1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

18 تیر 1396
  • 0

بعضی از کلاس های خودرویی در بازار کشورمان مثل کلاس سدان و شاسی بلند همواره از اقبال بسیار خوبی برخوردار بوده و بازار داغی داشته و دارند. بعضی از کلاس ها اما همواره محکوم به شکست در بازار عجیب و غریب خودرو کشورمان هستند و ناکامی با آنها عجین شده است، مانند کلاس استیشن و ون. اما بعضی از کلاس ها هستند که شاید بازار انبوهی نداشته باشند اما همواره طرفداران و مشتریان پر و پا قرص خود را دارند و بدون شک کلاس خودروهای کوپه و کانورتیبل نیز جزو همین دسته مانده تا نگاه بسیاری از خریداران و علاقه مندان خودروهای کوپه به بازار دست دوم ها باشد.

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

با این مقدمه نگاهی داریم به بهترین خودروهای کوپه و کانورتیبل دست دوم قابل خرید با بودجه کمتر از 400 میلیون تومان. البته لازم به ذکر است با توجه به کلاسی که این خودروها در آن قرار دارند و کاربری آنها، اکثر قریب به اتفاق این خودروها در مواردی نظیر فضای تنگ و ناکافی سرنشینان عقب و سواری خشک و اسپرت با یکدیگر اشتراک دارند. در ضمن، این نکته را نیز فراموش نکنید که خرید این خودروها نیازمند دقت ویژه، وسواس فراوان و تحقیقات دقیق است زیرا مالک یا مالکان قبلی اکثر این خودروها، جوان ترها هستند و ممکن است برای لذت خودشان و رسیدن به نهایت سرعت و هیجان، از هر گونه فشار بیش از حد روی خودرو و اعمال تغییرات نادرست و غیراستاندارد، دریغ نکرده باشند.

کمتر از 100 میلیون تومان
1-هیوندای کوپه

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

این کوپه اسپرت، جمع و جور و دیفرانسیل جلو هیوندای به لطف تنوع پایین و خلا موجود در این سگمنت از بازار شکورمان و همچنین قیمت و طراحی ظاهری مناسب، بهره گیری از تجهیزاتی نظیر سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سامانه ESP (کنترل پایداری الکترونیکی)، ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای و مشخصات فنی قابل قبول، از همان ابتدا با استقبال خریداران جوان رو به رو شد. کوپه مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر V شکل 2.7 لیتری از سری پیشرانه های دلتا هیوندای- کیا است که 167 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و رهاورد آن برای این خودرو شتاب صفر تا صد 8.6 ثانیه ای است که رقم قابل قبولی برای یک کوپه ارزان قیمت (البته در مقیاس بازارهای جهانی) به شمار می رود.

علیرغم اینکه یک گیربکس 6 سرعته دستی برای کوپه قابل سفارش بود، واردکننده یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک (با قابلیت تعویض دستی) را برای کوپه های وارداتی به ایران در نظر گرفت که عملکرد بدی ندارد. کوپه در مجموع قابلیت های حرکتی خوبی داشته و از هندلینگ و پایداری مطلوبی بهره می برد. با این حال از خودرویی در حد و اندازه های کوپه در مقوله مصرف سوخت انتظار عملکر بهینه تری می رود اما کوپه در عمل نسبتا پرمصرف ظاهر می شود (در بهترین حالت، صدی 10.5 لیتر). هیوندای کوپه که در برخی بازارها نظیر ایالات متحده با نام تیبورون شناخته می شد، در حال حاضر بسته به میزان کارکرد و سلامت خودرو در مدل 2007 تا 2009 بین 55 تا نهایتا 70 میلیون تومان قیمت می خورد.

کیا سراتو کوپ2-

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

در سال 2009 و پس از معرفی نسل دوم سراتو، کیاموتورز تصمیم گرفت تا نسخه کوپه و جوان پسندی از سدان کامپکت خود را به بازار عرضه کند، در نتیجه سراتو کوپ وارد کارزار رقابت شد. کوپ نخستین بار با مدل 2010 وارد بازار کشورمان شد و از ظاهری متناسب و هماهنگ بهره مند بود که از جمله تفاوت های شاخص آن در نمای جلو و عقب با سراتو سدان می توان به ورودی های هوای بزرگ تر و طرح متفاوت و اسپرتی تر سپر جلو، رینگ های اسپرت پنج پره دوبل دورنگ، چراغ های ذوزنقه ای شکل عقب و دیفیوزر اسپرت عقب همراه با دو خروجی اگزوز اشاره کرد. در نمای داخل اما سراتو کوپ تفاوت چندانی با نسخه سدان نداشته و شاهد همان طراحی خوشایند و ارگونومیک و البته کیفیت معمولی و متوسط متریال مصرفی در کابین هستیم.

