1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. راهنمای خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

راهنمای خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

25 بهمن 1395
  • 7

Hyundai Sonata

یکی از سدان های شرقی که در کشورمان کاملا شناخته شده و پیشنیه نیک و درخوری را همراه نام خود یدک می کشد، هیوندای سوناتا است. نسل پیشین این خودرو که با کد وای اف شناخته می شود از محبوب ترین و عامه پسندترین خودروهای موجود در بازار کشورمان است. نسل جدید آن نیز که با کد ال اف معرفی می شود حدود دو سال است که وارد ایران شده و از فروش مناسبی برخوردار است.

از زمان عرضه مدل ال اف بحث بر سر شیوه طراحی سوناتای جدید بسیار است. مدل ال اف سوناتا دومین خودوری هیوندای است که با پیروی گام به گام از برادر بزرگ ترش جنسیس و با بهره گیری از فلسفه طراحی مجسمه سیال 2 توسعه و تکوین یافته است.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

هنگامی که زاوایای چراغ های جلو، اجزای کرومی که پیرامون محفظه لامپ های مه شکن را احاطه کرده اند و نیز جلوپنجره بزرگ این خودرو را به همراه یک رشته نوار کرومی- که منشا آن از کلاف های چراغ جلوی این خودور شروع شده و در امتداد خطوط پنجره ها امتداد می یابد- از نظر می گذرانیم، شاهد پیکره ای هستیم که آمادگی خود را برای رقابت اعلام می دارد. سوناتا ال اف گرچه به نسبت مدل قبلی سوناتا وای اف از طرحی اسپورت برخوردار نیست اما نمایی مدرن و مستحکم دارد و همه المان های یک سدان متوسط شهری را در خود دارد.

هیوندای در نسل جدید سوناتا، بخش عمده ای از افزایش هزینه های خود برای ارتقای این خودرو را صرف به کارگیری مواد عایق صدا در کابین، ارتقای سیستم تعلیق عقب چند اتصاله، بهینه سازی موتور پایه 2.4 لیتری چهار سیلندر برای تولید قدرت در بازه دور موتور مناسب و ایجاد استحکام بیشتر در پوشش های ساب فریم برای بهبود کیفیت و دقت فرمان کرده و نتیجه خوبی گرفته است. این موارد اگرچه ظاهرا مشخص نیستند، ولی برای این خودرو که می خواهد با بهترین های کلاس خود رقابت کند، ضروری بوده و نشان از تیزبینی شرکت هیوندای است.

نکته مهمی که این خودرو را در مقابل مدل پیشین آن قرار می دهد این مسئله است که هنگامی که درون کابین آن قرار می گیرید، احساس می کنید با فضایی کلاسیک سر و کار دارید. سوناتا برای حفظ سطح خود در رقابت با دیگر اعضای جدیدتر از داشبوردی هماهنگ و نیز دورنگ سود برده که با ترکیب تریم نقره ای و نیز پلاستیک سیاه توانسته رضایت مشتریان را به دست آورد و همین مسئله باعث ارتقای فروشش در مقایسه با دیگر رقبای موجود در بازار شده است.

ویژگی جذابی که در این خودرو مشاهده می شود، به کارگیری و استفاده از فولاد فوق مستحکم (AHSS) در 51 درصد از سطح بدنه آن است که به نحو مثری باعث افزایش استحکام بدنه و نیز حفاظت بیشتر از سرنشینان شده است. این ویژگی در کنار استفاده از تجهیزات ایمین فعال باعث شده تا هیوندای با مدل سوناتا 2016 برای دومین سال متوالی جایزه بالاترین رده ایمنی خودرو را از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها دریافت کرد. برندگان این جایزه باید از سیستم پیشگیری از تصادف جلو به منظور امتیازگیری بالا برخوردار باشند که سوناتا در مدل های فول از این آپشن سود می برد.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

در مدل های 2017 سوناتا تمهیدات ایمنی بیشتری لحاظ شده که می توان به قابلیت های ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار تصادف از جلو، هشدار تعویض خط، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، دستیار حفظ خودرو در لاین جاده و شناسایی نقاط کور خودرو اشاره کرد. این خودرو با داشتن سیستم مدیریت پایداری به شکل استاندارد که شامل کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش است و استفاده از سیستم هشدار از نقاط کور روی آینه های کناری، از ایمنی بالاتری را به ارمغان می آورد.

