1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

21 شهریور 1395
  • 0

دنبال خودرویی هیجان‌انگیز و زیبا هستید اما نمی‌خواهید که حساب بانکی‌تان چندان آسیبی ببیند؟ خب پس با ما همراه باشید تا 10 خودروی اسپورتی را که بهایی در حدود یک هاچبک خانوادگی مرغوب دارند را به شما معرفی کنیم.

1-مزدا MX-5

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

چهارمین نسل مزدا MX-5 خودرویی افسانه‌ای با نیم‌نگاهی به ریشه‌های اصلی خود است. این خودرو کوچک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از نسل پیشین بوده و حتی سواری هیجان‌انگیزتری دارد. کوچک شدن خودرو تأثیری بر فضای داخل کابین نداشته و در واقع جادارتر از نسل قبلی است اگرچه که برخی راننده‌های بلندقد چندان احساس راحتی نخواهند داشت. بهای این خودرو از 18495 پوند آغاز می‌شود بنابراین حتی مدل‌های فول نیز بهای مناسبی دارند.

از بین دو پیشرانه می‌توان یکی را برگزید: نسخه‌ی 1.5 لیتری 129 اسب بخاری و یا پیشرانه 2 لیتری 158 اسب بخاری که این آخری دارای سیستم‌هایی چون دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق ارتقا یافته است. هیچ‌کدام از پیشرانه‌ها قدرتمند به نظر نمی‌آیند اما با در نظر گرفتن وزن کمتر از یک تنی خودرو، هر دو مدل پرفورمنسی خوب داشته و حتی مدل کم‌توان‌تر در 8.5 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

2-فیات 124 اسپایدر

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

اگر فکر می‌کنید که مزدا MX-5 کمی افراطی است شاید فیات 124 اسپایدر با پیشرانه‌ی خاص و سیستم تعلیق نرم‌تر مناسب شما باشد. 124 اسپایدر بر پایه‌ی همان پلتفرم مزدا ساخته شده و کابین آن نیز تقریباً با مزدا یکسان است. البته فیات تأکید بیشتری روی لوکس بودن داشته و امکاناتی نظیر صندلی‌های چرمی گرم شونده را پیشنهاد می‌کند.

فیات همچنین به لطف پیشرانه بنزینی 1.4 لیتری گرفته شده از آبارث 595 در بحث شتاب از MX-5 جلو می‌افتد. صدای پیشرانه خوب است و به شما اجازه می‌دهد تا سریعاً شتاب بگیرید.

3-آئودی TT

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

با بهایی کمتر از 30 هزار پوند شما خودرویی با کابین تماشایی و کاکپیت مجازی فوق‌العاده‌ی سفارشی را به دست می‌آورید. به علاوه دریچه‌های ورودی هوای مینیمالیستی هم دیده می‌شود که در بین آن‌ها نشانگر دما نیز وجود دارد. طراحی خارجی خودرو نیز بسیار احساس‌برانگیز است. شما همچنین می‌توانید پیشرانه‌های مختلف گروه فولکس را نیز انتخاب کنید. البته 30 هزار پوند باعث دست‌یابی به پیشرانه‌ی 2 لیتری 230 اسب بخاری نمی‌شود اما هنوز هم می‌توانید نسخه‌ی 1.8 لیتری 180 اسبی را سفارش دهید. سیستم سفارشی کواترو و گیربکس اتوماتیک DSG نیز در بین بهترین‌های بازار قرار داشته و باعث می‌شوند که TT به‌طور باورنکردنی‌ای تودست و قابل کنترل باشد.

4-تویوتا GT86/سوبارو BRZ

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

این دو خودرو اساس یکی هستند و تنها نشان متفاوتی را حمل می‌کنند. در روی کاغذ شاید قدرت کم خودرو به چشم نیاید اما به لطف ساختار سبک‌وزن، پیشرانه‌ی 2 لیتری 200 اسب بخاری تویوتا این خودرو را در 7.6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. در مقام مقایسه، پورشه 911 توربو S تنها حدود 3.5 ثانیه به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید محدودیت سرعت بین‌المللی را رد کنید.

قدرت پیشرانه را نادیده بگیرید زیرا رانندگی کوتاه با تویوتا به خاطر حس کنترل و بالانسی که دارد شما را متقاعد می‌کند که 22705 پوند عدد بزرگی نیست. به لطف لاستیک‌های نسبتاً باریک و هندلینگ جذاب، شما می‌توانید محدودیت‌های چسبندگی خودرو را به طریقه‌ی امن به چالش بکشید.

5- ب ام و سری 2

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

ب ام و سری 2 بخش اعظمی از همان میزان جذابیت برادر M2 را بهایی نازل تر ارائه می‌کند. بیشتر بخش‌های M2 هنوز هم در سری 2 دیده می‌شود بنابراین سیستم فرمان مستقیم، شاسی خونسرد و دیفرانسیل عقب متبحر در این خودرو حاضر هستند. بدون دیفرانسیل فعال M2، سری 2 خیلی به اندازه‌ی برادر خود نمی‌درخشد اما با دیدن بهای کمتر آن این موارد را فراموش می‌کنید.

