1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی دست‌ دوم‌های 30 میلیون تومانی ایران خودرو در بازار کشور

معرفی دست‌ دوم‌های 30 میلیون تومانی ایران خودرو در بازار کشور

18 آذر 1396
  • 0

بازار خودروهای کشور این روزها هرچند نسبت به چند ماه پیش اندکی بهتر شده است، اما همچنان راکد است و خریدوفروش چندانی در آن انجام نمی‌شود. بخشی از این مسأله به عرضه خودروها با شرایط فروش اقساطی از سوی شرکت‌ها است که خریداران را از بازار و خرید نقدی خودرو دور می‌کند و بخشی دیگر هم مربوط به افزایش چندباره قیمت‌ها در سال جاری است.

 معرفی دست‌ دوم‌های 30 میلیون تومانی در بازار خودرو

در این میان شاید خرید یک خودرو دست‌دوم انتخاب بهتری باشد چراکه این خودروها از یک‌سو افت قیمت نمونه‌های صفرکیلومتر را ندارند و از سوی دیگر دست خریداران برای انتخاب بازتر است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در چند مطلب، مروری بر بازار خودروهای کارکرده کشورمان داشته باشیم و در هر نوبت به سراغ یک بازه قیمتی می‌رویم .توجه داشته باشید در این بررسی خودروهایی را مدنظر گرفته‌ایم که کارکردی زیر 50هزار کیلومتر دارند و بدنه آن‌ها به گفته فروشندگان فاقد تصادف و رنگ است. قیمت‌های ارائه ‌شده تقریبی است و طبیعتاً ممکن است در بازار بتوانید نمونه‌های متفاوتی نیز بیابید. در این هفته بازه قیمتی 30 میلیون تومانی در بازار خودروهای کارکرده را بررسی خواهیم کرد.

پژو 206

در میان خودروهای این لیست تعداد سدان‌ها بیشتر از هاچ‌بک‌ها است. اما در بین هاچ‌بک‌ها می‌توان با اطمینان گفت خانواده پژو 206 محبوب‌ترین است و البته در لیست ما هم یکی از محبوب‌ترین‌ها است و تنوع گسترده‌ای از مدل‌های آن را می‌توانید در این بازه قیمتی بیابید. این خودرو که سال‌ها است در بازار کشورمان حضور دارد، هنوز هم به‌راحتی خریدوفروش می‌شود و عرضه زیاد از سوی ایران‌خودرو هم بازار دست‌دوم آن را تحت تأثیر قرار نداده است و به همین دلیل با مبلغی در حدود 30 میلیون تومان می‌توانید نمونه‌های قابل‌قبول این خودرو را پیدا کنید. پژو 206 هم‌اکنون در تیپ‌های 2 (موتور 1.4 لیتری) و 5 (موتور 1.6 لیتری و آپشن‌های بیشتر) عرضه می‌شود.

با 30 میلیون تومان می‌توان نمونه‌های تیپ2 با کارکردی بین 30 تا 40هزار کیلومتر را خریداری کرد. با توجه به گران‌تر بودن نمونه‌های تیپ5 صفرکیلومتر در کارخانه و بازار نسبت به تیپ2، با این مبلغ نمونه‌های تیپ5 با کارکرد بیشتر قابل‌خریداری است و باید به سراغ نمونه‌هایی با کارکرد حدود 50هزار کیلومتر بروید. در کنار این‌ها می‌توانید به سراغ نمونه‌های سدان 206 موسوم به SD هم بروید که البته سال تولیدشان پایین‌تر است و عمدتاً مربوط به مدل‌های 92 می‌شوند و در بهترین حالت کارکردی در حدود 30 تا 40 هزار کیلومتر دارند.

پژو 405

پژو 405 بیش از سه دهه پیش از سوی پژو معرفی شد از دو دهه پیش هم تولید آن در کشورمان آغاز شده است و جالب آنکه در سال‌های اخیر بدون تغییرات عمده‌ای همچنان تولید می‌شود و باوجود عرضه مدل‌های متعدد از خودروهای رقیب، همچنان هم محبوب است. هم‌اکنون می‌توانید با حدود 30 میلیون تومان، نمونه‌های GLX و SLX پژو 405 را در بازار بیاید. فقط مدنظر داشته باشید نمونه‌های GLX به‌طور عمومی محبوب‌تر هستند و فروششان راحت‌تر از SLX‌ها است. با توجه به قیمت نمونه‌های صفرکیلومتر پژو 405، دست خریداران دست‌دوم این خودرو باز است و می‌توانید با مبلغی در حدود 30 میلیون تومان نمونه‌های نزدیک به صفرکیلومتر آن را خریداری کنید که افت قیمتشان را هم کرده باشند. به این ترتیب با 30 میلیون تومان به‌راحتی می‌توانید نمونه‌های مدل 96 با کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر را بیاید، که البته کمی ارزان‌تر از 30 میلیون تومان هستند و به این ترتیب مبلغی برای هزینه‌های بعدی خودرو در اختیارتان خواهد بود. در مورد تیپ SLX وضعیت کمی متفاوت است و با این مبلغ خودروهایی با کارکرد حدود 20 تا 30 هزار کیلومتر و عمدتاً مدل سال گذشته را خواهید یافت.

پژو پارس

این خودرو هنوز هم از دید بسیاری، موفق‌ترین فیس‌لیفت انجام‌گرفته در صنعت خودرو کشورمان است که البته با همکاری مستقیم پژو و به‌عنوان جانشین 405 عرضه شد، ولی همچنان در کنار 405 تولید می‌شود. پژو پارس که هنوز هم در بازار با عنوان پرشیا شناخته می‌شود، هم‌اکنون تیپ‌های مختلفی دارد، که البته بیشتر آن‌ها خارج از بازه قیمتی ما است اما با مبلغی در حدود 30 میلیون تومان همچنان می‌توانید به سراغ پارس بروید. با این مبلغ مدل‌های تولید سال 1393 یا 94 را خواهید یافت که کارکردی در محدوده 40 تا 50 هزار کیلومتر دارند و بعضی از آن‌ها از طراحی داخلی جدید (موسوم به سوناتایی) بهره می‌گیرند.

سمند

نخستین خودرو از خانواده خودروهای ملی ایران بیش از 10 سال است مهمان جاده‌های کشور شده و در این مدت شاهد تغییرات زیادی بر روی آن بودیم، هرچند عملاًً همه این تغییرات همچنان بر پایه پلتفرم پژو 405 است و بیشتر به تغییرات ظاهری و فنی محدود می‌شود. سمند در این سال‌ها توانسته به‌خوبی جای خود را در بازار باز کند و هم‌اکنون در تیپ‌های مختلف، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود ضمن آنکه نمونه‌های با امکانات بیشتر آن با نام‌هایی مانند سورن، دنا و دنا پلاس نیز در این سال‌ها عرضه شده‌اند که البته این نمونه‌ها خارج از لیست ما هستند. با مبلغی در حدود 30 میلیون تومان، از خانواده سمند می‌توانید به سراغ نمونه‌های LX بروید که با موتور EF7 ملی و موتور 1.8 لیتری (مشابه موتور پژو 405) عرضه می‌شوند و نمونه‌های قابل ‌خرید آن‌ها با 30 میلیون تومان تقریباً مشابه نمونه‌های صفرکیلومتر است. به این ترتیب با پرداخت چنین مبلغی خودروی مدل سال جاری را با کارکرد کمتر از 20هزار کیلومتر خواهید یافت.



نظرات