Toyota Corolla

تویوتا کرولا امسال پنجاهمین تولد خود را جشن می گیرد. خودرویی که بسیاری از آن به عنوان نماد کمپانی ژاپنی یاد می کنند و یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ است. امسال اما تویوتا سعی کرده با ایجاد تغییرات گسترده به خصوص در ظاهر کرولا این محصول پرطرفدار را بیش از پیش در کانون توجه خریداران قرار دهد. خودرویی که عملا فیس لیفت شده و حالا می تواند خود را به عنوان محصولی جذاب در کلاس سدان مطرح کند.

نسخه گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تویوتا کرولا تنها تغییر تویوتا برای پرفروش ترین نسخه ساخت خود نیست. به همراه این تغییر خودروساز ژاپنی نسخه بهبودیافته کرولای محبوب را معرفی کرده است. از جمله تغیرات کرولا می توان به تغییرات ظاهر خودرو، بهبود تجهیزات داخلی و افزایش تجهیرات ایمنی اشاره کرد.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

تویوتا کرولا 2017 از نظر بصری دارای جلوپنجره جدید، چراغ های جلوی ال ای دی و رینگ های متفاوت نسبت به مدل 2016 است. مدل های پایه به صورت استاندارد دارای رینگ های 16 اینچی هستند. درحالی که تریم های کامل تر از چراغ های ال ای دی کامل و رینگ های 17 اینچی برخوردارند.

داخل کابین کرولای به روز شده دارای پوشش فابریک جدید، کنترل های تهویه/ بخاری بازطراحی شده و ورودی های هوا است. اتصال بلوتوث و سیستم صوتی انتیون به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند البته خریداران می توانند ارتقاهایی همچون سیستم صوتی ممتازتر، سیستم ناوبری و صفحه لمسی هفت اینچی را سفارش دهند. تویوتا همچنین جدیدترین سیستم ایمنی خود را که دربردارنده هشدار برخورد، تشخیص عابران پیاده، دستیار خروج از لاین، کروز کنترل دینامینک برپایه رادار و نور بالای خودکار است، در این خودرو پیشنهاد می کند.

نسخه ال ای اکو کرولا در بزرگراه مصرف سوخت 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهدداشت. این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لتری با قدرت 140 اسب بخار (به جای 132 اسب بخار) بهره برده و به گیربکس دوباره برنامه ریزی شده سی وی تی مجهیز است.

زمانی که وارد کابین تویوتا کرولا می شوید، با همان جزییات و مشخصاتی رو به رو می شوید که این مدل را در طول چند سال اخیر تبدیل به یکی از پرفروش ترین خودروی بازار کرده. همچنان ساختار صفحه نمایش تغییری نکرده اما مهندسان تویوتا سعی کرده اند قابلیت های آن را تغییر و ارتقا دهند. در نسخه 2017 تمامی تریم ها با دوربین های محافظ پشتیبانی می شوند و اطلاعات آنها با استفاده از صفحه نمایش هفت اینچی در اختیار راننده قرار می گیرد. تویوتا حتی برای بهبود این موضوع از واقعیت افزوده استفاده کرده تا اطلاعات را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

خریدار اگر بسته بندی رانندگی امن را برای قرارگیری روی کرولا انتخاب کند، این گزینه را در اختیار می گیرد که از امکانات سامانه پیش از تصادف، کروز کنترل شناور با رادار و اخطار خارج شدن از میان خطوط استفاده کند.

Toyota Prius

این روزها بسیاری از خودروسازان محصولات هیبرید مختلفی را برای مشتریان ارائه می کنند ولی تویوتا پریوس مدلی است که به عنوان سمبلی از این نوع خودروها مطرح است. پریوس در حالی که نمادی از سازگاری با محیط زیست به شمار می رود، در عین حال یک هدف آسان برای کسانی است که می خواهند از یک خودرو بدگویی کنند.

