1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

18 اردیبهشت 1396
  • 0

هنگام نوشتن این مقاله، در حالی که با McLaren 720S خارق العاده 288 هزار دلاری، درAutodromo Vallelunga - پیست ایتالیایی مسابقات سرعت بالا که میزبان مسابقات Rome Grand Prix در هه 1960 بود – رانندگی کرده ام، به شدت هیجان زده ام. مطمئن نیستم که می توانم از کلمه "خارق العاده" استفاده کنم. می دانید، مک لارن از ما خواست تا چند روز از نوشتن درباره تجربه رانندگی با این مدل خودداری کنیم- تا زمانی که دیگر خبرنگاران هم بتوانند تجربه پشت فرمان را داشته باشند. این ها 7 برداشت اول من – غیر از تجربه رانندگی- از سوپراسپرت جدید 340 کیلومتر در ساعتی مک لارن است که جایگزین 650S شده است.

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

1- درود بر قهرمانان

در یک اتفاق جالب، به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص تیم میشیگان، مربی و تیم فوتبال Wolverine را دیدم که در هتل شیک و پر از لوازم آنتیک نمایش دهنده مک لارن، بعنی Cavalieri Waldor Astoria که مشرف به رم است، حضور داشتند. مدیر روابط عمومی گلادیاتور های پر افتخار را برای تمرینات بهاری، تورهای تحصیلی و مطالعات خارج از کشور، به شهر جاودان آورده است.

عکس های بازیکنان قوی هیکل میشیگان به همراه McLaren 720S داشت به هدایت Harbaugh به پشت فرمان 720S منجر می شد، که به طور قطع در فضای مجازی غوغا می کرد. مردم محلی نمی دانستند که این قضیه چقدر در کسب و کار میلیارد دلاری و رسانه ای ورزش های دانشگاهی امریکا کم سابقه است. یکی از متصدیان بهت زده هتل از من پرسید: "این ها تیم جوانان شهر شما هستند؟"
بله، یک همچین چیزی.

همانند موفقیت های Harbaugh در لیگ ورزش های آکادمیک امریکا، تفسیر پیروزی مک لارن در تور رم – محل استقرار سوپراتومبیل های ایتالیایی - به عنوان یک دهن کجی به فراری و لامبورگینی سخت نبود. مسئولان اجرایی مک لارن منکر این قضیه شدند- اما با لبخند آن را عنوان کردند. سپس من 720S را بر فراز تپه ای در یک روستا راندم، جایی که بچه مدرسه ای ها در خیابان در حال دویدن برای گرفتن عکس با مک لارن بودند. من در وسط خیابان توقف کردم که آن ها تا جایی که دوست دارند عکس بگیرند، در حالی که پشت سرم صفی از ماشین های دیگر درست شده بود. نه تنها کسی بوق نمی زد، بلکه تماشاچی ها هم کلاهشان را برای مک لارن از سر بر می داشتند.

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

2- زیباترین مک لارن ساخته شده تا حالا است

با مشاهده جنس فیبر کربن بدنه، می توانم بگویم که 720S ظاهر بهتری از مدل افسانه ای F1 و همچنین ابر اتومبیل P1 دارد. مدل P1 ظاهری بیگانه دارد اما 720S خود را به عنوان یک خودرو شهری واقعی نشان می دهد و رقیبی متمایز برای فراری و لامبورگینی است. با در نظر داشتن قابلیت های آیرودینامیکی، طراحی زیبا و چشم نواز مک لارن بسیار قابل توجه است.

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

3- بالاخره مک لارن دارای موسیقی متن شد

یک فرد معمولی می گوید این یک "حس رانندگی" است، اما من معتقدم: 720S حتی در موقع سکون هم صدای قدرتمند و با ابهتی دارد. به لطف قابلیت "استارت بلند"، وقتی دکمه استارت را در حالت Track Mode فشار می دهید، موتور Twin Turbo هشت سیلندر آن شروع به غرش می کند و مقداری بنزین نسوخته از درچه های اگزوز به بیرون می پاشد.

Ian Howshall، مدیر محصول این سری از مدل های ممتاز شرکت، می گوید: " به جای سوختن در محفظه احتراق، سوخت را در اگزوز می سوزانید". نتیجه، صدایی آذرخش مانند است که تماشاچی را به وجد می آورد.

