1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های 6 سیلندر

سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های 6 سیلندر

1 مهر 1395
  • 0

چندی پیش اعلام شد که آئودی در حال آماده‌سازی نسخه‌ی 6 سیلندر آئودی R8 برای قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از نسخه‌ی V10 فعلی است.

این ایده برای شما شاید ناامیدکننده و شاید هم روشن‌فکرانه باشد اما آئودی اولین خودروسازی نیست که از پیشرانه‌ای 6 سیلندر در سوپرکار خود استفاده می‌کند.

مطمئناً بسیاری از خودروهایی که ما آن‌ها را سوپرکار می‌نامیم دارای پیشرانه‌های هشت، ده، دوازده و حتی شانزده سیلندر هستند اما ایده‌ی یک سوپرکار 6 سیلندر جدید نیست. در حقیقت امروز 4 خودروی سوپرکار غران با پیشرانه‌ی 6 سیلندر در بازار حضور دارند که حجمی بین 3.5 تا 4 لیتر دارند.

برای جبران کمبودهای احتمالی در پیشرانه‌ی این خودرو از سیستم‌های توربو و در یک مورد نیز از کمک هیبرید بهره برده شده است؛ و وقتی بحث پرفورمنس باشد این خودروها هیچ‌گونه کمبودی ندارند.

پورشه 911

 سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های 6 سیلندر

بی‌هیچ شکی نمادین‌ترین سوپرکار 6 سیلندر پورشه 911 است. این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر تختی که در بخش عقبی واقع شده استفاده می‌کند و در طی سالیان طولانی حجم پیشرانه افزایش یافته و از نوع هوا خنک به آب‌خنک تبدیل شده است.

امروز پرفورمنس ترین مدل پورشه 911 یعنی توربو S با پیشرانه‌ی 3.8 لیتری توئین توربو توانایی تولید 580 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور را دارد و این میزان گشتاور را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. با وجود گیربکس مشهور دوکلاچه ی PDK پورشه و پکیج سفارشی اسپورت کرونو 911 توربو S می‌تواند در 2.8 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر تا 330 کیلومتر در ساعت اوج بگیرد.

اگر علاقه‌ای به توربو و چهارچرخ محرک ندارید می‌توانید 911 GT3 RS را انتخاب کنید. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 6 سیلندر تخت این خودرو توانایی تولید قدرت 500 اسب بخاری و گشتاور 460 نیوتون متری را دارد. با این پیشرانه شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت در 3.1 ثانیه ثبت می‌شود. شاید این خودرو کندتر از توربو S باشد اما احتمالاً لبخند عمیق‌تری را روی لبان شما ایجاد خواهد کرد.

 سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های 6 سیلندر

نیسان GT-R

یکی از سرسخت‌ترین رقبای 911 نیسان GT-R است که روز به روز بهتر شده است. قدرت خودرو از نیروگاه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو تأمین می‌شود. گیربکس دوکلاچه و سیستم چهارچرخ محرک در این خودرو وجود داشته و نسخه‌ی نیسمو قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 652 نیوتون متری دارد. نتیجه؟! شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.7 ثانیه و یک دور نوربرگ رینگ در 7:08.679 که برای یک خودروی "فقط" 6 سیلندر بد نیست!

 سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های 6 سیلندر

آکورا NSX

همانند مدل افسانه‌ای،NSX جدید از پیشرانه‌ی 6 سیلندر واقع در میانه‌ی خودرو استفاده می‌کند. فقط این بار دو توربو و سه پیشرانه‌ی الکتریکی وارد گود شده‌اند و همچنین گیربکس 9 سرعته ی دوکلاچه نیز در دسترس است. حجم پیشرانه‌ی 3.5 لیتری NSX جدید نسبت به نمونه‌ی قبلی افزایش نیم لیتری را نشان می‌دهد. قدرت 573 اسب بخاری و گشتاور 645 نیوتون متری ماحصل این قوای محرکه هستند. این خودرو با مهندسی ژاپنی و ساخت آمریکایی می‌تواند در 2.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. سقف سرعت NSX جدید 307 کیلومتر در ساعت است.

 سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های 6 سیلندر

فورد GT

فورد GT40 اصیل از پیشرانه‌ی 8 سیلندر با حجم 7 لیتر بهره برده است. فورد GT قبلی نیز به احترام آن مدل اسطوره‌ای از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.4 لیتری سوپرشارژردار استفاده کرد؛ اما این بار فورد از تکنولوژی اکوبوست در نسل دوم GT سود برده است. پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی این خودرو دارای قدرت بیش از 600 اسب بخاری است. خروجی نهایی و مشخصات پرفورمنس این خودرو هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند اما شما می‌توانید روی این موضوع که فورد GT بسیاری از سوپرکارهای دیگر با پیشرانه‌های بزرگ‌تر را خواهد ترساند شرط ببندید.

 سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های 6 سیلندر

منبع:carscoops



نظرات