در هر حال رقابت در این زمینه هیچگاه متوقف نمی شود و نسخه جدید پلاگین پریوس با عنوان «پرایم» با آخرین تجهیزات راحتی، ایمنی و کارآیی به عنوان مدل 2017 از راه رسیده است. پریوس پرایم 2017 که طولش به اندازه 61 میلی متر و عرض به اندازه 15 میلی متر نسبت به مدل قبلی افزایش یافته، با دریافت یکسری تغییرات در جلو بدنه از همتایان غیرپلاگین خود متمایز شده است.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

چراغ های جلوی ال ای دی که نازک تر شده اند، یک قسمت سیاه رنگ وسط را در بر می گیرند و اثری از طرح موسوم به «لبِ ماهی» در مدل معمولی پریوس نیز دیده نمی شود. در عقب بدنه، یک طراحی جدید پیوسته چراغ های ال ای دی همراه با یک اسپویلر موجب شده تا استایل پریوس به دوره مدرن نزدیک تر و هم چنین یکسری مشخصه های ظاهری برای نسخه پلاگین ایجاد شود.

پیشرانه پریوس پرایم، «هیبرید سینرجی درایو» است که در آن یک موتور آشنای 1.8 لیتری چهار سیلندر با چرخه اتکینسون همراه با یک سیستم دنده خورشیدی انتقال قدرت متغیر پیوسته.

اما این بهینه سازی ها چه معنایی در رانندگی در دنیای واقعی دارند؟ تویوتا مصرفی معادل 1.96 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر در حالت ای وی پیش بینی کرده است. برای مصرف سوخت هیبریدی، عدد خاصی اعلام نشده، ولی تویوتا امیدوار است این خودرو از مصرفی مشابه نسخه کنونی غیر پلاگین پریوس برخوردار باشد. در هیمن حال، میزان دامنه الکتریکی به دو برابر افزایش پیدا کرده و به 4.35 کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت در این حالت برابر 135 کیلومتر بر ساعت است.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

به گفته تویوتا، پریوس پرایم 2017 می تواند در عرض 5.5 ساعت توسط یک درگاه استاندارد برق خانگی به طور کامل شارژ شود و اگر هم از یک منبع 240 ولتی برای این منظور استفاده شود، این زمان به نصف کاهش خواهدیافت. همانند بسیاری از خودروهای هیبریدی، پریوس پرایم نیز می تواند هم با موتور بنزینی، هم با موتور بزرگ تر الکتریکی و هم با ترکیبی از آنها در حالت رانندگی نرمال پیش برود. این در حالی است که مطابق گفته تویوتا، پرایم به گونه ای طراحی شده که اتکا بیشتری بر قابلیت های پیشرانه الکتریکی داشته و این موضوع به ویژه در محیط های شهری و سفرهای کوتاه تر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

MG GS

ام جی جی اس بر پایه خودروی مفهومی سی اس ام جی ساخته شده و با کمک استفاده از خطوط مستقیم و المان های سنتی برند ام جی طرح پیکره جلو و عقب خودرو خشن و اسپورت و متناسب با یک اس یووی واقعی طراحی شده است. چراغ های جلو طراحی چشم نوازی دارند و از الگوی بال فرشته که در ام جی 6 به کار رفته پیوری می کنند.

نکته خوب در مورد چراغ های جلو این است که این چراغ ها از نوع زنون هستند و درخشندگی و روشنایی خوبی دارند. چراغ های مه شکن جلو نیز همان طور که قبلا به آن اشاره شد به شکل نصف یک شش ضلعی هستند. در مجموع نمای جلوی این خودرو را می توان اسپورت و تهاجمی دانست و در این طرح می توان به خوبی امضای طراح ام جی که در سایر محصولات ام جی نیز دیده می شود را حس کرد. در نمای بغل با خطوط و حجم هایی رو به رو هستیم که به خوبی هدف خود که دور شدن نمای جانبی جی اس از سادگی است را انجام می دهند.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

رینگ های دورنگ ام جی با سایز 18 اینچ و طراحی پنج پر که در آنها نیز می توان شباهت های به شش ضلعی دید زیر خودرونمایی جذاب را برای جی اس به ارمغان آورده اند. کابین جی اس با ترکیبی از مواد کیفی شکل گرفته و در مجموع کابینی اسپورت و مدرن است. نکته مثبت طراحی اتاق هماهنگی با طراحی بدنه خودرو است. خطوط شکسته و طرح های شش ضلعی در جای جای کابین جی اس به چشم می خورند و در کنار یکدیگر طرحی زیبا و چشم نواز را تشکیل می دهند.

