1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. 9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

3 خرداد 1396
  • 0

کوپه ها زیبا و جذاب، راحت و صمیمی، سریع و خشن هستند. کوپه ها توسط ماموران مخفی، ابرقهرمانان و قانون شکنان رانده می شوند. آن ها منطبق بر رویاهای آزادی گرایانه و ماجراجویی ما هستند. ظاهر و عملکرد آن ها باعث می شود که پشت فرمان بنشینید، راهی بی نهایت را انتخاب کنید، پای راستتان را روی گاز فشار دهید و به سمت افق بروید.

اما ببینیم کوپه ها برای استفاده روزمره چقدر کاربردی هستند. اگر فرزند دارید و یا خانواده پر جمعیتی هستید، مطمئناً یک اتومبیل کوپه اولین گزینه شما نخواهد بود. مینی ون و SUV انتخاب های بهتری برای شما به حساب می آیند.

با این حال، اگر مجرد یا زوج هستید، یا خانواده هستید ولی اتومبیل دیگری برای استفاده روزانه در اختیار دارید، انتخاب کوپه منطقی به نظر می آید. برای مواقعی که می خواهید برای شام بیرون بروید و یا آخر هفته را به جاده بزنید، اتومبیل کوپه سفر خاصی برایتان رقم خواهد زد.

تمرکز ما در این مقاله بر روی کوپه هایی است که می توانید با آن ها به هرجایی بروید، بدون این که نگران شرایط آب و هوایی باشید. این ها کوپه های چهارچرخ متحرک هستند. می توانید در برف و باران – مانند یک SUV- روی آن ها حساب کنید.

یک نکته: داشتن اتومبیل مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک مزایایی برای شما دارد. با تامین قدرت در هر چهار چرخ و کنترل کشندگی هر چرخ به صورت جداگانه با توجه به شرایط هر گوشه از اتومبیل، این کوپه ها ایمنی شما را – حتی در سرعت های بالا – تضمین می کنند. البته به لطف سیستم مدیریت پایداری و هدایت گشتاور!

بنابراین به سراغ فهرست می رویم. با BMW، Infiniti، Audi و Lexus شروع می کنیم که همگی قیمتی بین 35 هزار دلار (حدود 120 میلیون تومان) و 45 هزار دلار (حدود 150 میلیون تومان) دارند. سپس به سراغ مدل های 100 هزار دلاری مانند Porsche، Nissan(بله Nissan!)، Mercedes-Benz، BWM و Audi می رویم.

برخی مدل ها دارای صندلی ها عقب قابل استفاده هستند، بعضی ها صندلی عقب های موقت دارند و برخی دیگر صندلی عقب ندارند. موتورهای 3 سیلندر تا 10 سیلندر، در عقب، وسط و جلو جایگذاری شده اند.قدرت از 208 تا 565 متغیر است. 5 مدل از فهرست ما از برندهای آلمانی هستند و 4 مدل ژاپنی. برای هر سلیقه ای با هر بودجه ای یک کوپه چهارچرخ وجود دارد. بگذارید ببینیم هر کدام چه چیزی برای ارائه دارند ...

1: BMW 230i xDrive Coupe

قیمت پایه: 35.150 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

BMW 230i xDrive کوپه راحتی با صندلی های عقب است، اما جای پای عقب زیادی ندارد.

رانندگی با آن لذت بخش است و چالاکی BMW را با خود دارد. موتور 4 سیلندر توربوشارژ 248 اسب بخاری به سیستم تعویض دنده 8 سرعته اتوماتیک – به همراه دنده های پشت فرمان- متصل شده است. قدرت به واسطه سیستم رانندگی چهارچرخ xDrive به رینگ های 17 اینچی آلیاژی آن منتقل می شود. تایرهای 4 فصل و ترمزهای دیسکی خنک شونده وظیفه متوقف کردن اتومبیل را به عهده دارند.

داخل 230i روی صندلی های اسپرت استاندارد با قابلیت تنظیم دستی 8 جهته و بالش های کناری می نشینید. روکش ها از چرم مصنوعی هستند، اما به عنوان آپشن می توانید چرم طبیعی را سفارش دهید. سیستم تهویه دوگانه امکان انتخاب دما را به صورت جداگانه به سرنشینان جلو و عقب می دهد. با سیستم صوتی 250 وات CD/MP3 به همراه رادیو HD و 7 بلندگو هم می توانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید.

علاوه بر این ها، 230i یک BMW است و برای دوستداران خود سنگ تمام می گذارد. این اتومبیل حس فوق العاده ای برای علاقه مندان خود به ارمغان می آورد.

