1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

7 تیر 1396
  • 2

جاده های سرسبز پورتلند (امریکا) آنقدر زیباست که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. آماده باشید. با تویوتا کمری 2018 از رانندگی لذت می بریم. انتخاب جاده ها برای آزمایش نسل هشتم کمری نشان می دهد که Jack Hollis قائم مقام شرکت تویوتا می خواهد نشان دهد که کمری جدید سرگرم کننده و جذاب است و حتماً دلیلی وجود دارد که با فروش بیش از 388 هزار دستگاه در سال اخیر، پرفروش ترین اتومبیل امریکا در 15 سال اخیر بوده است.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

کمری به عنوان یک سدان سایز- متوسط خوش ساخت، قابل اطمینان، اقتصادی و ایمن شناخته می شود. اما هنگامی که محافظه کارانه عمل کنید، خسته کننده و آرام به نظر می رسید. علاوه بر این، بازار سدان به طور قابل توجهی در حال ریزش است و ممکن است RAV4 برای اولین بار جای کمری را به عنوان پرفروش ترین اتومبیل بگیرد. این بهترین زمان برای تویوتا است که تکانی به خود بدهد.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

همانطور که از یک اتومبیل نسل جدید انتظار می رود، کمری 2018 دوباره ساخته شده است و با 4 حرف معرفی می شود: TNGA(طراحی نسل جدید تویوتا Toyota New Generation Architecture). کمری اولین تویوتایی است که مقامات شرکت آن را "فلسفه جدید" در تولید اتومبیل می نامند. از عملکرد گرفته (با موتور جدید 2.5 لیتری 4 سیلندر با سیستم تعویض دنده 8 سرعته) تا طراحی (خطوط بدنه بهبود یافته، کابین ساکت تر، ارتفاع و مرکز ثقل) و قسمت های پایه ای (پلتفرم و سیستم تعلیق عقب مستقل) همگی تغییر کرده اند. در حالی که مدل اخیر پریوس نشانه هایی از TGNA را در خود دارد، کمری تجسم کامل تر این فلسفه است.

چیزی که نمی بینید موتورهای توربوشارژ و سیستم چهارچرخ متحرک است، ویژگی های که بیش از پیش توسط دیگر تولیدکنندگان به آن ها توجه می شود. مسئولین بخش تولید تویوتا سیستم چهارچرخ متحرک را ضروری نمی دانند. می توانید کمری هیبرید را با مصرف سوخت پایین در اختیار داشته باشید (4.6 لیتر در شهر و 4.4 لیتر در بزرگراه در نسخه اقتصادی LE). همچنین مدل 4 سیلندر بنزینی هم با مصرف سوخت 8.4 لیتر در شهر و 6 لیتر در بزرگراه، عملکرد فوق العاده ای دارد و نیاز به توربوشارژ نیز ضروری به نظر نمی رسد. قدرت بیشتری می خواهید؟ نسخه قدرتمند کمری با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر و 301 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر (با مصرف سوخت 10 لیتر در شهر و 7 لیتر در بزرگراه برای نسخه XLE) در اختیار شماست.

نمای متفاوتی از کمری را خواهید دید، مخصوصاً در قسمت جلو. جلوپنجره 7 پره به همراه خطوط تویوتا Avalon را می بینیم که پهن تر شده و تزئینات کروم در آن به چشم نمی خورد. نسخه های XE و XSE اسپرت تر هستند و شکل ساعت شنی لکسوس های جدید را دارند، فقط شن کمتری در ظرف آن به چشم می خورد. هر دو نسخه چین های دقیقی بر روی کاپوت دارند، قسمت جلوی V شکل و آرم تویوتا در وسط جلوپنجره به چشم می خورند و چراغ های جلو در گلگیرها فرو رفته اند (چراغ های عقب برای تمامی نسخه ها و چراغ های جلو در اکثر نسخه ها LED هستند). از نمای کناری، نکته قابل توجه خط برجسته ای است که در زیر دستگیره ها قرار گرفته است.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

در قسمت عقب، ویژگی های اصلی XE و XSE اگزوزهای دوقلو در هر طرف است که در داخل پخش کننده هوا قرار گرفته اند (رکاب ها هم قابل توجه هستند). در عین حال بقیه نسخه ها با وجود سپر عقب و اگزوز تکی ظاهر ساده تر و سنتی تری دارند. برای اولین بار، رینگ های 19 اینچی قابل انتخاب هستند. در کل با وجود هزینه های بیشتر، دو نسخه XE و XSE برای خریداران انتخاب های جذاب تری هستند.