در قسمت جلوی داشبورد از پلاستیک براق به رنگ مشکی پیانو استفاده شده است ک می تواند ترکیبی از نمای کلاسیک و اسپورت را به این بخش هدیه کند. در مرکز این بخش، یک صفحه نمایش 6.5 اینچی خودنمایی می کند در طراحی صفحه کیلومتر جی اس نیز از ترکیب طرح های کلاسیک و مدرن استفاده شده و نکته جذاب در مورد آن، این است که وقتی دنده در حالت اسپورت قرار می گیرد، نور پس زمینه آن به رنگ قرمز تغییر پیدا می کند تا راننده و محیط اطرافش را سرشار از هیجان کند.

برای جی اس سه پیشرانه در نظر گرفته شده که شامل دو پیشرانه 1.5 لیتری و دو لیتری بنزینی توربو و تزریق مستقیم با کدهای SGE و MGE و یک پیشرانه 1.9لیتری توربودیزل است. ام جی در بازار ایران با موتور دو لیتری توربو عرضه شده که این موتور در حال حاضر از جمله مدرن ترین پیشرانه های چهار سیلندر اروپاست. این پیشرانه ها به طور مشترک توسط اوپل، ام جی، شانگهای جنرال موتورز و مرکز فنی خودرویی پان آسیا طراحی و ساخته شده اند و به جز محصولات ام جی، روی مدل های مختلف محصولات جنرال موتورز به خصوص مدل های اوپل، شورولت و بیوک نیز به کار می رود.

جی اس های وارد شده به ایران با این موتور در بالاترین تیپ به صورت فول آپشن به خریداران عرضه خواهند شد. این موتور دارای حجم دقیق 1995 سی سی است و از قابلیت توربو شارژ و ترزیق مستقیم سوخت بهره می برد. توان خورجی آن 217 اسب بخار و 350 نیوتن متر است که این نیروی عظیم را در دور موتور 2500 الی 4000 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

یکی از نکات مثبت این موتور استفاده از سیستم حرکت/توقف است که باعث می شود موتور در مواقع سکون خاموش شده و میزان مصرف سوخت با 7.9 لیتر سیکل ترکیبی به حداقل برسد. همراهی این موتور قدرتمند با یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه که با همکاری سایک و جنرال موتورز طراحی و ساخته شده به شتاب بالای جی اس و رسیدن از مرز صفر به 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از هشت ثانیه منجر شده که این موضوع برای یک اس یو وی عدد قابل توجهی است.

Mitsubishi ASX

همزمان با به روزرسانی مدل ای اس ایکس و رونمایی از آن در غرفه میتسوبیشی در نمایشگاه خودروی پاریس، نسخه ای فیس لیفت شده این کراس اوور خوشنام و ایمن ژاپنی به تازگی به ایران رسیده است. آرین موتور نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی در ایران ای اس ایکس جدید و 2017 را با قیمت 175 میلیون تومان به فروش می رساند در حالی که این خودرو در بخش های داخلی و خارجی با تغییراتی همراه بوده و ظاهری بهتر از همیشه یافته است.

مهم ترین تغییر مدل 2017 این خودروی ژاپنی در نمای جلو شامل جلوپنجره، سپر و چراغ ها بوده که در آن میتسوبیشی با ساتفاده از شیوه جدید طراحی «پوشش دینامیک» ای اس ایکس را خشن تر از همیشه نشان می دهد. این شیوه جدید طراحی که میتسوبیشی اخیرا آن را در محصولات مفهومی خود به کار می برد، نشان از تحولی شگرف در نحوه ساخت یک خودروی اسپورت و کاربردی است که همواره در ایران به عنوان برندی قابل اتکا شناخته می شود. درواقع برند ژاپنی میتسوبیشی قصد دارد با استفاده از این شیوه ظاهر محصولاتش را بیش از همیشه زیبا و جذاب نشان دهد و به رقبای آسیایی و اروپایی خود پاسخی درخور دهد.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

میتسوبیشی علاوه بر بازطراحی سپر و مه هشکن های جدید، با استفاده از نوارهای کروم و مواد باکیفیت و به کارگیری رنگ مشکی در جلوپنجره، ضمن تزریق هیبتی استوار به ای اس ایکس جلوه ای لوکس تر از همیشه به این محصول داده است.

از دیگر به روزرسانی های این خودرو می توان به آنتن بال کوسه ای و برخی جزییات بهبودیافته داخل کابین از جمله بالشتک های جدید صندلی های عقب و مواد به کار رفته جدید در پوشش کابین اشاره کرد. استفاده از تریم پیانو بلک در غربیلک فرمان و به کارگیری آینه دید پشتی با قابلیت تیره شوندگی خودکار از دیگر پیشرفت های ای اس ایکس درون کابین به شمار می آیند. ربینگ های 18 اینچی نیز زیر خودرو جای گرفته اند تا ظاهر این کراس اوور اسپورت بیش از گذشته زیبا به نظر برسد.

