1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نکاتی درباره فورد موستانگ 2018

نکاتی درباره فورد موستانگ 2018

28 اسفند 1395
  • 0

فورد موستانگ 2018 تغییراتی نسبت به مدل سال قبل داشته است. این خودروی عضلانی محبوب طی فیس لیفتی که داشته تکنولوژی و کارایی بهتری داشته و البته اصلاحاتی نیز در ظاهر خودرو صورت گرفته که افراد زیادی درباره‌ی آن بحث و انتقاداتی داشته‌اند.

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

در این نوشتار جزئیات مهم مربوط به این کوپه‌ی دیفرانسیل عقب را برای شما شرح داده‌ایم.

خداحافظ 6 سیلندر!

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

ما امیدواریم که شما به پیشرانه‌ی 6 سیلندر موستانگ دل‌بستگی نداشته باشید زیرا دیگر این گزینه در اسب آمریکایی وجود نخواهد داشت. حالا پیشرانه‌ی پایه‌ی فورد موستانگ 2018 نسخه‌ی 4 سیلندر توربو است و البته خوشبختانه پیشرانه‌ی 8 سیلندر جایی نرفته است.

همچنین نسخه‌ای هیبریدی از موستانگ نیز وجود خواهد داشت اما انتظار نداریم تا زمان رونمایی از نسل جدید این خودرو در سال 2020 اثری از موستانگ هیبریدی ببینیم.

قدرت بیشتر

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

فورد می‌گوید پیشرانه‌ی توربوی موستانگ بازنگری شده و گشتاور بالاتری دارد. البته هنوز جزئیات این اصلاحات مشخص نشده است. با توجه به پیشرانه‌ی 2.3 لیتری شبیه به نسخه‌ی استفاده شده در فوکوس RS، دیدن موستانگ 350 اسبی نیز ما را هیجان‌زده می‌کند اما انتظار معقولانه‌تر این است که نباید به این میزان قدرت فکر کرد. اگرچه، به خاطر رقابتی ماندن موستانگ در برابر کاماروی 6 سیلندر شاید فورد نیاز داشته باشد قدرت پیشرانه‌ی اکوبوست را به عددی نزدیک 335 اسب بخار برساند.

اما یک دقیقه صبر کنید. ما درباره‌ی موستانگ صحبت می‌کنیم! پس بیایید درباره‌ی پیشرانه‌ی 8 سیلندر حرف بزنیم. این پیشرانه نیز با بهبود عملکرد همراه شده و البته باز هم مشخصات آن را نمی‌دانیم؛ اما می‌دانیم که قدرت بیشتر پیشرانه به خاطر نسبت تراکم بالاتر و اضافه شدن تزریق سوخت مستقیم است، چیزی شبیه سیستم D4S که در مدل‌های لکسس می‌بینیم.

دنده! (ضرب در 10)

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

برای انتقال قدرت بالا به چرخ‌ها از گیربکس جدیدی استفاده شده که حالا بجای 6 دنده دارای 10 دنده است؛ و همان‌گونه که می‌دانید این گیربکس اتوماتیک با همراهی جنرال موتورز توسعه یافته است. انتظار می‌رود گیربکس جدید به بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس کمک کند. رفتار گیربکس بر پایه‌ی حالت رانندگی شما تغییر کرده و همچنین با استفاده از پدال شیفترهای روی فرمان نیز دنده‌ها را عوض کنید.

افرادی که هنوز هم خواهان گیربکس دستی هستند حسودی نکنند! این گیربکس نیز سیستم کلاچ جدیدی را پذیرفته تا به خوبی بتواند از عهده‌ی قدرت و گشتاور بیشتر پیشرانه بربیاید.

هندلینگ بهتر

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

خب بیایید درباره‌ی سواری موستانگ حرف بزنیم، مسئله‌ای که به‌طور ملموس تغییر کرده است. موستانگ حالا از همان شوک‌هایی استفاده می‌کند که قبلاً تنها به عنوان بخشی از پکیج پرفورمنس در دسترس بوده‌اند.

معنی سخنمان این است که پکیج پرفورمنس با بهبود چشمگیر هندلینگ همراه خواهد شد و دامپرهای MagneRide را در آن خواهیم دید. فورد می‌گوید این سیستم باعث می‌شود راننده‌ها بتوانند سواری خودرو را مطابق میل خود تنظیم کنند.

داشبورد دیجیتال

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

داخل کابین متوجه خواهید شد که بخش اعظم طراحی آن کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است. البته یک استثنا وجود دارد و آن نشان دهنده‌ی دیجیتالی با صفحه‌ی بزرگ 12.3 اینچی است که ما را به یاد کاکپیت مجازی آئودی می‌اندازد. با انتخاب یکی از حالت‌های نرمال، اسپورت و پیست، صفحه‌نمایش یاد شده تغییر یافته و به فراخور شرایط اطلاعات مختلفی را نشان می‌دهد.

هشدار اسپویلر

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

آیا این اسپویلر جدید را دیده‌اید؟ این نقطه فریاد موستانگ فیس لیفت شده است. اسپویلر جدید سفارشی بوده و اگر آن را دوست ندارید نیازی به آن ندارید! دیگر تغییرات قابل توجه بخش بیرونی خودرو دربردارنده‌ی ظاهر کلی نرم‌تر است که به لطف نمای جلوی جدید این حس منتقل می‌شود. جالب آنکه فورد اشاره داشته این اولین باری است که تمامی موستانگ های اسپورت از چراغ‌های LED در جلو استفاده می‌کنند.

سیستم اگزوز جدید

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

حالا رانندگان می‌توانند سیستم اگزوز دو حالته را برای موستانگ GT سفارش دهند. این سیستم پیش از این تنها در مدل GT350 در دسترس بوده است. اگزوز جدید کمک می‌کند پیشرانه‌ی 8 سیلندر صدای متمایزتری داشته باشد و شاید در زمانی که تخت گاز حرکت نمی‌کنید اوضاع را آرام‌تر بکند.

حرف درباره‌ی موستانگ جدید زیاد است اما اواخر امسال تمامی جزئیات این خودرو از قبلی بها و مصرف سوخت مشخص خواهند شد.

 7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

منبع:پدال



نظرات