1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

3 اردیبهشت 1396
  • 1

امروز به دیدار کلاس سدان‌های بزرگ نیمه لوکس رفته‌ایم. خودروهایی که تقریباً بین کلاس‌های سدان‌های متوسط پریمیوم سگمنت E، سدان‌های بزرگ و سدان‌های بزرگ پریمیوم سگمنت F قرار می‌گیرند. در این کلاس خودروهای زیر حضور دارند که البته دوتای آن‌ها صرفاً مخصوص بازار چین هستند:

آکورا RLX، لکسس ES، نیسان ماکسیما، فولکس‌واگن فیدئون، سیتروئن C6، رنو لتیتود، کادیلاک XTS، بیوک لاکراس، کرایسلر 300، فورد تاروس، کیا کادنزا، هیوندای آزرا،

برای قیاس در بین این خودروها در این گزارش ، یک نماینده از ژاپن و یک نماینده از فرانسه را انتخاب کرده‌ایم یعنی لکسس ES به مصاف رنو لتیتود رفته است.

رنو لتیتود

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

این خودرو یک سدان سگمنت E لوکس است که در سال 2010 به‌نوعی برای جایگزینی مدل ولساتیس و به‌عنوان پرچم‌دار رنو به بازار آمد تا در سبد محصولات این شرکت فرانسوی بالاتر از سدان لاگونا قرار گیرد. لتیتود روی پلت‌فرم D گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان ماکسیما و اینفینیتی QX60 مشترک است. این سدان نیمه لوکس فرانسوی در کرهٔ جنوبی نیز با برند و نام سامسونگ SM5 عرضه می‌شود درحالی‌که در برخی بازارها نیز با نام سافران به فروش می‌رسد. لتیتود توسط نگین خودرو در کشورمان هم عرضه شد که البته به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. این خودرو در سال 2014 فیس‌لیفتی را تجربه نمود که قسمت جلویی آن‌را متفاوت از قبل کرد. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین هم این بار با نام سافران در کشورمان با پیشرانه‌های 2 و 2.5 لیتری ارائه شد که هم‌اکنون بالاترین مدل آن با موتور 2.5 لیتری در بازار 160 میلیون تومان قیمت دارد. البته لتیتود در حال حاضر کمی پا به سن گذاشته است و به همین دلیل رنو در سال 2015 مدل جدید تالیسمان را به‌عنوان جایگزین هر دو مدل لاگونا و لتیتود معرفی کرد اما بااین‌حال تولید لتیتود هنوز ادامه دارد. این سدان بزرگ فرانسوی با قوی‌ترین پیشرانهٔ خود به این نبرد آمده است که یک واحد 3.5 لیتری V6 با 240 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور است.

لکسس ES

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

سری ES به همراه سری LS از نخستین محصولات برند لکسس است که در سال 1989 در ابتدا به‌عنوان یک سدان لوکس کامپکت به بازار آمد. سپس در نسل دوم که در سال 1991 معرفی شد، ES به یک سدان متوسط لوکس تبدیل شد که روی پلت‌فرم تویوتا کمری ساخته شده بود. این رویه همچنان ادامه داشت و لکسس ES همچنان در نسل‌های سوم، چهارم و پنجم که به ترتیب در سال‌های 1996، 2001 و 2007 معرفی شدند، در قامت یک سدان متوسط لوکس و بر پایهٔ کمری ساخته شد؛ اما در نسل ششم که در نمایشگاه نیویورک 2012 رونمایی گردید، ES بازهم افزایش ابعادی را تجربه کرده و به کلاس سدان‌های فول سایز نیمه لوکس نقل‌مکان کرده و این بار بر روی پلت‌فرم تویوتا آوالون ساخته شده است. ES تنها سدان دیفرانسیل جلوی لکسس بوده و در سبد محصولات این برند لوکس ژاپنی بین مدل‌های GS و LS قرار می‌گیرد. برای این دوئل مدل ES350 را انتخاب کرده‌ایم تا با رقیب فرانسوی همخوانی داشته باشد.

این سدان لوکس ژاپنی درست مانند لتیتود از یک موتور 3.5 لیتری V6 استفاده می‌کند که البته 270 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور دارد. مدل ES250 هم‌اکنون در بازار کشور 325 میلیون تومان قیمت دارد.

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

مشخصات فنی

 جدال دو حریف قدر، لکسس ES و رنو لتیتود

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟

منبع : پدال



نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (3 اردیبهشت 1396 ساعت 17:25)

    اگر قیمت رو در نظر نگیریم به احتمال زیاد خیلی ها لکسس را از بقیه جهات تقریبا برنده و برتر میدونن و اگر هم قیمت و مقرون به صرفه بودن برامون مهم باشه لتیتیود موفق تر خواهد بود.