زیر کاپوت ای اس ایکس، یک پیشرانه دو لیتری با قدرت 148 اسب بخار و 197 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. تا این خودروی خوش نام ژاپنی و سرنشینانش را به راحتی و حتی در سریع تین زمان ممکن در مناطق شهری و جاده ای به مقصد برساند.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

از نظر قوای فنی ای اس ایکس فیس لیفت می تواند تمامی نیازهای روزمره را پاسخ دهد و با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی یا یک نمونه جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی بهترین حالت ممکن برای حرکت اسپورت و پرشتاب و در عین حال متعادل را در اختیار راننده قرار دهد.

Nissan Juke

حضور همزمان نیسان جووک و تویوتا جی تی 86 در ایران فشار خون عشاق اتومبیل های اسپورت را تا سرحد جنون بالا می برد. جی تی 86 که پس از مدتی غیبت دوباره به کشور وارد شده، در کنار نیسان جووک و در غیاب محصولاتی همچون مزدا میاتا، هوندا سیویک تایپ آر و فولکس گلف جی تی آی می توانند به سلاطین خیابان های تهران تبدیل شوند. برخی وب سایت های خودرویی وطنی با اشاره به فروش خوب نیسان جووک در مناطق آزاد از شانس بالای جووک در بازار ایران گفته اند.

این گزارش با همه عقبه مستدلش نمی تواند در بازار ایران چندان کار کند چرا که کلیت خودرویی همچون جووک به عنوان یک کراس اوور کوچک با سوالات بسیاری رو به رو است. مثلا اینکه این نیسان مهیج طراحی بسیاری نامتعارفی دارد. دوم اینکه بین دو کلاس قیمتی قرار گرفته که هر دو مملو از رقبای قدر وارداتی و تولید داخل است و دیگر آنکه واردکننده محصولات نیسان چندان معتبر و شناخته شده نیست.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

در جووک شاهد مفاهیم طراحی همیشگی نیسان هستیم و همان طراحی سیال با خطوط منحنی وار در همه جی جووک وجود دارد که کاملا در تعادل با سایر بخش های خودرو قرار دارند با این حال طراحی جووک بسیار اغراق آمیز است و در مقایسه با خودروهایی که ما به صورت روزمره عادت به دیدن آنها داریم، کاملا متفاوت است که این موضوع برای اقشار مختلف می تواند در کوتاه مدت خسته کنده باشد.

البته فضای داخلی اسپورت و جوان سپند است و همان سبک و سیاق همیشگی نیسان را می توان دید. در کنار این، استفاده از پلاستیک های رنگی در کناره ورودی های هوا، قسمت مرکزی کنسول میانی و پایین جعبه دنده باعث جذاب تر شدن فضای اتاق شده است.

بر مبنای آنچه سیستم ثبتارش اعلام کرده، خریداران می توانند جووک های واردشده به ایران را در دو گونه با پیشرانه های متفاوت خریداری کنند.

نمونه نخست جووک که دیفرانسیل جلو نیز هست، دارای یک موتور 1598 سی سی به قدرت 115 اسب بخار و 157 نیوتن متر گشتاور بوده و قاعدتا از سطح تجهیزات و آپشن های کمتری برخوردار است اما عالی ترین نمونه جووک که چهارچرخ محرک است و احتمالا با قیمتی حدود 150 میلیون تومان به فروش خواهدرسید، از یک پیشرانه 1618 سی سی توربو شارژدار به قدرت 188 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور سود می برد و به تهدید جدی برای خودروهایی همچون اسپورتیج و توسان تبدیل شود چرا که در زمانی کمتر از هفت ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و تا بیش از 240 کیلومتر سرعت می گیرد.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

هندلینگ مثال زدنی در کنار تایرهای پهن و شاسی مستحکم جووک باعث چسبندگی مثال زدنی آن به سطح جاده شده است. اما نیسان جووک که به قول دوستی شبیه یک قورباغه در حال پریدن است، طول، عرض و ارتفاعی معادل 4.12، 1.76 و 1.55 متر دارد و فاصله بین دو محور آن به 2.52 متر می رسد، در اندازه و کلاس با خودروهایی همچون سانگ یانگ تیوولی، پژو 2008 و رنو کپچر در یک سطح قرار می گیرد. در عین حال و با توجه به وارداتی بودن خودروی جووک و تولید 2008 و کپچر در ایران و قیمت کمتر تیوولی، احتمالا خریداران این رده یا از خرید جووک صرف نظر می کنند یا با پرداخت بیشتر به سمت خرید اسپورتیج و توسان متمایل می شوند.