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

4- به غایت سبُک است

به لطف ظاهر بیرونی، که از جت جنگنده الهام گرفته شده است، چه اسکوترسواری در رم باشد، چه موتورسواری در منهتن، خطر مک لارن را بیش از هر رقیب موتور متوسط دیگری درک می کند. با استفاده از شاسی فیبر کربن Monocell مدل F1، شاهد ستون های باریکی هستیم. ستون جلو کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است. با نگاه کردن به پشت این خودرو – که بسیار اتفاق می افتد – و استفاده اغراق آمیز از شیشه، ممکن است شما را به این فکر بیندازد که اصلاً ستون عقبی وجود ندارد. ولی در واقع وجود دارند؛ یک جفت ستون بسیار باریک صیقلی در زیر شیشه های دودی.

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

5- سکه های درون چشمه (نام فیلمی با مضمون عاشقانه)

بیایید به اعتبار شرکت مک لارن نگاهی بیندازیم، شرکتی که گسترش آن به یک تولید کننده موفق خودروهای شهری مسلم است. مک لارن در سال 1963 به عنوان یک تولید کننده اتومبیل های مسابقه ای شکل گرفت، اما تا سال 2010 بزرگ نبود. 7 سال بعد، مک لارن به میزان فروش 4 هزار دستگاه در سال رسید – بعد از فروش 3200 دستگاه در 2016 – که رشدی 99 درصدی را نسبت به سال 2015 نشان می دهد. پس از افتتاح اولین نمایشگاه خرده فروشی در مرکز لندن، این شرکت در حال رشد، دارای 80 نمایشگاه در 30 بازار مختلف است که بیش از 12 نمایشگاه آن در چین مستفر است و مک لارن قصد دارد تعداد آن را به 100 برساند. شرکت تا الآن 1400 سفارش 720S دریافت کرده است، که نشان می دهد سال اول شاهد تولید "ثبت نام بیش از انتظار"(Oversubscribed) بوده است، واژه ای تجملی برای "Sold out" (تمام شدن مقدار معینی سفارش در مدت زمان کم). با سیاست عاقلانه شرکت، 30 درصد سود شرکت به بخش تحقیق و توسعه اختصاص پیدا می کند. طرح سرمایه گذاری یک میلیارد پوندی Track22، 15 مدل جدید برای سال 2022 پیش بینی کرده که 720S هم جزو آن است. مک لارن متعهد است که هیچ گاه خودرو SUV Crossover نخواهد ساخت – این را خواهیم دید – اما قول می دهد که تا سال 2022 نیمی از تولیداتش دارای سیستم های انتقال قدرت هیبرید الکتریک خواهند بود.....

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

6- سبک سفر کنید، سنگین سفر کنید

با ترکیب موتور 4 لیتری هشت سیلندر twin-turbo با قدرت 710 اسب بخار و همین طور داشتن سبک ترین وزن در کلاس خود – که شامل Ford GT درشت اندام هم می شود – شما یک سوپراتومبیل فوق سریع خواهید داشت. مدل پایه 720S 1282 کیلوگرم وزن خالص دارد و وزن استاندارد آن(Curb weight) 1418 کیلوگرم برای مدل لوکس ما می باشد – با وجود مایعات و باک پر شده به میزان 90 درصد. با عملکردی مطمئن و با سیستم تعلیق انعطاف پذیر و قابل تغییر Proactive Chasis Control، 720S گزینه خوبی برای صاحبان و سرنشینان می باشد. این اتومبیل فضای بار با دقت طراحی شده خود را از مدل کمی ارزان تر 570GT قرض گرفته است. با داشتن یک صندوق بار بزرگ- تقریبا به اندازه Porsche 911- فضایی بالغ بر 13 متر مکعب در اختیار شما می گذارد.

برداشت اول از 2018 McLaren 720S مستقیم از رم

7- اعداد دروغ نمی گویند

تا زمانی که بتوانیم عملکرد مک لارن را به طور کامل بررسی کنیم، نظر شما را به این اعداد جلب می کنم: صفر تا 100 کیلومتر را تقریباً در 2.8 ثانیه، صفر تا 200 کیلومتر را در 7.8 ثانیه و صفر تا 300 کیلومتر را 21.2 ثانیه طی می کند. شتاب آن 4 برابر مدل 650S است. مک لارن می گوید که با استفاده از تایرهای خیابانیPirelli Zero، 720S بسیاری از مسیرهای مسابقه ای را سریع تر از 650S با تایرهای Pirelli P Zero Corsa در می نوردد. انتخاب تایرهای ضخیم و کم دوام تر Corsa برای مدل 720S هزینه ای نخواهد داشت، پس تصورات خود را محدود نکنید.



نظرات