2: Infiniti Q60 2.0t AWD Coupe

قیمت پایه: 40.950 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

Infiniti Q60 2017 کمی بزرگتر از BMW 230i است. فاصله محوری (فاصله بین چرخ های جلو وعقب که در واقع طول داخلی اتومبیل است) آن بلندتر است و در مجموع کشیده تر و پهن تر است. با طراحی جدید برای سال 2017، Q60 زیبا، گیرا و دلفریب است و شما را به یاد Jaguar می اندازد!

Q60 مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 208 اسب بخار قدرت می باشد. با این که این موتور در فهرست اتومبیل های ما از همه ضعیف تر است، اما بنا به خواسته مشتری، نسخه های 300 و 400 اسب بخاری هم موجود هستند. سیستم تعویض دنده 7 سرعته، قدرت را با استفاده از سیستم Intelligent All-Wheel Drive به چهار چرخ منتقل می کند. همچنین سیستم Active Trave Control با کنترل ترمز و گشتاور، پایداری اتومبیل را در پیچ ها ضمانت می کند.

در داخل Q60 علاوه بر صندلی های قابل تنظیم 8 جهته، فضای زیادی برای راننده و سرنیشن موجود است. اما فضای صندلی های عقب کمی کوچک است. سیستم کنترل دمای دوگانه شامل میکروفیلتری برای تصفیه هوای کابین است. دو صفحه نمایش لمسی و سیستم تشخیص صدا به شما امکان می دهد که سیستم صوتی، دما و Navigation را کنترل کنید.

3: Audi A5 Sport Coupe

قیمت پایه: 41.200 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

A5 اتومبیل سایز متوسط شیک و لوکسی است. این اتومبیل در کل با Infiniti Q60 قیاس می شود. آن ها کاملاً در زمینه قیمت و اندازه قابل مقایسه هستند. A5 دارای موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 220 اسب بخار قدرت می باشد، که در مقایسه با Infiniti 12 اسب بخار قوی تر است. مزیت دیگر آن استفاده از سیستم تعویض دنده 6 سرعته دستی است که به وسیله سیستم Quattro AWD قدرت را به چهار چرخ منتقل می کند. این روزها سیستم تعویض دنده دستی به ندرت پیدا می شود، بنابراین اگر علاقه دارید که لذت دنده عوض کردن را توسط خودتان تجربه کنید، A5 را در نظر داشته باشید.

Audi A5 از صندلی های چرمی برقی و دارای گرمکن به عنوان استاندارد استفاده می کند؛ که در Infiniti این مورد مشاهده نمی شود. سان روف پانورامیک برای استفاده از نور خورشید به همراه سیستم صوتی 180 واتی دارای 10 بلندگو و ساب ووفر از دیگر امکانات A5 است. همچنین چراغ های زنون و رینگ های 18 اینچی آلیاژی چشم بینندگان را خیره می کنند.

از بودن در A5 لذت می برید، چرا که فقط برای بهترین فرد زندگی تان جا دارد. مانند دیگر اتومبیل های "چهار نفره" این کلاس، فضای عقب برای سفرهای طولانی مناسب نیست. Audi با استفاده از ژن آلمانی خود به شما امکان می دهد که سخت ترین مسیرها را با امنیت کامل پشت سر بگذارید. فقط شاید به اندازه رقبای باواریایی خود خاص نباشد.

4: Lexus RC 350 AWD Coupe

قیمت پایه: 45.175 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

RC 350 سومین کوپه سایز متوسط در محدوده 40 تا 45 هزار دلار است. از نظر اندازه و قیمت با Infiniti Q60 و Audi A5 قابل مقایسه است. اما در یک مورد نمی توانید آن را مقایسه کنید: قدرت!

RC 350 علاوه بر 2 سیلندر بیشتر، خروجی اسب بخار خیلی بالاتری از Infiniti و Audi دارد. در مورد موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر با 306 اسب بخار قدرت صحبت می کنیم. 86 اسب بخار بیشتر از Audi، که با سیستم تعویض دنده 6 سرعته اتوماتیک و سیستم رانندگی چهارچرخ، صفر تا صد را فقط در 6 ثانیه طی می کند.

می رسیم به بحث ظاهر. از زمان عرضه اولین کوپه حدود 30 سال پیش، Lexus همیشه در طراحی رویکردی محافظه کارانه داشت. اما حالا روند خود را تغییر داده است. RC 350 مطمئناً توجه شما را جلب می کند. طراحی قسمت جلو - با جلو پنجره خاص خود – نظیری ندارد. اگر نظرتان را جلب می کند، معطل نکنید!