Hyundai Tucson

از زمان ورود نسل جدید و سوم کراس اوور توسان محصول شرکت کره ای هیوندای به بازار ایران مدت زیادی نمی گذرد اما مروری کوتاه در اخبار و شرایط بازار این پیام را برای فعلان بازار مخابره می کند که توسان جدید توانسته به خوبی جای نسل قبلی خود را بگیرد و در میان فروشندگان و خریداران محبوب شده و فروش مناسبی را عاید واردکننده برند هیوندای کند.

واژه هیوندای که نامی است بامسما و در زبان کره ای به معنای «مدرنیته»، به خوبی در نسل جدید توسان معنا پیدا می کند و توسان جدید به مدد روحیه جاه طلب و تعالی خواه هیوندای استانداردهای جدیدی را در رده خود تعریف می کند. نسخه اولیه توسان نخستین بار در اواسط سال 2015 میلادی و در نمایشگاه ژنو سوییس متولد و چند ماه بعد از آن به عنوان مدل 2016 راهی بازارهای جهانی شد.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

این خودرو بسته به بازار هدف، با پیشرانه های متعددی عرضه می شود که از مهم ترین شان می توان به نسخه دولیتری تنفس طبیعی، 1600 سی سی توربوشارژ و 1700 سی سی توربودیزل اشاره کرد. در حال حاضر، این خودرو علاوه بر کشور کره، در جمهوری چک، چین و اندونزی هم تولید می شود و از چندی پیش فروش نسخه دو لیتری اش در کشورمان آغاز شده است. نسل جدید توسان از لحاظ طول کمی بلندتر از نسل قبلی خود است و همین مسئله آن را در رقابت و رویارویی با خودروهای مطرحی همچون تویوتا راو فور و هوندا سی آر وی در جایگاه بهتری قرار می دهد. در عین حال، کماکان هیوندای توسان از طول کمتری نسبت به این دو خودور برخوردار است.

نکته جالب اینجاست که با وجود طول کمتری که این خودرو به نسبت دو محصول تویوتا و هوندا دارد ولی در عوض، از فضای داخلی خوب و در خوری بهره می برد و از صندوق بار بسیار بزرگ تری هم نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. همچنین گزینه های انتخابی و تکنولوژیک بسیاری در آن تعبیه شده که هر چیزی، اعم از صفحه نمایشگر لمسی چندرسانه ای، هدایت ناوبری تا سامانه ردیابی نقاط کور اطراف خودرو و نیز سامانه هشداردهی ترافیک را در بر می گیرد.

گذشته از تجهیزاتی همچون ترمز پارک الکتریکی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و در عقبی که تنها با ایستادن شخص در مقابل آن باز می شود، این خودرو از سامانهاستارت بدون کلید هوشمند و سقف پانورامیک هم بهره می برد. علاوه بر این، به تازگی توسان با استفاده از تعداد کافی کیسه هوا و لیستی بلند از تجهیزات ایمنی موفق به کسب پنج ستاره یا رتبه عالی در آزمون های تصادف موسسه اروپایی انکپ شده است. پیشرانه پایه و دو لیتری توسان با استفاده از یک جعبه دنده شش سرعته خودکار سیستم دیفرانسیل جلو از دینامیک رانندگی مناسبی برخوردار است.

این پیشرانه با 155 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور در زمان 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت توسان با این موتور به صورت ترکیبی 8 لیتر بوده که در حد میانگین این گروه خودرویی بوده، در عین حال و بنا بر اعلام کارخانه این کراس اوور کره ای تا 175 کیلومتر در ساعت نیز سرعت می گیرد. باک سوخت توسان گنجایش 55 لیتر بنزین را دارد تا این کراس اوور کره ای 1456 کیلویی بتواند با یک باک پر مسافتی حدودا 700 کیلومتری را طی کند.

