1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آشنایی با C-HR،فرزند عجیب الخلقه تویوتا

آشنایی با C-HR،فرزند عجیب الخلقه تویوتا

6 دی 1395
  • 11

کوچک‌ترین عضو خانواده کراس‌اوورهای تویوتا، بازیگوش‌ترین آن‌ها به نظر می‌رسد. این البته برای این شرکت محافظه‌کار که به دنبال نمایش چهره‌ای متفاوت و جوان پسندتر از خود است، جای تقدیر دارد. همان گونه که ساختارشکنی نخست با تویوتا GT86 به خوبی جواب داد، این بار نیز تویوتا دریافت که باید محصولاتی برای طیف بزرگ خریداران جوان‌تر و پرشورتر خود نیز در سبد داشته باشد.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

از آنجا که برند زیر مجموعه تویوتا یعنی سایون نیز به تاریخ پیوسته است، تویوتا از این فرصت برای تولید یک نسخه کانسپت سایون با برند تویوتا اقدام نمود. خودرویی که از همان ابتدا نظرها را به سوی خود جلب نموده است: تویوتا C-HR

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

وقتی به کلاس پرطرفدار و پر رونق کراس‌اوورهای مینی نگاه می‌کنیم، غیبت طولانی مدت تویوتا را در این رقابت درک نمی‌کنیم. جایی که نیسان جوک، هوندا HR-V، مزدا CX-3، کیا سول، فیات 500X، شورولت تراکس، بیوک انکور، مینی کوپر پیس‌من، جیپ رنگید و کیا نیرو حضور دارند.

در هر صورت تویوتا وارد این رقابت شده است. آن هم با خودرویی که خوشبختانه عادی، معمولی و محافظه‌کار نیست و می‌تواند نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

چهره C-HR تهاجمی و اسپرت است. سقف شیب مناسبی دارد و نمایی کوپه مانند به خودرو بخشیده است. ترکیب چراغ‌های جلو و جلوپنجره شلوغ و کمی پیچیده است. گلگیرها کاملاً متورم و برجسته هستند. خطوط کناری عمیق و یا برجسته نیز نمایی متفاوت بدان داده‌اند. قسمت جلوی خودرو کاملاً عضلانی و قدرتمند طراحی شده است. در نمای پشتی، شیشه عقب با شیبی بسیار زیاد از یک سو به اسپویلر سقفی و از سویی به درب صندوق لبه‌دار منتهی می‌شود. چراغ‌ها به شکلی چنگالی شکل بوده و کمی به طرح‌های هوندا شبیه‌اند. دستگیره درب‌های عقب درون ستون جاسازی شده تا نمای خودرو بیشتر به کوپه‌ها شبیه باشد. طرح کلی کاملاً گیرا و مجذوب کننده است و بزرگ‌تر از چیزی که واقعاً هست به نظر می‌رسد.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

درون کابین با طراحی عجیبی روبرو خواهید شد که البته این طراحی در برخی دیگر از خودروهای جدید تویوتا نظیر کرولای 2018 نیز دیده می‌شود. یک نمایشگر 7 اینچی در بالای کنسول مرکزی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی جای گرفته و یک نمایشگر 4.2 اینچی دیجیتالی هم در جلوداشبورد و در میان دو نمایشگر آنالوگ به چشم می‌خورد. در سمت راست نمایشگر مرکزی هم ساعت دیجیتالی و در پایین آن، خروجی‌های هواکش سیستم تهویه دیده می‌شوند. طرحی که کوچک‌ترین قرینگی در آن وجود ندارد. این طراحی قطعاً به زیبایی برخی رقبا نیست اما ویژگی‌های ارگونومی و دسترسی آسان و ساده در آن بیشتر مد نظر بوده‌اند.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

مدل‌های XLE مجهز به فرمان با روکش چرم، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی الکتریکی برای راننده، چراغ‌های مه شکن و سیستم ورود بدون کلید می‌باشند. فضای کابین جمع و جور به نظر می‌رسد و البته فضای سر اندکی برای سرنشینان پشتی وجود دارد. صندلی‌های عقب با نسبت 60 به 40 تا شده و فضای بار را افزایش می‌دهند.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

زیربنای این خودرو، پلتفرم جهانی جدید تویوتا یا TNGA است که با تویوتا پریوس فعلی نیز مشترک است. این موضوع در آینده می‌تواند راه را برای نسخه‌های هیبریدی و پلاگین CH-R نیز باز بگذارد. در حال حاضر در زیر کاپوت یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با تنفس طبیعی قرار گرفته که 144 اسب بخار نیرو و 140 پوند فوت گشتاور تولید می‌نماید. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس اتوماتیک با انتقال پیوسته یا VCT با امکان تعویض دستی در 7 مرحله برنامه‌ریزی شده، استفاده شده است. طبیعتاً دارندگان تویوتا کرولا در کشورمان با این مجموعه پیشرانه و انتقال نیرو آشنا هستند.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