سراتو کوپ از یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتن متر بهره می برد که کشش خوبی را برای آن فراهم می کند اما در کل سراتو کوپ در بحث قابلیت های دینامیکی حرف چندانی برای گفتن ندارد و نمی توان سواری پرکشش و پرهیجانی را از آن انتظار داشت اما با توجه به طراحی جوان پسند، کوپه بودن و امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجه نظیر سانروف، پوشش چرمی صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو، اهرم های تعویض دنده پشت فرمان (در مدل های 2012 و 2013) و... و البته، عدم حضور رقیبی شاخص، در زمان عرضه با استقبال خوبی مواجه شد. سراتو کوپ در مدل 2010 تا 2013 بسته به میزان سلامت و کارکرد، بین 75 تا 98 میلیون تومان فی می خورد.

100 تا 200 میلیون تومان
تویوتا GT 86

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

جی تی 86 که در سال 2012 معرفی شد، به نوعی جانشین و میراث دار مدل محبوب و به یادماندنی سلیکا به حساب می آید. این خودرو در بازه زمانی نسبتا کوتاهی و عمدتا در مدل 2013 به کشورمان وارد شد. جی تی 86 ظاهری جذاب، اسپرتی و دوست داشتنی دارد و در کاین هم همین حس خوشایند و هیجان انگیز را به راننده منتقل می کند.

در بخش فنی، این کوپه دیفرانسیل عقب از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری باکستر با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر بهره مند است و قادر است شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه ای را به ثبت برساند. تجربه سواری با جی تی 86 را باید لذت بخش توصیف کرد، این کوپه ژاپنی هندلینگ و پایداری بسیار مطلوبی داشته و گیربکس 6 سرعته خودکار آن هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه دارد.

جی تی 86 گرچه حس چابکی و طراوت در سواری را به مالکش هدیه می دهد اما این پیشرانه و قوای فنی برای کسانی که انتظار کششی فوق العاده را دارند، شاید اندکی ناکافی جلوه کند. در یک کلام باید گفت جی تی 86 همان چیزی است که باید باشد و تا حدود زیادی انتظارات خریداران این کلاس، چه در بازار داخلی و چه در بازارهای جهانی را برآورده می کند. نمونه های سالم و با کارکرد معقول جی تی 86 در مدل 2013 و 2014، بین 125 تا 140 میلیون تومان قیمت می خورند.

هیوندای جنسیس کوپه

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

جنسیس کوپه با ورودش به بازار توجهات زیادی را به خود جلب کرد و بسیاری از جوانان شیفته سرعت، شتاب و هیجان که بودجه لازم برای خرید محصولات بنز و ب ام و را نداشتند، به سراغ آن رفتند. البته این جلب توجه به هیچ وجه بی دلیل نبود زیرا این کوپه دیفرانسیل عقب علاوه بر طراحی ظاهری جذاب و حساب شده و مشخصات فنی جالب و چشمگیر، قیمت مناسبی داشت و انتخاب ارزشمندی با توجه به رقم پرداختی به شمار می رفت؛ مزیتی که جسیس کوپه در سایر بازارهای جهانی از جمله ایالات متحده نیز از آن برخوردار بود.

جنسیس کوپه به یک پیشرانه 6 سیلندر V شکل 3.8 لیتری با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر مجهز بود که در نسخه فیس لیفت این خودرو که سال 2013 عرضه شد به بازار داخلی نیز راه یافت، به جای گیربکس 6 سرعته شیفت ترونیک به نمونه 8 سرعته شیفت ترونیک متصل شد.

برای هماهنگی هرچه بیشتر ظاهر خودرو با زبان جدید طراحی هیوندای، طراحی ظاهری و داخلی جنسیس کوپه در نسخه فیس لیفت دستخوش تغییراتی مثبت و خوشایند شد. از جمله مزایایی جنسیس کوپه می توان به هندلینگ عالی و پایداری و چسبندگی مطلوب آن اشاره کرد و کیفیت متوسط متریال مصرفی در کابین که چندان راضی کننده نیست را باید از نقاط ضعف آن برشمرد.

جنسیس کوپه در نسخه پیش از فیس لیفت و با مدل 2010 تا 2012 بین 115 تا 145 میلیون تومان و نسخه های فیس لیفت (عمدتا در مدل 2013) بین 150 تا 170 میلیون قیمت دارد.

200 تا 300 میلیون تومان
ب ام و 1-630i

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

دومین نسل از سری 6 که با کد E64/E63 شناخته می شود، در سال 2003 معرفی شد و تولید آن تا سال 2010 ادامه پیدا کرد. طراحی این نسل تا حدودی ساختارشکنانه و بسیار جالب توجه بود و بعضی ها آن را به کوسه تشبیه می کردند. این نسل از سری 6 در مدل 630i و در دو اتاق کوپه و کانورتیبل به بازار داخلی راه یافت که به یک موتور 6 سیلندر V شکل 3 لیتری با قدرت 272 اسب بخار و گشتاور 315 نیوتن متر مجهز است.

