1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

23 اسفند 1395
  • 0

زمانی خودروهای کوپه لوکس، مورد اقبال زیادی در بازار بودند و بسیاری از خودروهای مطرح نیز، دو نسخه سدان و کوپه را به صورت هم‌زمان عرضه می‌کردند. اما امروزه، رقابت در این حوزه سخت‌تر شده و با توجه به افزایش قابلیت‌های خودروهای سدان و توجه بیشتر بازار به خودروهای کراس اوور و شاسی بلند، تنوع در این کلاس‌ها کاهش یافته است. با این وجود هنوز هم رقبای حاضر در این بخش از قابلیت‌های بسیار در خور و تحسین برانگیزی سود می‌برند. نام‌هایی که در ادامه می‌آید، پشتوانه‌ای عظیم از فناوری و تجربه را با خود دارند.

در این میان شما نام‌های کوپه‌های معروفی را چون فورد موستانگ و شورولت کامارو نمی‌بینید. دلیل آن کاملاً واضح است چون ما تنها کوپه‌های لوکس را جدا کرده‌ایم و این خودروها، در رده لوکس قرار نمی‌گیرند.

ب‌ام‌و سری 4 کوپه

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

قیمت پایه: 49495 دلار

عبارت‌های کوپه و لوکس وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، نام‌هایی چون ب‌ام‌و یا پورشه را تداعی می‌کنند. سری 4 یکی از تحسین‌شده‌ترین خودروهای این چند ساله اخیر برای کسانی است که به دنبال لذت خالص رانندگی و در عین حال ویژگی‌های کاربردی خودرو در ساختاری لوکس هستند.

این مدل، نسخه کوپه ب‌ام‌و سری 3 محسوب می‌شود بنابراین از همان پلتفرم، ساختار، پیشرانه‌ها و طراحی سود می‌برد. داخل کابین این دو سری هم کاملاً مشابه هم است. با این وجود، علاوه بر حذف دو درب عقب، توجه به جزئیاتی باعث شده تا چهره خودرو هیجان بیشتری داشته باشد.

در زیر کاپوت، یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو جای می‌گیرد که 248 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اگر نسخه شش سیلندر را انتخاب نمایید، قدرت 320 اسبی را در اختیار خواهید داشت. هر دوی این موتورها با یک گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته خودکار ارائه می‌شوند. انتقال نیرو هم به دیفرانسیل عقب و در برخی مدل‌ها به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. نسخه شش سیلندر می‌تواند شتاب 4.5 ثانیه‌ای را ثبت کند که رقم فوق‌العاده‌ای است. این خودرو همچنین به انبوهی از تجهیزات رفاهی و ایمنی نظیر ترمز خودکار و کروز کنترل تطبیقی، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی با نمایشگر 6.5 اینچی مجهز گردیده است.

آئودی A5 کوپه

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

قیمت پایه: 42150 دلار

آئودی نیز همان راه ب‌ام‌و را انتخاب کرده و برای نسخه‌های کوپه A4 خود، نام A5 را برگزیده است. بنابراین در این مدل هم شاهد شباهت‌های آشکار بین A4 و A5 از نظر فنی و ظاهری هستیم. آئودی طراحی A5 را اخیراً به‌روزرسانی کرده است. تا چهره‌ای تهاجمی‌تر و تازه‌تر به آن ببخشد.

موتور 2.0 لیتری توربوشارژر این مدل می‌تواند 220 اسب بخار را در اختیار یک گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته خودکار قرار دهد. این موتور، شتابی 6.1 ثانیه‌ای را به همراه می‌آورد. مدل‌های اسپرت بک با موتوری 252 اسبی و گیربکس هفت سرعته خودکار دوکلاچه عرضه می‌شوند. سیستم انتقال نیروی کواترو نیز می‌تواند نیرو را به هر چهار چرخ منتقل نماید. همانند مدل‌های M ب‌ام‌و، در اینجا هم می‌توانید نسخه‌های طوفانی S5 یا RS5 را با توان بسیار بیشتر و دینامیک عالی سفارش دهید.

اینفینیتی Q60 کوپه

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

قیمت پایه: 39855 دلار

اینفینیتی در مقایسه با رقبای المانی، بازیگری تازه نفس است. طراحی تهاجمی خودرو و پشتوانه عظیم همراهی اینفینیتی با تیم ردبول در مسابقات فرمول یک باعث می‌شود تا انتظارات از این خودرو افزایش یابد. Q60 کوپه ویژگی‌های جذابی هم دارد اما باید دید که می‌تواند از پس رقبای آلمانی خود برآید.

این خودرو از یک موتور 2.0 لیتری توربوی 208 اسبی سود می‌برد. البته در مدل‌های بالاتر می‌توان موتور 3.0 لیتری شش سیلندر با توربوشارژر دوقلو و قدرت 300 اسب بخار را خریداری نمود. هر دوی این موتورها با یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. انتقال نیرو هم به دیفرانسیل عقب صورت می‌گیرد اما گزینه انتقال به چهار چرخ نیز در دسترس خواهد بود. یک نسخه ویژه 400 اسبی از Q60 نیز به صورت محدود تولید می‌شود. نسخه‌های شش سیلندر به سیستم تعلیق پویا و فرمان تطبیقی مجهزند.

لکسس RC

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

برترین کوپه‌های لوکس ارزان قیمت سال 2017

قیمت پایه: 41130 دلار

از زمانی که لکسس تصمیم گرفت چاشنی اسپرت خودروهای خود را بیشتر کند، جذابیت مدل‌های آن دوچندان شده‌اند. طراحی مدل‌های جدید بسیار خیره‌کننده و تهاجمی است. این موضوع در سبک منحصر به فرد چراغ‌ها و جلوپنجره خود را به وضوح نشان می‌دهد. با این وجود لکسس هنوز هم ویژگی‌های لوکس خود را در اولویت قرار می‌دهد و نگاهی به کابین مدرن و در عین حال کلاسیک مدل RC این نکته را تأیید می‌کند.

لکسس RC همانند رقبا با موتورهای متنوعی ارائه می‌شود. نسخه پایه از یک موتور 2.0 لیتری توربوی 4 سیلندر با قدرت 241 اسب بخار و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. در یک گام بالاتر، مدل RC300 مجهز به موتور شش سیلندر تنفس طبیعی 255 اسبی است. در این مدل، انتقال نیرو به هر چهار چرخ و توسط یک گیربکس شش سرعته خودکار انجام می‌شود. در نهایت مدل RC350 مجهز به موتور 306 اسبی و دیفرانسیل عقب می‌باشد.

پکیج‌های اسپرتی F اسپرت، شامل کیت بدنه و دامپرهای تطبیقی و تریم مخصوص کابین نیز قابل سفارش‌اند. شتاب کندترین مدل RC به 6.7 ثانیه می‌رسد.

منبع:caranddriver



نظرات