1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. ملاقات با دوج چلنجر GT

ملاقات با دوج چلنجر GT

11 بهمن 1395
  • 0

این نخستین خودروی ماسل یا عضلانی است که به سیستم چهار چرخ محرکه مجهز شده است و این موضوع شاید با فلسفه خودروهای اصیل ماسل کار منافات داشته باشد. چلنجر در حال حاضر بین دو رقیب عمده خود یعنی کامارو و موستانگ، اصالت بیشتری از خود به نمایش می‌گذارد اما عرضه مدل GT باعث تعجب بسیاری شده است. این در حالی است که نسخه سدان چارجر با این سیستم قبلاً عرضه شده و 12 درصد فروش آن را نیز نسخه‌های چهار چرخ محرکه آن تشکیل می‌دهند. بعلاوه نیمی از خریداران در سرزمین‌های سردسیر نیز نسخه‌های AWD را ترجیح می‌دهند. با این حال برای یک نسخه کوپه که دریفت زدن و بازی با محور عقب یک لذت وصف ناشدنی است، چنین سیستم انتقال نیرویی، بیش از حد مهندسی شده و محافظه‌کارانه است.

ملاقات با دوج چلنجر GT

نیرو دهنده نسخه GT یک موتور 6 سیلندر V شکل از سری پنتاستار به حجم 3.6 لیتر است که به یک گیربکس 8 سرعته خودکار متصل می‌گردد. بیشینه نیروی این موتور 305 اسب بخار در دور موتور 6350 است. گشتاور آن نیز به 268 پوند فوت می‌رسد. به گفته دوج، تنظیمات این موتور باعث گردیده تا 90 درصد گشتاور در دور موتور 1800 تا 6400 در دسترس باشد. نسخه V6 پایه، با گیربکس اتوماتیک بالاترین میزان فروش این خانواده را داشته و دوج امیدوار است تا با نسخه AWD آن فرصت یافتن مشتریان جدید را نیز داشته باشد.

ملاقات با دوج چلنجر GT

ملاقات با دوج چلنجر GT

در آب و هوای خشک و مسیر مناسب، انتقال نیرو تنها به محور عقب صورت می‌گیرد تا میزان مصرف سوخت بیهوده افزایش نیابد. سه ویژگی خاموش یا روشن بودن کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل دینامیک خودرو به منظور بهبود هندلینگ در مسیرهای خشک، مرطوب یا پوشیده از برف به کمک راننده می‌آیند.

ملاقات با دوج چلنجر GT

ملاقات با دوج چلنجر GT

سیستم تعلیق مدل GT نیز بهینه شده و از رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی با تایرهای چهار فصل برای آن استفاده شده است. در رانندگی عادی، این خودرو همانند یک کوپه بزرگ دیفرانسیل عقب عمل می‌کند. تنها در شرایطی که کشش کم باشد یا در حالت اسپرتی و با فشار روی پدال گاز یا به صورت دستی با یک شیفتر روی فرمان یا کنسول به حالت دو دیفرانسیل سوئیچ می‌شود.

ملاقات با دوج چلنجر GT

مصرف سوخت در شهر به 13 لیتر و در جاده به 8.7 لیتر می‌رسد که نسبتاً قابل قبول است. طبیعی است که عملکرد این مدل را نباید با غول‌هایی چون چلنجر SRT یا هلکت 707 اسبی مقایسه نمود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن نزدیک 6 ثانیه است.

ملاقات با دوج چلنجر GT

با وجود قیمت 34 هزار دلاری، می‌توان گفت که یک خودروی اسپرت خوب در اختیار خواهید داشت. درون کابین یک نمایشگر 8.4 اینچی لمسی با سیستم سرگرمی جدید و تجهیزاتی نظیر گرم‌کن صندلی‌های جلو، تهویه مناسب، روکش چرم ناپا، دوربین دید عقب، سیستم صوتی آلپاین با شش بلندگو و تجهیزاتی از این قبیل نیز یافت می‌شود.

ملاقات با دوج چلنجر GT

ملاقات با دوج چلنجر GT

منبع:motortrend



نظرات