1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

23 آبان 1396
  • 8

چندی پیش طی عادتی که داشتم مشغول گشت‌وگذار در سایت‌های خارجی برای مطالعه مطالب روز صنعت خودرو بودم و از قضا به مطلبی برخوردم که در آن مزیت خودروهای چینی آمده بود! در ابتدا با خود فکر کردم شاید این نوشتار جنبه طنز داشته اما به توجه به منبع نوشته و همچنین مطالعه کامل آن فهمیدم که با افکار کاملاً جدی طرف هستم! خب برگردان این نوشته را بدون کم و کاست خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم و خوشحال می‌شویم که تجربیات و همچنین نظرات خود درباره محصولات چینی را با ما در میان بگذارید.

 مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

امروزه تصور انسان‌ها بدون داشتن خودرو ممکن نیست. خودروها به‌طور عمیقی در تار و پود زندگی ما نفوذ کرده‌اند.

حدود ده تا پانزده سال پیش خریداران حتی نمی‌خواستند به خرید خودرویی چینی فکر هم بکنند. در کل طراحی خودروهای چینی جذابیت چندانی نداشت و کیفیت مونتاژ و متریال بکار رفته نیز چنگی به دل نمی‌زد؛ اما هم‌اکنون، صنعت خودروی چین خودروهایی را تولید می‌کند که از نظر کیفیت و سرویس‌ها با خودروسازان اروپایی فاصله خیلی زیادی ندارند.

 مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

مثالی عالی از نسل جدید خودروهای چینی لیفان X60 است. اگر در خرید خودرویی چینی تردید دارید ادامه نوشته را مطالعه فرمایید تا مزیت‌های صنعت خودروی چین آشنا شوید.

 مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

مزیت‌های اصلی خودروهای چینی :

قیمت قابل‌ابتیاع: قیمت خودروهای چینی مناسب و در دسترس است زیرا در چین خودروسازان زیادی مشغول بکار بوده و نیروی کار کافی و ارزان نیز وجود دارد. این قیمت به خریداران اجازه محصولی جدید را می‌دهد که از نظر کیفیت و بهای پرداختی فاصله قابل‌توجهی با مدل‌های اروپایی ندارد. این مزیت مخصوصاً زمانی که بودجه محدودی دارید تعیین کننده است.

امنیت بالا: خودروهای مدرن با رعایت قوانین بین‌المللی و با استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده تولید می‌شوند بنابراین نباید درباره ایمنی راننده و سرنشینان خودروهای چینی نگران باشید.

طراحی مدرن: طراحان و مهندسان چینی برای تولید خودروی جدید از بهترین قطعات استفاده کرده و آن‌ها را برای رسیدن به بهترین نتیجه با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

هزینه نگهداری کم و تعمیر آسان: هر خریدار خودرویی پیشرفته قادر خواهد بود با دست‌های خود خودروی جدیدش را سرویس کند. تمامی قطعات یدکی ضروری برای تعمیر خودروهای چینی را می‌توان از نمایندگی تهیه کرد.

تجهیزات پایه خوب: حتی در ساده‌ترین خودروهای چینی نیز می‌توانید تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های گرم شونده، شیشه‌های برقی و کیسه‌های هوا را بیابید. این موضوع باعث می‌شود خودروی شما کاربردی‌تر باشد.

در دسترس بودن قطعات یدکی: هم‌اکنون یافتن قطعات یدکی خودروهای چینی مشکل نیست. فروشندگان قطعات خودروهای چینی تقریباً در هر کشوری وجود دارند.

در ادامه به برخی از خودروهای چینی شاخص که ارزش توجه دارند اشاره می‌شود:

چری Bonus

یک سدان چینی فوق‌العاده موفق با پیشرانه خوب، سیستم تعلیق قابل‌اعتماد و تجهیزات متقاعد کننده

جیلی امگرند EC7

این خودرو به فرم‌های بدنه سدان و هاچبک عرضه شده و سواری راحت را با اعتمادی مثال‌زدنی ارائه می‌کند.

BYD F3

 مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

سدانی کاربردی که دارای پیشرانه اقتصادی بوده و برای مصرف شخصی مناسب است

لیفان Cebrium

یک سدان استاندارد با بهای خوب و بازخوردی مثبت از سوی مالکان

لیفان X60

کراس اووری کامپکت با ارتفاع بالا از سطح زمین و کاربردی راحت و ساده و خودرویی ارزان برای سفرهای روزانه

BYD S6

 مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

لکسس چینی با شاخصه‌های برگرفته از خودروهای ژاپنی در طراحی بیرونی

گریت وال M4

کراس اووری شگفت‌انگیز با طراحی برجسته که ارزش نگاه کردن از طرف خریداران جوان را دارد

چری تیگو 5

 مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید در مقابل رقبا

نسلی کاملاً از خودرویی اسطوره‌ای با تکنولوژی ژاپنی و ساختاری قابل‌اعتماد

در خاتمه باید گفت خودروهای چینی با قیمت مناسب، ظاهر زیبا، کاربردی بودن و کیفیت خوب شناخته می‌شوند.