انتظار نداشته باشید که تغییرات در عملکرد پا به پای تغییرات ظاهری پیش بروند. غیر از نسخه 6 سیلندر (که انتخاب تقریباً 10 درصد خریداران کمری می باشد)، اکثر مشتریان موتور به روزرسانی شده 2.5 لیتری 4 سیلندر با 203 اسب بخار قدرت و گشتاور 250 نیوتن متری را ترجیح می دهند که مجهز به سیستم تعویض دنده 8 سرعته می باشد (25 اسب بخار و 18 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به قبل). بسته به مدل، دنده پشت فرمان و دکمه حالت های رانندگی eco/normal/sport هم موجود می باشند.

ما بیشتر وقت را در جاده های Oregon با نسخه فول آپشن XLE و موتور "Dynamic Force" گذراندیم. وقتی پایتان را روی گاز می فشارید، متوجه سیستم تزریق مستقیم سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپ های تویوتا می شوید. شرکت در مورد کمری کار بزرگی انجام داده است. حدس می زنیم که صفر تا 100 کیلومتر را در حدود 8 ثانیه طی کند.

مانند اکثر 4 سیلندرها، در هنگام شتاب گیری صدای گوشنوازی ندارد، اما خب وحشتناک هم نیست. سیستم تعویض دنده در هنگام نیاز به خوبی عمل می کند و تعویض دنده را به نرمی و راحتی در هر شرایطی انجام می دهد. اگر دکمه حالت sport را فشار دهید – همانگونه که انتظار دارید- زمان تعویض دنده تغییر می کند و اتومبیل حالت تهاجمی تری به خود می گیرد.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

صحبت از حالت sport شد، کمری هیبرید هم این قابلیت را دارد و مدل SE هم با گیربکس CVT 6 سرعته اتوماتیک، دارای دنده پشت فرمان است. با مجموع 208 اسب بخار قدرت، مدل هیبرید مانند نسخه 2.5 لیتری 4 سیلندر عمل می کند و از موتور الکتریکی برای شتاب گیری و بهبود مصرف سوخت در شرایط مختلف استفاده می کند. علاوه بر این، به لطف طراحی نسل جدید، باتری در زیر صندلی عقب قرار گرفته است (باتری مدل LE از نوع لیتیومی است و مدل های SE و XLE دارای باتری های نیکل هیدرید هستند). سیستم کنترل قدرت نیز به منظور کاهش هدررفت انرژی بهینه شده و با تغییراتی در جایگذاری، از ارتفاع کاپوت کاسته است. در واقع، سازندگان تویوتا می گویند که سیستم جایگذاری جدید در مدل هیبرید نسبت به مدل های بنزینی متعادل تر است.

در میان خطوط و منحنی های پیچیده، مدل هیبرید سواری سرگرم کننده ای دارد(بله درست می خوانید!). البته این به لطف ساختار قوی و پلتفرم جدید کمری است. به علاوه، سیستم تعلیق مک فرسون و دوجناقی عقب، به همراه میله های anti-roll (میله ای در سیستم تعلیق برای کمک به حفظ تعادل اتومبیل در پیچ ها) در عقب و جلو به رانندگی بهتر کمک می کنند. اگر بخواهیم روراست باشیم، این یک سدان اسپرت نیست، اما آن چنان هم تنبل نیست. می توان گفت که احتمالاً 99 درصد دارندگان کمری این را می دانند. فرمان الکتریکی در پیچ ها عملکرد خوبی دارد، ترمزها (12 اینچی در جلو و 11.1 در عقب) در هنگام نیاز با دقت عمل می کنند. ما به دنبال مسیرهایی برای به چالش کشیدن سیستم تعلیق بودیم، اما جایی را پیدا نکردیم. تعدادی دست انداز وجود داشت، اما برای محک زدن کمری جدید کافی نبودند. با در نظر گرفتن حس اسپرت بیشتر، انتظار داریم که نسبت به مدل های قبلی کمی خشک تر باشد.