درون اتومبیل، طراحی داخلی همیشه عالی Lexus را می بینید. صندلی ها دارای چرم مصنوعی NuLuxe هستند و چرم طبیعی هم به عنوان آپشن اضافه موجود است. سان روف هم قابل سفارش است. در مقایسه با A5 و Q60 فضای سر و فضای بار کمتری دارد. طراحی منحصر به فرد Lexus در ایجاد فضای داخلی مناسب هم محسوس است.

اگر می خواهید کوپه چهارچرخ متحرک شما از دیگران متمایز باشد، RC 350 انتخاب معقولانه ای به شمار می آید.

5: Porsche 911 Carrera 4 Coupe

قیمت پایه: 96.300 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

911 Carrera یک سر و گردن بالاتر از Lexus و دیگر رقبا قرار می گیرد (البته نه از نظر قیمت). در زمینه عملکرد، 911 Carrera سطح بسیار بالاتری دارد. با بیش از نیم قرن تجربه موفقیت 911 های مسابقه ای، این مدل جدید میراث خود را به نمایش می گذارد؛ نه تنها در ظاهر، بلکه در جاده هم همینطور است!


911 Carrera مجهز به موتور 3 لیتری 6 سیلندر با 370 اسب بخار قدرت است که به سیستم تعویض دنده 7 سرعته دستی یا اتوماتیک متصل است. صفر تا صد را در 4.3 ثانیه طی می کند و برای چسبندگی بیشتر به جاده از سیستم Porsche Traction Management بهره می برد.

داخل 911 Carrera دارای طراحی 2+2 است. صندلی های چرمی اسپرت با قابلیت تنظیم در 4 جهت، راحتی خاصی را به ارمغان می آورند، اما صندلی های عقب بهتر است فقط برای بار استفاده شوند.

Porsche 911 Carrera اصیل و ساده است. دلیل خرید آن فقط رانندگی کردن با آن است. Porsche به جاده می چسبد و رها نمی شود. نمی خواهید با آن همراه شوید؟

6: Nissan GT-R Coupe

قیمت پایه: 109.990 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

Nissan GT-R ابر اتومبیلی است که بسیاری از سنت ها را می شکند. اولین مورد این است که از یک برند مجلل متولد نشده است. دوم، این که با جایگذاری موتور در جلو، فرمول جدید موتور- وسط را شکسته است. در آخر، نسخه تکامل یافته ای از یک اتومبیل واقعی است؛ نه مانند یک وسیله نقلیه در فیلم های علمی تخیلی.

GT-R دارای موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر Twin-Turbocharge است که قدرت فوق العاده 565 اسب بخار را تولید می کند. مونتاژ موتور در یک اتاق مخصوص توسط یک استاد صنعتگر انجام می شود، که پس از اتمام کار، پلاک روی موتور را امضا می کند.

GT-R دارای سیستم تعویض دنده 6 سرعته دو کلاچه با دنده های پشت فرمان است. وقتی از حالت R-Mode (بالاترین حالت عملکرد) استفاده می کنید، GT-R به کوتاهی یک چشم به هم زدن عمل تعویض دنده را انجام می دهد. سیستم الکترونیکی چهارچرخ متحرک داده های فرمان و ترمز را بررسی می کند و نقص های عملکرد را اصلاح می کند.

مانند Porsche، GT-R هم به صورت 2+2 طراحی شده است؛ فضای جلو زیاد و فضای عقب محدود است. چرم اصل و جیر به صورت استاندارد موجود است؛ همینطور سیستم صوتی Bose به همراه 11 بلندگو و 2 ساب ووفر. سیستم Active noise cancellation فضای داخل را کاملاً ساکت نگه می دارد.

به Nissan GT-R Coupe لقب "Godzilla" داده اند. این اتومبیل به واقع شرورترین هیولای کره زمین است. پیشنهاد می کنیم که سر به سر آن نگذارید!

7: Mercedes-Benz S550 4Matic Coupe

قیمت پایه: 122.750 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

Mercedes-Benz S550 4Matic دنیای چهارچرخ متحرک را به سمت دیگری می برد. ما با یک کوپه لوکس سطح بالا طرف هستیم. این اتومبیلی است که سفر 600 کیلومتری خود را با آن انجام می دهید؛ به جای این که از هواپیما استفاده کنید. از اول تا آخر، شما با S550 سریع تر و راحت تر به مقصد خود می رسید. می توان گفت این جت خصوصی دنیای اتومبیل هاست.

S550 اتومبیل با ابهتی است که انسان را به تحسین وا می دارد. با سوار شدن بر پلتفرم فوق العاده Mercedes-Benz S Class، این کوپه با شکل پیچیده خود، فضای زیادی را در اختیار شما می گذارد. 4 نفر می توانند با راحتی کامل در آن بنشینند. S550 دارای موتور 4.7 لیتری Twin-Turbo 8 سیلندر با خروجی 449 اسب بخار است که از سیستم تعویض دنده 9 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک 4Matic استفاده می کند. این اتومبیل 2 تنی، صفر تا صد کیلومتر را در 4.5 ثانیه طی می کند؛ تقریباً به چالاکی Porsche 911 !