630i نسبت به سایر خودروهای لیست ما ابعاد بزرگ تر، فضای داخلی و علی الخصوص فضای ردیف عقب جادارتر و مناسب تر، و جنبه های لاکچری بیشتری دارد و طبعا در بحث قطعات و سرویس ها نیز باید انتظار ارقام نسبتا بالایی را داشته باشید. در بحث عملکردی و هندلینگ اما سری 6 انتظارات شما را برآورده می کند و بیراه نیست اگر بگوییم که این خودرو در بین رقبای آن زمانش، یکی از بهترین های کیفیت سواری و هندلینگ بود. مدل های 2005 تا 2207 این خودرو را می توان با بودجه کمتر از 200 میلیون نیز ابتیاع کرد اما مدل های 2008 تا 2010 ب ام و 630i بسته به کارکرد و سلامت خودرو بین 210 تا 290 میلیون و گاهی حدود 300 میلیون (برای مدل 2010 کم کارکرد) قیمت می خورد.

ب ام و2- Z4

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

این رودستر خوش استیل ب ام و در مدل های مختلفی به کشورمان وارد شد که در این بین مدل Z4 35i که از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر بهره مند بوده و گزینه ای بسیار پرشتاب، پرکشش و سرحال است، عمدتا قیمتی بالای 300 میلیون تومان برای نمونه های سالم و کم کارکرد داشته و در رقابت مستقیم با پورشه باکستر قرار می گیرد. اما نمونه 20i که به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر مجهز است، بسته به سلامت و کارکرد خودرو در مدل 2013 و 2014 بین 220 تا 270 میلیون تومان فی می خورد.

اگر چنین قوای فنی روی کاغذ چندان رضایت شما را جلب نمی کند، می توانید به سراغ مدل 28i بروید که به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر و گیربکس 7 سرعته استپ ترونیک مجهز است و صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 5.5 ثانیه می پیماید، یعنی 1.4 ثانیه سریع تر از 20i . ب ام و Z4 28i در مدل 2013 و 2014 بین 260 تا نهایتا 290 میلیون برایتان آب می خورد.

300 تا 400 میلیون تومان
پورشه باکستر و کیمن S

 بهترین کوپه‌های کارکرده زیر 400 میلیون تومان موجود در بازار ایران

تا قبل از ورود محصولات مازراتی به ایران، محصولات پورشه جنجالی ترین و خبرسازترین خودروهای وارداتی بودند و 2 مدل باکستر و کیمن، ارزان ترین و خوش قیمت ترین محصولات این خودروساز المانی در کشور به شمار می رفتند. البته کیمن در حجم محدودتری و تنها در نسخه کیمن S به کشورمان وارد شد. کیمن درواقع نسخه سقف دار باکستر است که روی پلت فرمی مشترک با باکستر نیز قرار دارد و در ظاهر نیز این دو خودرو شباهت های زیادی با هم دارند و حتی با نگاهی سطحی، شاید تنها تفاوت این دو خودرو در سقف ثابت و متحرک به نظر برسد در حالی که اینگونه نیست. کیمن از یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر باکستر با قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر و گیربکس 7سرعته دوکلاچ PDK بهره می برد و با اتکا به این قوای فنی قادر است صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 5.1 ثانیه (4.9 با لانچ کنترل) بپیماید.

یپشرانه 2.9 لیتری 6 سیلندر باکستر اما قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است و شتاب صفر تا صد 5.6 ثانیه ای را ثبت می کند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین و سطح تجهیزات و امکانات رفاهی موجود در باکستر و کیمن تحسین برانگیز بوده و شرح کامل و دقیق آنها از حوصله این مطلب خارج است اما در یک کلام هر دو این خودروها به خصوص کیمن S که از پیشرانه ای قلدرتر بهره می برد، با ارائه تجربه سواری لذت بخش و کم نقص، هندلینگ و پایداری مثال زدنی، هماهنگی بسیار عالی گیربکس با پیشرانه و بهره گیری از استایلی زیبا و چشم نواز، از مالک خود دلبری می کنند. البته این دلبری و تجربه لذت بخش به طبع هزینه های خاص خودش را دارد و در بخش انجام سرویس ها و قطعات یدکی، رو به رو شدن با ارقام بالا (حتی نسبت به محصولات ب ام و و مرسدس بنز) کاملا قابل انتظار است.

پورشه باکستر بسته به کارکرد و سلامت خودرو در مدل 2010 تا 2012 بین 290 تا 350 قیمت می خورد ولی برای کیمن S که در تعداد محدودتری به کشور وارد شده، در مدل 2010 تا 2012، بسته به سلامت و میزان کارکرد، برچسب قیمتی بین 300 تا 380 میلیون تومان به چشم می خورد.



نظرات