1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

30 آبان 1396
  • 0

پورشه بار دیگر مرزهای عملکرد SUV را جا به جا می کند

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

به سمت تپه 600 متری Wallberg حرکت کردیم. اگر تاکنون اسم این مسیر را نشنیده اید، احتمالاً با سایت های اتومبیل‌رانی مانند Ollon-Villars، Monte Bondone یا Gaisberg آشنا نیستید. در دهه 1960 و 70 مسابقات قهرمانی بالا رفتن از تپه اروپا بسیار محبوب بود و در مسیرهای ذکر شده و 15 مسیر دیگر انجام می شد. قهرمانی این رویدادها به مدت 10 سال در دست Gerhard Mitter و Sepp Greger بود که با خودروهای پورشه – از 718 RS60 گرفته تا 910 - مسابقه می دادند. به همین منظور، فکر کردیم که بهتر است سفرمان را با پورشه کاین 2019 شروع کنیم.

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

نمی توانیم بیش از 50 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشیم. به نظر شما آهسته است؟ نه تا هنگامی که به قسمت های باریک برسیم و صخره ها را در مسیر ببینیم. کاین جدید بالاخره در این جاده پیچ در پیچ با برگ های خیس خانه خود را پیدا کرده است. حداقل پس از طی کردن دو پیچ می توانید با این مرحله مرگبار آشنا شوید. زمانی که با پیچ ها و شیب های تند مواجه می شوید، فقط به قدرت نیاز دارید تا بتوانید طبیعت را به زانو در بیاورید. فلسفه پورشه در مورد "راننده می راند، خودرو فکر می کند" کاملاً آشکار است و می توانید تاثیر آن را در زمان دخالت قطعات الکترونیکی حس کنید. تنظیمات را در حالت PSM (سیستم کنترل پایداری پورشه) قرار دهید و از سیستم چهارچرخ متحرک لذت ببرید.

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

مسیر Sudelfeld دارای چالش های فراوانی است. هم بزرگراه و هم ترافیک شدید را در پیش رو دارید. با این حال می توانید کاین توربو را در دنده 6 با سرعت 290 کیلومتر در ساعت برانید. پورشه جدید مجهز به موتور 4 لیتری 8 سیلندر دارای 2 توربوشارژر است که خروجی 550 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر را به شما ارائه می دهد. با این که سیستم جدید تعویض دنده 8 سرعته اتوماتیک در هنگام فشار به گاز، کار خود را به درستی انجام می دهد، نمی تواند نیازهای یک خودرو پلاگین هیبرید را تامین کند. این SUV صفر تا 100 کیلومتر را در 3.7 ثانیه طی می کند (با پکیج Sport Chrono). همچنین صفر تا 160 کیلومتر را تنها در 9.2 ثانیه می پیماید. آمارها قابل توجه هستند اما جالب است بدانید که کاین توربو در عرض 2.7 ثانیه از سرعت 80 به 120 کیلومتر می رسد.

بر خلاف تپه Wallberg، جاده Sudelfeld کاملاً اسفالت است. بنابراین غافلگیر نمی شوید و کاین با آرامش شروع به حرکت می کند و در دنده های 4،5 و 6 بر روی قدرت گشتاور سوار می شود. این ثبات سرعت در کنار قابلیت رسیدن به دور موتور 6000، عملکرد فوق العاده موتور 8 سیلندر را ثابت می کند. با کمی فشار روی پدال گاز، می توانید به نهایت سرعت دست پیدا کنید. همچنین اگر حالت اسپرت را انتخاب کنید، گیربکس دور موتور را افزایش می دهد.

در مسیر به سمت اتریش، راننده و سرنشینان با سیستم اطلاعات-سرگرمی – که برای اولین بار در پانامرا معرفی شد – سرگرم هستند. تکنولوژی روز به کار رفته در این خودرو برای یک فرد تازه کار بسیار پیچیده به نظر می رسد. امری که برای طرفداران بازی های ویدویی مانند یک رویا و برای یک فرد مسن تر مانند یک کابوس است. همه موارد لمسی هستند و منوها و زیرمنوها امکانات زیادی دارند. مدت زیادی طول می کشد تا از تمامی قابلیت های این سیستم مطلع شوید. اما به محض این که به یک پیچ تند یا گودال برسید، سیستم در تشخیص حرکات انگشت شما دچار مشکل می شود. همه چیز بیش از حد ارگونومیک است!

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

در بزرگراه 3 لاین مونیخ-سالزبورگ، کاین توروبو مانند یک ماهی بزرگ در یک آکواریوم کوچک است. می توانید عطش خودرو برای سرعت را حس کنید. احتمالاً می خواهید این SUV را مانند یک 911 برانید که در واقع نتیجه خرید یک SUV از پورشه است. اگر باز هم احساس می کنید راضی نیستید، دکمه سیاه رنگ موجود در پنل انتخاب حالت رانندگی را فشار دهید و لذت ببرید: بین سرعت های 200 تا 240 کیلومتر در ساعت تفاوت را حس خواهید کرد. همان‌طور که انتظار می رود، کاین در پیچ ها مانند پانامرا عمل می کند، ترمزها مانند ماکان دقیق هستند و هندلینگ آن به دقت کیمَن است.

