1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربه رانندگی هیوندای اکسنت 2018

اولین تجربه رانندگی هیوندای اکسنت 2018

21 آبان 1396
  • 1

در آمریکا، خودروهای پایه هیچ گاه تا این حد قابل اطمینان، راحت، بی صدا و مجهز نبوده اند. هر چقدر که ویژگی های یک خودرو ارزان قیمت را اضافه کنید، هزینه های آن افزایش یافته و از بازار مورد هدف خود خارج می شود. اخیراً هیوندای ارزان ترین مدل خود یعنی اکسنت را به روزرسانی کرده است و ما به بررسی ویژگی های این خودرو ارزان قیمت در سال 2017 می پردازیم.

اولین تجربه رانندگی با هیوندای اکسنت 2018

این بخش از خودروها فقط با چالش تکنولوژی رو به رو نیستند. با افزایش رقابت در راحتی و فضای داخلی، ابعاد آن ها در حال رشد است. در مقایسه با مدل قبلی، اکسنت جدید تقریباً در هر قسمتی بزرگتر شده است. 15 میلی مترکشیده تر و 30 میلی متر پهن تر از مدل قبلی است. همچنین فاصله بین دو محور 10 میلی متر افزایش یافته است. علاوه بر این، وزن آن نیز کمی افزایش یافته است. در مدل دارای گیربکس دستی، اکسنت 2018 فقط 10 کیلوگرم سنگین تر شده است.

حتی با این رشد ناگهانی، اکسنت همچنان به عنوان یک خودرو کوچک و زیبا به شمار می رود. به طور قابل ملاحظه ای متکی به طراحی هیوندای است، که البته سدان های این شرکت کره ای طراحی ساده ای دارند. خلق یک سدان ساب کامپکت با فضای داخلی مناسب آسان نیست، اما می بینیم که اکسنت در این زمینه از رقبایی مانند فورد فیستا، نیسان ورسا و شورولت سونیک فاصله گرفته است. مدل هاچبک 5 در ارائه نخواهد شد و فقط مدل سدان برای سال 2018 موجود است. هیوندای با اشاره به فروش اندک، تایید می کند که فقط یک چهارم فروش نسل قبل اکسنت مربوط به مدل هاچبک بوده است.

اولین تجربه رانندگی با هیوندای اکسنت 2018

بدون در نظر گرفتن این که کدام نسخه را انتخاب می کنید، قدرت این خودرو از موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری 4 سیلندر تامین می شود که توسط سیستم تعویض دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. جای تعجب است که قدرت به اندازه 7 اسب بخار و گشتاور 5 نیوتن متر کاهش داشته است و در مجموع به 130 اسب بخار و 170 نیوتن متر رسیده است. اما هیوندای در زمینه بهبود انتقال قدرت و گشتاور کار کرده است. مصرف سوخت نیز 6.6 درصد کاهش یافته و به 7.3 لیتر در 100 کیلومتر (حالت ترکیبی) رسیده است.

در بزرگراه های پهن لاس وگاس، اکسنت خیلی بی صداتر از حد انتظار ظاهر شد. صدای تایرها، همچنین صدای باد و موتور معقول بود. خیلی سریع نیست، اما سفری با سرعت 130 کیلومتر در ساعت قابل قبول است.

سواری و هندلینگ نیز بهتر از مدل قبلی است. هیوندای سیستم تعلیق عقب را اصلاح کرده است. به این ترتیب که محل گیرنده های شوک را تغییر داده که سواری نرم تر و مطمئن تری را ارائه می کند و شما را در عبور از جاده های ناهموار یاری می کند. اگر اکسنت SE را انتخاب کنید، قدرت ترمز بین دیسک های جلو و کاسه های عقب تقسیم می شود. در نسخه های SEL و Limited، ترمزها در همه چرخ ها به صورت استاندارد دیسکی هستند.

اولین تجربه رانندگی با هیوندای اکسنت 2018

داخل خودرو با توجه به قیمت بسیار خوب طراحی شده است. سطوح پلاستیکی زیادی دیده می شود، اما کابین خالی از سر و صدای اضافی است. شاید خیلی چشم نواز نباشد اما راضی کننده است.

علاوه بر کروزکنترل، شیشه های برقی و اتصال بلوتوث که به صورت استاندارد موجود هستند، نسخه پایه SE دارای صفحه نمایش 5 اینچی رنگی و دوربین عقب است. وقتی به نسخه SEL می رسیم، پورت های USB، جای استراحت دست و کنسول وسط، گرمکن آینه، صفحه نمایش 7 اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو، همچنین چراغ جلوهای اتوماتیک دیده می شوند. اگر می خواهید ولخرجی کنید نسخه Limited را انتخاب کنید و هیوندای تجهیزاتی شامل سانروف، چراغ جلوهای هالوژن، گرمکن صندلی های جلو، ورود بدون کلید، صندوق عقب اتوماتیک، کنترل دما اتوماتیک و سیستم جلوگیری از تصادف را در اختیار شما قرار می دهد.

اولین تجربه رانندگی با هیوندای اکسنت 2018

هیوندای تاکنون قیمت رسمی را اعلام نکرده است. با این حال با نگاه به کیا ریو 2018 که از پلتفرم مشابه بهره می برد، می توان گفت که قیمت اکسنت از حدود 13 هزار دلار (حدود 52 میلیون تومان) برای نسخه SE شروع می شود. پیش بینی می شود که قیمت نسخه SEL حدود 15.500 دلار (حدود 62 میلیون تومان) باشد و نسخه Limited قیمتی معادل 17.500 دلار (حدود 70 میلیون تومان) داشته باشد. اگر این گونه پیش برود، اکسنت در بخش میانی این کلاس قرار می گیرد. اما با ویژگی های استانداردی مانند سیستم اطلاعات-سرگرمی، شیشه های برقی و دوربین عقب به عنوان پیشرو محسوب می شود.

در آخر برای افرادی که به دنبال خرید یک خودرو اقتصادی هستند؛ در دنیایی که SUV های بزرگ آن را تسخیر کرده اند و قیمت یک خودرو به طور متوسط حدود 35 هزار دلار (حدود 140 میلیون تومان) است، هیوندای اکسنت 2018 می تواند گزینه مناسبی باشد.

اولین تجربه رانندگی با هیوندای اکسنت 2018

مشخصات هیوندای اکسنت 2018

زمان فروش: آخر 2017

قیمت: 13000 دلار (پایه)

موتور: 1.6 L DOHC 16 سوپاپ I-4 130 اسب بخار در دور موتور 6300، 170 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4850

سیستم تعویض دنده: 6 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک

طراحی: 4 در، 5 سرنشین، موتور جلو، سدان دیفرانسیل جلو

طول*عرض*ارتفاع: 4384 * 1729 * 1450 میلی متر

فاصله دو محور: 2580 میلی متر

وزن: 1215 کیلوگرم

اولین تجربه رانندگی با هیوندای اکسنت 2018



نظرات

  • فرزاد فرزاد (21 آبان 1396 ساعت 18:36)

    یعنی یه دلسوز دلسوخته که واقعا سرش به تنش بیارزه پیدا نمیشه که این مقاله رو بخونه و متوجه بشه که خودروی ارزان در دنیای امروز یعنی چه؟!؟ آخه پراید و دیگر آشغال دورریزهای خارجی برازنده ایران و ایرانی هست؟!؟ آخه ارزش پول کشوری که اولین سکه‌های دنیا رو بوجود آورده باید به این مزخرفی باشه؟!؟