسیار کم می‌خواهید کمری را انتخاب کنید. خدمات پس از فروش هر دو خودرو نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

کیا کادنزا یا هیوندای گرنجور

 این یا اون؟  مقایسه کوتاه خودرو های همکلاس در قیمت های مختلف

دو رقیب کره‌ای در بازار ایران که نمونه‌های صفر کیلومتر آنها دیده نمی‌شود یا اینکه خیلی کمیاب است. در همین ابتدا باید گفت که برخی از افراد هیوندای دوست دارند و برخی دیگر کیا پس نمی‌توان به‌طور حتم یکی را برتر دانست. هر دوخودرو 6 سیلندر هستند و کادنزا موتوری پر‌حجم‌تر و البته پر‌قدرت‌تر در سینه دارد. این در حالی است که در شتاب‌گیری و سرعت نیز برگ برنده دست کادنزا است. اما همه اینها به معنای این نیست که مصرف کادنزا در سوخت بیشتر باشد؛ چراکه با اختلافی ناچیز مصرف سوخت کادنزا کمتراز گرنجور است. هر دو خودرو طراحی زیبایی دارد؛ اما کادنزا کمی اروپایی‌تر طراحی شده است. درون کابین نیز هم دارای طراحی خوبی است و هم مواد به کار رفته با کیفیتی دارد. این در حالی است که امکانات گرنجور بیشتر از کادنزا است. هر دو خودرو در بازار پر‌طرفدارند اما اقبال بیشتر با گرنجور است. خدمات پس از فروش هر دو خودرو مناسب است، اما در بازار قطعات هیوندای فراواتر و البته ارزان‌تر از کیا کادنزا است. فضای کابین هر دو خودرو بزرگ و جادار و مناسب برای خانواده‌ها است. این دو کره‌ای کم استهلاک هستند و هزینه زیادی برای صاحبان خود ندارند. به‌طور کلی می‌توان گرنجور را با آپشن‌های بیشتر و البته بازاری بهتر دانست؛ اما کادنزا را پر‌قدرت‌تر و البته با وقار‌تر تلقی کرد.

منبع:دنیای اقتصاد



نظرات

  • اصغر اصغر (24 مهر 1395 ساعت 21:42)

    بین تیوولی و کپچر صد در صد تیوولی پیروزه

  • رسول فرخی رسول فرخی (22 مهر 1395 ساعت 21:09)

    ما که هیچکدومشون رو نمیتونیم بخریم که بخوایم تو انتخابشون حیرون بشیم پولشون رو اصلا نداریم
    درووووووووووووووووووووووووود