البته تا کنون موفق نشده ایم که مدل پایه کاین را آزمایش کنیم. مدل آزمایشی ما دارای رینگ های 21 اینچی، کنترل شاسی دینامیک، فرمان پذیری چرخ های عقب، تقسیم گشتاور، فرمان برقی پلاس و پکیج Sport Chrono بود. سیستم تعلیق هوایی به شما امکان تنظیم کمک فنرها و ارتفاع را می دهد. سیستم کنترل شاسی دینامیک، میله های ضد لرزش را فعال می کند که می تواند در مسیرهای خارج جاده به شما کمک کند. دیگر مورد لوکس موجود، اسپویلر خودکار روی سقف است که می تواند آیرودینامیک خودرو را افزایش دهد و همچنین به عنوان یک ترمز هوایی عمل کند. تمامی این ویژگی ها به شما ترکیبی از سرعت و قدرت ارائه می کنند که بی نظیر است. از آن جایی که هر چرخ به تنهایی عملکرد مخصوص به خود را دارد، واکنش های ناامیدکننده قدیم دیگر به چشم نمی خورد. کنترل بدنه کاین مثال زدنی و چسبندگی آن به جاده فوق العاده است.

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

به خاطر تقسیم گشتاور و دیفرانسیل عقب، کاین توربو شیب ها را با شتاب خاصی طی می کند. هنگامی که تنظیمات ایمنی را خاموش کنید، جای تایرهای 315/35R21 پیرلی بر روی جاده باقی می ماند. در این مسیر ناهوار، شما سیستم تعلیق مطمئن را در حالت اسپرت و سیستم تعویض دنده قدرتمند را در حالت اسپرت پلاس در اختیار دارید. با این حال با نزدیک شدن به پیچ ها وظیفه تعویض دنده برای کاهش دنده ها و زمان ترمزگیری بر عهده راننده است. در تابستان، دمای تایرهای جلو می تواند مشکل ساز باشد، اما در فصل پاییز می توانید از تمام آیرودینامیک موجود استفاده کنید. با وجود اندازه بزرگ، پورشه به خوبی از پیچ های کور عبور می کند و اینرسی (مقاومت در برابر تغییر جهت و سرعت) را به خوبی کنترل می کند. ترمزها بی نقص هستند و در هنگام فشار زیاد به پدال، به سرعت خودرو را متوقف می کنند. دیسک های استیل با روکش کاربید تنگستن در مدل توربو به عنوان استاندارد و در دیگر مدل ها به صورت آپشن موجود است و ساییدیگی و گرد و خاک را به حداقل می رسانند. چرخ ها، روتورها و کالیپرهای ترمز در پایان سفر دو روزه ما کاملاً تمیز بودند.

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

این مدل جدید، دارای نوآوری هایی در زمینه سیستم های کمک راننده است. کاین 2019 همیشه آنلاین است و به سرویس هایی مانند آمازون موزیک، نِست (دستیار هوشمند) و وای فای متصل است. سیستم Risk Radar از داده های هوشمند موجود در فضای ابری برای رویارویی با وضعیت های حساس مانند یخبندان، ترافیک شدید یا تصادفات استفاده می کند. سیستم Voice Pilot توانایی شناسایی بیش از 100 دستور مختلف را دارد. به عنوان مثال می توان به دستورهای "احساس سرما می کنم" یا "من را به نزدیک ترین رستوران ایتالیایی ببر" اشاره کرد. علاوه بر این، 5 تنظیم مخصوص خارج جاده شامل Gravel (شن)، Mud (گل) و Rock (صخره) موجود اند که توسط سیستم های رانندگی دینامیک پشتیبانی می شوند. سواری کاین جدید واقعاً قابل تحسین است. پس از طی مسیر 600 کیلومتری و عبور از 1000 پیچ، می توانیم با اطمینان بگوییم: پورشه کاین توربو 2019 به همراه ماکان توربو 400 اسب بخاری - در میان رقبا- خودروهای اسپرتی هستند که می توانید با آن ها هر مسیری را طی کنید؛ از بزرگراه های تخت گرفته تا تپه های ناهموار.

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019

مشخصات فنی پورشه کاین 2019

زمان فروش: در حال فروش، تحویل پاییز 2018

قیمت: 125650 دلار (حدود 520 میلیون تومان)

موتور: 4 لیتری twin-turbo DOHC 32 سوپاپ 8 سیلندر 550 اسب بخار در 5750-6000 دور در دقیقه، گشتاور 770 نیوتن متر در 1960-4500 دور در دقیقه

سیستم تعویض دنده: 8 سرعته اتوماتیک

طراحی: 4 در، 5 سرنشین، موتور جلو، SUV تمام چرخ متحرک

طول*عرض*ارتفاع: 4925 * 1983*1673 میلی متر

فاصله دو محور: 2895 میلی متر

وزن: 2175 کیلوگرم

شتاب صفر تا 100: 3.7 ثانیه (با پکیج Sport Chrono)

حداکثر سرعت: 284 کیلومتر در ساعت (محدود شده)

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین توربو 2019



نظرات