زمانی سیستم تعلیق را درک کردیم که با مدل 6 سیلندر شروع به رانندگی با سرعت بالا کردیم. ما در یک کمری XSE با رینگ های 19 اینچی، سقف مشکی، تزئینات داخلی قرمز و سقف پانوراما بودیم. البته که نسخه دارای موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر نسبت به بقیه مدل ها سریع تر است. سیستم کنترل کشش را خاموش کنید و از چرخش چرخ های جلو لذت ببرید.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

علاوه بر تزئینات داخلی قرمز که خیره کننده است، رنگ های دیگر (با تزئینات چوبی و فلزی) و صندلی های پارچه ای و چرمی SofTEx هم موجود هستند. تمام مدل هایی که مشاهده کردیم ترکیب رنگ و تزئینات خوشایندی از خاکستری تا تمام مشکی به همراه سطوح نرم داشتند. با این که صندلی ها کمی سفت هستند، جذاب اند و شما را به خوبی در خود جا می دهند و قسمت عقب هم قابلیت تا شدن به صورت تقسیم 60/40 را دارد.

نکته قابل توجه در کابین کمری، قسمت وسط "S مانند" و طراحی کنسول است که مجهز به آخرین نسل سیستم اطلاعات-سرگرمی Entune تویوتا (با صفحه نمایش 7 یا 8 اینچی) و دیگر دکمه های کنترلی است. اپل کارپلی و اندروید اتو در دسترس نیستند، اما سیستم Entune دارای اپلیکیشن هایی از جمله پاندورا، فیس بوک و Scout GPS می باشد که قابلیت مسیریابی در مدل های بدون navigation را ارائه می کند.

سیستم صوتی 800 واتی JBL شما را ناامید نمی کند. دیگر امکانات شامل صفحه نمایش 4 یا 7 اینچی در وسط پنل دکمه ها، کنترلرهای فرمان، درگاه های USB و هدآپ 10 اینچی می باشد. کمری جدید بر روی راننده تمرکز کرده است و این مسئله باعث شده که دسترسی برخی قسمت ها مانند کنترلر صدا برای سرنشینان سخت باشد، اما در مجموع، طراحی مناسب است و به آن عادت می کنید.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

از نظر ایمنی، همه مدل های کمری به سیستم Safety Sense-P تویوتا مجهزاند. قابلیت های استاندارد شامل کنترل خطوط جاده، جلوگیری از برخورد به همراه تشخیص عابر پیاده، سنسور نقطه کور، کروز کنترل انطباق پذیر و 10 ایربگ می باشد. با توجه به مدل، مانیتور عقب با سیستم هشدار مانع، ترمز دستی الکتریکی، دوربین های دور اتومبیل و سیستم sonar برای تشخیص اشیایی که در سرعت های پایین به اتومبیل نزدیک می شوند به همراه سیستم ترمز برای موانع عقب که به راننده برای کاهش سرعت هشدار می دهد هم موجود هستند.

قیمت مدل پایه کمری از حدود 24 هزار دلار (حدود 88 میلیون تومان) شروع می شود اما افراد کمی برای خرید آن پیدا می شوند. مدل اسپرت تر SE حدود 26 هزار دلار، مدل مجهز XLE حدود 29 هزار دلار و مدل فول آپشن XSE 6 سیلندر حدود 35 هزار دلار قیمت دارد. ارزان ترین کمری هیبرید هم حدود 28 هزار دلار قیمت دارد که برای مدل مجهزتر XLE هیبرید باید حدود 4 هزار دلار بیشتر بپردازید.

اگر نمی توانید از میان تمامی این مدل ها، با دو نوع تزئینات بیرونی، 6 سیلندر و هیبرید و ... انتخاب کنید، شاید درست نگاه نمی کنید (مدل 6 سیلندر با سیستم تعلیق اسپرت می تواند انتخابی منطقی باشد، راننده ناسکار تویوتا Kyle Busch هم آن را تایید می کند). کمری جدید کاملاً بهبود پیدا کرده، بیش از هر زمانی کارایی دارد و حالا کمی هم سرگرم کننده شده است و دیگر یک اتومبیل معمولی نیست.

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018



نظرات

  • سهیل سهیل (9 تیر 1396 ساعت 13:36)

    الانکه ندارم ولی بعدا می خرمت

  • میثم میثم (9 تیر 1396 ساعت 01:18)

    با این قیمت باید سراتو خرید ،بنده همین جا از کلیه خارجی ها درخواست دارم قدر کشور خود را بدانند و از این خودرو بخرند وگرنه خدا برای عذاب انها را به ایران العید میکنه ،نگی نگوفتی