تجهیزات لوکس Mercedes شامل صندلی های دارای گرمکن و تهویه به همراه حافظه و قابلیت تنظیم در 16 جهت، سیستم صوتی Burmester Surround، صفحه نمایش دوگانه 12.3 اینچی با رزولوشن بالا، چراغ جلوهای active LED و سیستم معطر کابین می باشد! صبر کنید، آپشن ها به همین جا ختم نمی شوند! دلیل اصلی خریداری این اتومبیل، لوکس بودن، راحتی، عملکرد و همینطور منظره آن است. این اتومبیلی است که با اطمینان کامل آن را می رانید.

8: BMW i8 Coupe

قیمت پایه: 140.700 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

BMW i8 اتومبیل هیبرید عجیب و غریب نسل آینده است. این نخستین تلاش BMW برای ساخت یک اتومبیل هیبرید است. i8 تجسم همزیستی عملکرد و بهره وری سوخت در آینده ای با منابع محدود است.

این اتومبیل با بدنه فیبرکربن و درهای با هیبت قیچی مانند خود، از سیستم موتور- وسط استفاده می کند. مجهز به موتور 3 سیلندر توربوشارژ بنزینی است که در پشت صندلی ها قرار گرفته است. موتور الکتریکی، چرخ های جلوی این اتومبیل 2 نفره را به حرکت در می آورد و هنگامی که نهایت قدرت را اعمال می کنید از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده می کند.

صندلی های برقی 6 جهته با روکش چرم خاکستری، شما را در خود جای می دهند. سیستم BMW Navigation به همراه صفحه نمایش 8.8 اینچی، نقشه سه بعدی، سیستم دستیار صوتی و به روزرسانی های فوق العاده شما را تا مقصد راهنمایی می کنند.

ترکیب طراحی آیرودینامیک i8، تقسیم وزن متعادل و 357 اسب بخار قدرت به اضافه 570 نیوتن متر گشتاور، تجربه رانندگی کارآمدی را خلق می کند. صفر تا صد کیلومتر را در 4.2 ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است و با سوخت و شارژ کامل، می توانید 530 کیلومتر با آن رانندگی کنید. اگر طرفدار سرسخت اتومبیل های سبز (با آلایندگی کم) هستید، پس انتخابتان درست است. شما نگهداری از محیط زیست و تجربه ای از رانندگی فوق العاده و آینده نگرانه را در کنار هم خواهید داشت.

9: Audi R8 V10 Coupe

قیمت پایه: 162.900 دلار

9 کوپه چهارچرخ متحرک برتر 2017

R8 را یک Audi در نظر بگیرید که به باشگاه رفته و تبدیل به یک اتومبیل قدرتمند شده است. R8 یک سوپراتومبیل است که از سال 2008 توسط شخص Tony Stark در سری فیلم های سینمایی Iron Man شرکت Marvel رانده شده است.

Audi R8 برای سال 2017 کاملاً به روز شده است. تمامی ویژگی های یک سوپراتومبیل خاص را داراست. از جمله:
• ظاهر آینده نگرانه

• بدنه آلومینیوم سبک

• موتور 10 سیلندر جایگذاری شده در وسط

• بیش از 500 اسب بخار قدرت


موتور 5.2 لیتر 10 سیلندر آن 540 اسب بخار قدرت تولید می کند و با سیستم تعویض دنده 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک Quattro منطبق شده است. در 3.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را داراست. اگر کافی نیست، مدل Plus آن با 610 اسب بخار موجود است!

Audi R8 فضای داخلی زیادی را برای دو نفر فراهم کرده است. صندلی های اسپرت آن در 18 جهت تنظیم می شوند و با چرم Nappa تزئین شده اند. سیستم صوتی Bang & Olufsen 12 بلندگو و قدرتی معادل 550 وات دارد تا پاسخگوی نیاز شما در هر سرعتی باشد. چراغ های تماماً LED، راه شما را با نور سفید خیره کننده ای روشن می کنند و پکیج کاملی از امکانات کاربردی و لوکس در این اتومبیل به عنوان استاندارد برای شما آماده شده اند.

R8 V10 Coupe به نوعی پرچمدار Audi است. قدرتمندتر است، سریع تر است و بهتر از هر وسیله چهارچرخ دیگری عمل می کند. یک سوپراتومبیل کاربردی است که می توانید هر روز از آن استفاده کنید و لذت ببرید.



نظرات