هیوندای با استفاده از تجربیات نسل های پیشین توسان و سانتافه، در توسان جدید قابلیت های آفرودی را تعبیه کرد که در جاده های شنی و ماسه ای به شکلی کاربردی عمل می کند. توسان جدید در نمونه پایه با یک قفل دیفرانسیل که نیروی گشتاور را به صورت 50.50 تقسیم می کند، عرضه می شود د رحالی که در مدل های دو دیفرانسیل و فول با استفاده از یک سامانه کنترل در سراشیبی از توان آفرود بهتری برخوردار می شود. سامانه مذکور کار خود را به خوبی انجام می دهد و در مناطق صعب العبور به یاری توسان می آید و در تپه های شنی با شیب تند همانند جاده های کفی یا شنی به توسان در حرکت رو به جلو کمک می کند.

 راهنما خرید خودروی صفر 150 تا 180 میلیون تومانی

طراحی بدنه نسل نوین توسان، به نوبه خود بسیار خوب و ممتاز به نظر می رسد و در حال حاضر، این خودرو از کابینی سود می برد که نه تنها از پلاستیک های سخت و ارزان قیمت در آن استفاده نشده بلکه بخش های متعددی از سطوح در و داشبورد را هم پوششی نرم فرا گرفته است. حتی در جاهایی همچون ستون جلو، تکیه گاه زانوی راننده و محفظه های داخلی درهای عقب نیز از مواد نرم و مرغوب استفاده شده است.

توسان با طول 4.47 متر، عرض 1.85 متر و ارتفاع 1.46 متر از فاضله بین دو محور 2.67 متر سود می برد که شش سانتی متر از هوندا سی آر وی بزرگ تر است. گنجایش فضای عقب توسان نیز در نوع خود جالب بوده و با 1400 لیتر یکی از بزرگ ترین صندوق های بار گروه را دارد. اتاق به خوبی بزرگ و جادار بوده و فضای کافی برای نشستن پنج سرنشین بزرگسال را دارد.

منبع: روزنامه هفت صبح



نظرات

  • اصغر اصغر (26 بهمن 1395 ساعت 13:35)

    ههههی خوشبحال اونایی که دارن ما که نداریم چه کنیم

  • محمد محمد (26 بهمن 1395 ساعت 06:45)

    ازرنو خوشتون نمیاد .بنظرم رنوتلیسمان .سفران,فلوئنس.کولئوس جاشون خالیه .لذت رانندگی رابارنوتجربه کنید

  • masood masood (26 بهمن 1395 ساعت 01:12)

    چو سر به تن ایشان نباشد زندگی من راحت باشد

  • Nama Nama (25 بهمن 1395 ساعت 23:08)

    خدا وکیلی ************* رو به بهانه حمایت از تولید داخلی ببین چه کار می کنن در یک خودرو ۸۰ میلیون صد تومان اضافه می گیرن حیف از این پولی که باید به جیب هیوندایی بره له جیب این
    **** می ره

  • منتا منتا (25 بهمن 1395 ساعت 16:40)

    یعنی میشه یه روزی برسه که مقامات کشور به این نتیجه برسند که مزیت نسبی اقتصاد کشور ایران تولید خودرونیست ؟ ای کاش ما لوازم یدکی باکیفیت تولید می کردیم و به همه دنیا صادر می کردیم و مثل کشورهای همسایه بهترین ماشینهای دنیا رو وارد می کردیم با قیمت و تعرفه معقول . خدایا مردم کشورم را از خودروسازان نابلد و سودجو رهاکن

    سلمان سلمان (26 بهمن 1395 ساعت 19:54)

    یعنی میشه یه روزی برسه که مقامات کشور به این نتیجه برسند که مزیت نسبی اقتصاد کشور ایران تولید خودرونیست ؟
    عزیز برادر با حمایت از این مزیت نسبی اقتصاد کشور بعضیا قارون وار دارن زندگی میکنن.
    مزیت نسبی اقتصاد کشور ایران؟!
    سرگیجه گرفتم

  • فرزاد فرزاد (25 بهمن 1395 ساعت 10:53)

    از قرار دادن قیمت دلاری و ریالی خودروها در مطلب سپاسگزارم.
    با دیدن قیمتگذاری این خودروها متوجه شدم که دلسوزان وطن حتی حرف خودشون رو هم قبول ندارند چه برسه به زندگی و جان و مال مردم!!!
    #چو اینان نباشند تن من مباد#