اگرچه که سری 2 پایه به اندازه‌ی M2 سریع نیست اما هنوز هم هندلینگی خیال‌انگیز دارد. مدل 228i 245 اسب بخاری حدود 28 هزار پوند ارزش داشته و در 5.8 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که بهای آن 20 هزار پوند ارزان‌تر از M2 است.

6-لوتوس الیزه

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

این خودرو روش بازگشت به پایه را برگزیده و تنها غربیلک فرمان، پدال‌ها، اهرم تعویض دنده، سقف فابریک و صندلی‌ها را دارد. حتی سیستم تهویه، سقف سخت، سیستم صوتی، کف‌پوش‌ها و ایزوله کننده‌های صدا سفارشی هستند. هرچند با پولی که پرداخت می‌کنید حسی شبیه یک خودروی مسابقه‌ای را به دست می‌آورید. خودروهای مدرن همه نوع تجهیزات ایمنی را دارند که همین امر باعث افزایش وزن شده و نیاز به پیشرانه‌های توربو را الزامی می‌کند. تنها ویژگی ایمنی لوتوس جدا از سیستم کنترل کشش و ABS، حس خود شما برای جلوگیری از تصادف است!

7- فورد موستانگ

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

موستانگ بی‌شک یکی از قاطع‌ترین خودروهای اسپورت آمریکایی است و نمایی خشن، کاپوتی طویل و شتاب زیر 5 ثانیه نشان‌دهنده‌ی این موضوع هستند. با بودجه‌ای در حدود 30 هزار پوند شما می‌توانید مدل مجهز به پیشرانه‌ی 2.3 لیتری اکوبوست را به دست بیاورید.

درحالی‌که توصیه ما خرید نسخه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری است اما بهای آن کمی بالاتر از رقم موردنظر ما می‌باشد. با این وجود شما هنوز هم خودرویی با ظاهر عالی، سواری خونسرد و هندلینگی درخور دریافت می‌کنید. مواد تشکیل‌دهنده‌ی کابین از نظر کیفیت خیلی قابل‌مقایسه با برخی رقبای آلمانی نیستند اما کیفیت ساخت کلی خودرو عالی بوده و کنترل‌ها نیز مستقیم و تودست هستند.

8- نیسان 370Z

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

اگر خودروی عضلانی آمریکایی مدنظرتان نیست شاید خودروی قلدر ژاپنی به کارتان بیاید. درحالی‌که برخی خودروسازها از مواد سبک‌وزن و پیشرانه‌های توربو با تکنولوژی بالا سود می‌برند، نیسان به‌طور ساده پیشرانه بنزینی 6 سیلندر 3.7 لیتری خود را با گیربکس 6 سرعته دستی و طراحی دیفرانسیل عقب عرضه کرده است.

قدرت زیادی در زمان حرکت وجود دارد و صدای تولیدی کاملاً جذاب بوده اما هزینه‌های خودرو بالاست. درحالی‌که 370Z خودرویی جذاب است که خودش را خیلی جدی نمی‌گیرد اما هندلینگ عالی برخی رقبا را ندارد. کابین خودرو واقعاً سن بالای خود را نشان می‌دهد اما این یک خودروی سنتی واقعی با بهایی کمتر از 30 هزار پوند است.

9-مرسدس بنز SLC

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

این خودرو ارزان‌ترین مدل حاضر در این لیست نیست و در حقیقت مدل پایه‌ی آن بهایی کمی بالاتر از 30 هزار پوند دارد. با این قیمت شما خودرویی کانورتیبل و شیک با سقف فلزی تاشونده دریافت می‌کنید. شاید این خودرو به اندازه‌ی پورشه 718 باکستر درگیر کننده و یا به اندازه‌ی آئودی TT با تکنولوژی بالا نباشد اما سواری دل‌چسبی داشته و از تجهیزات فراوان سود می‌برد.

خودروهای معدودی هستند که بهتر از SLC عمل می‌کنند. این خودرو همچنین از سیستم airscarf بهره می‌برد که هوای گرم را در زمان رانندگی روباز به گردن سرنشینان هدایت می‌کند.

10- فولکس‌واگن شیروکو

 بهترین خودروهای اسپرت با بهایی بین 20 تا 30 هزار پوند

شیروکو شبیه یک خودروی کوپه است اما کاربردی در حد یک هاچبک کوچک دارد. طیف متنوعی از پیشرانه‌های قوی و کم‌مصرف وجود دارد و حتی می‌توان گیربکس اتوماتیک DSG را نیز سفارش داد. این خودرو بهایی حدود 21 هزار پوند دارد.

شیروکو بر پایه‌ی گلف بنا شده و به عنوان نتیجه خیلی به اندازه‌ی رقبای دیفرانسیل عقب خود رانندگی هیجان‌انگیزی ندارد. اگر خودرویی خوش‌ساخت با هندلینگی امن و صندوق عقبی کاربردی می‌خواهید بی‌شک ارزش آن را دارد که نگاهی به شیروکو بیندازید

منبع:پدال



نظرات