در حال حاضر این نیرو تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و تویوتا هیچ گزینه دو دیفرانسیلی برای این خودرو آماده نکرده است. شتاب صفر تا 100 این مدل به 10.9 ثانیه می‌رسد. چرخ‌های 18 اینچی و شاسی که به گفته تویوتا در پیست نوربرگ رینگ مورد آزمون و تیون قرار گرفته باعث می‌شوند تا سطح انتظار از دینامیک این خودرو افزایش یابد. مرکز ثقل پایین، تعلیق مولتی لینک در عقب و ساختار مستحکم شاسی باعث می‌شوند تا رانندگی سرگرم‌کننده و مفرحی از این خودرو فراتر از سایر کراس‌اوورها را شاهد باشیم. نسخه‌های اسپرت تری از CH-R که توسط TRD تیون شده‌اند نیز قابل سفارش خواهند بود.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

در بخش ایمنی هم CH-R از سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو و تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار خروج از لاین جاده و کروز کنترل تطبیقی و چراغ‌های نوربالای خودکار و در نهایت 10 عدد کیسه هوا سود می‌برد. دوربین دید عقب نیز به صورت سفارشی ارائه می‌شود. تویوتا CH-R می‌تواند در ابتدا بزرگترین رقیب برای نیسان جوک به نظر برسد درحالی که ابعاد آن بیشتر به قشقایی نزدیک است. هرچند نمی‌توان CH-R را به علت کابین نسبتاً تنگ آن یک خودروی خانوادگی نامید و برای چنین مشتریانی خودروهایی چون فیات 500X و آئودی Q2 مناسب‌ترند. اما در نهایت شاید بتوان CH-R را برادر کوچکتر و کوپه تویوتا روفور نیز نامید. تویوتا همیشه خودرویی قابل اعتماد بوده و اکنون این اعتماد را با چهره‌ای متفاوت و جذاب ادغام نموده است.

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

نگاهی به تویوتا CH-R، فرزند متفاوت تویوتا

منبع:topgear-caranddriver



نظرات

  • بهروز بهروز (28 خرداد 1396 ساعت 19:34)

    باعرض سلام ادب طاعات قبول واقعا خودرو زیبایی هست اما من الان مقایسه کردم میبینم در حد پراید هم نیست حیف نیست پولتون بابت تویوتا هزینه میکنید که خوشحال باهاش میری مسافرت وشاد برمیگردین برای نجات از این اختلاس گران وخودکشی کار زشتی میباشد وکالای ایرانی بخر پراید را توصیه میکنم برای شاد رفتن شادروان برگشتن خدایا ما 100سال ازژاپن عقب هستیم

  • ماشین بنز ماشین بنز (8 دی 1395 ساعت 14:37)

    منتظر ورود این اتومبیل به ایران هستیم

  • 8 8 (7 دی 1395 ساعت 13:35)

    ای کاش تو ایران به جای محصولات بیکیفیت تویوتا شورلت و فورد و جگوار و فولکس واگن و .... بیاد تا مردم مجبور به خرید با قیمت های بالا ی 100 تومن برای این محصولات بیکیفیت نشن...............

  • عیسی عیسی (7 دی 1395 ساعت 08:35)

    در مورد کیفیت تویوتا یا بهتر بگم ژاپنی ها از نظر کیفیت حرف اول رو میزنند
    هوندا، سوزوکی، نیسان، تویوتا، سوبارو، میتسوبیشی همه شون با کیفیت بالایی که دارند جزو کم اصطحلاک ترین ماشین ها هستند
    من خودم ویتارا دارم واقعا عالیه
    مثل ماشین های کره ای فانتزی نیست که تو یه فشار بیفته تو خرج
    افرود خوبی هم داره
    ولی هایلوکس یه چیز دیگه است برا افرود و برف

    reza reza (29 خرداد 1396 ساعت 09:48)

    منظورتون استهلاکه دیگه؟!!!
    عاشق سوادت شدم

  • حبیب حبیب (6 دی 1395 ساعت 23:43)

    ای کاش این خودرو با قیمت و اپشنهای واقعی خودش توی ایران هم فروخته میشد

  • علی علی (6 دی 1395 ساعت 23:35)

    تویوتا مرگ نداره.

  • حسن حسن (6 دی 1395 ساعت 18:20)

    اگر تویوتا همین طراحی زیبا را در کنار کیفیت بی نظیرش حفظ کند کمر تمام رقبا رو خواهد شکست.

  • کسرا کسرا (6 دی 1395 ساعت 16:44)

    منتظر ورود به ایران و خریداری کردن این خودروام و قیمت این ماشین

  • arman arman (6 دی 1395 ساعت 14:53)

    دوستان جک باز و ام وی ام باز نیاین اینجا منفی ندن عزیزم طول گارانتی قصطعات این ماشین بزاربزی می کنه با طول عمر اون خودرو ها

  • م م (6 دی 1395 ساعت 12:36)

    یکی از بهترین خودرو ها از نظر کیفیت تویوتا است دیدم میگم
    عمر قطعات خودرو تویوتا واقعا بالاست