منبع: carnewschina



نظرات

  • مهدی مهدی (23 آبان 1396 ساعت 14:02)

    کاملا مشخصه این متن و از کجا ترجمه کردن ، اگه کسی به چین سفرکرده باشه حتما دیده خود چینیها ترجیح میدن خودروی اروپایی سوار بشن ، تو خودرو چین اصلا نتونسته پیشرفتی هم سطح پیشرفت تکنولوژی تو جهان داشته باشه

  • مجید مجید (23 آبان 1396 ساعت 13:40)

    در یک سایت خارجی!!!!!!!!!!!!!!!!! بعد منبع ذکر شده carnewschina
    از یک سایت چینی در مورد ماشین های چینی تعریف شده!!! یعنی انتظار غیر از این داشتی!؟

  • ناجی ناجی (23 آبان 1396 ساعت 12:34)

    خوب واسه برادران چینی که تاکنون کلی ایران رو قبضه کردن تبلیغ کردی ؟ حالا راستشوبگو بهت قول چقدر دادن؟

  • homayoun homayoun (23 آبان 1396 ساعت 12:01)

    خیلی جالب بود! همین چند وقت پیش به نقل از یکی از مدیران صنعت چین در خبرها درج شد که چینی ها خودروی چینی سوار نمی شوند و بیشتر روی صادرات حساب می کنند. و ایضا از رییس اتحادیه لوازم یدکی سوال کنید که اوضاع تامین قطعات چگونه است. در ضمن بهتر است روی مشخصات فنی دقت کنید: موتورها از موتورهای مدل قدیمیه اروپایی انتخاب می شوند و با چینی سازی روی ماشین نصب می شود، شاسی ها و بدنه کاملا از روی ماشین های موفق اروپایی یا کره ای کپی می شوند، مثلا برلیانس کپی BMW است و البته با استفاده از ورق های نازک تر، رنگ ضعیف تر، پلاستیک نامرغوب و حذف برخی قطعات بدنه و شاسی که به چشم نمی آیند و در نهایت از مواد ارزان استفاده می شود. به همین دلیل هم برای چینی ها صرف نمی کنند قطعاتشان را در ایران تولید کنند چون با تولید در ایران گران تر تمام می شود و به همین دلیل فقط مونتاژ می شوند و به دلیل مشکلات قانونی که پیش می آید بعد از چند سال تولید آنها متوقف شده و مدل های جدید وارد می شود. من از تمام دوستانی که ماشین های چینی داشتند سوال کرده ام و همه آنها بعد از دو سه سال استفاده تازه متوجه شدند چه کلاهی سرشان رفته و مشتری هم برای ماشین خود پیدا نکرده اند. ماشین های چینی به غیر از ظاهر فریبنده، هیچ برتری فنی نسبت به تولیدات ایرانی ندارند و با اروپایی ها که اصلا قابل مقایسه نیستند.

  • اصغر اصغر (23 آبان 1396 ساعت 10:45)

    من 4سالهX60دارم 190هزار باش رفتم هیچ مشکلی هم نداشته فقط بنزین روغن لاستیک
    اگه لازم شد عکس کیلومتر را میفرستم اصلا قابل قیاس با خودروهای ایران نیست

  • فرزاد فرزاد (23 آبان 1396 ساعت 10:16)

    ایران کشوری پهناور و کهن که دژخیمان، تمدن و علم آن را در ویترین مصلحت اسیر کرده و با سلاح صلاح سرکوبش میکنند و چه زود میرسد روزی که ایران به مانند پلاسکو از درون فرو بریزد، پس تا فرصتی هست کاری کنیم!

  • کیومرث کیومرث (23 آبان 1396 ساعت 09:34)

    "در خاتمه باید گفت خودروهای چینی با قیمت مناسب، ظاهر زیبا، کاربردی بودن و کیفیت خوب شناخته می‌شوند."!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کاربردی و کیفیت خوب!؟؟؟؟؟؟؟؟ دوست عزیز، اجناس چینی حداقل در ایران هرگز به کیفیت خوب مشهور نبوده اند. در خصوص قیمت هم کافی است نگاهی به افت قیمت دست دوم خودرو های چینی و نیز هزینه نگهداری آنها داشته باشید تا مفهوم خودرو اقتصادی را بهتر درک کنید.

  • رهنما رهنما (23 آبان 1396 ساعت 09:14)

    خودرو های چینی مزخرفترین خودروهای جهان هستند این x60 لیفان که شما تعریف کردید پدر من یکی رو دراورد تو 16000کیلومتر صفحه کلاچ تموم کرد 54میلیون خریده بودم 4میلیون هم خرجش کرده بود فروختم 49میلیون