1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

19 دی 1395
  • 4

تویوتا کمری به عنوان پرفروش‌ترین سدان خانوادگی بازار آمریکا و یکی از محبوب‌ترین خودروهای این سگمنت در سرتاسر دنیا، سال آینده کاملاً به روز شده و چهره‌ای اسپرت تر و هیجان‌انگیزتر از آن خواهیم دید. با این وجود مدل 2017 یعنی مدل امسال کمری نیز مورد غفلت واقع نشده است. این خودرو همچنان جایگاه ارزنده‌ای در این کلاس داشته و یکی از انتخاب‌های ارجح محسوب می‌شود.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

فضای زیاد صندلی‌های عقب و همچنین قسمت بار، انتقال نیروی لذت بخش، قدرت مناسب پیشرانه، ارائه زمینه‌هایی از خودروهای لوکس، مقرون به صرفه بودن و اطمینان افسانه‌ای باعث می‌شود تا رضایت خریداران کمری جلب شده و باز هم برای خرید مدل‌های جدیدتر آن اقدام کنند.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

در سال 2017 چیز جدیدی در طراحی ظاهری کمری مشاهده نخواهید کرد و تویوتا این موضوع را به معرفی نسل جدید آن موکول نموده است. این طراحی از سال 2015 دست نخورده باقی مانده است. طراحی نسخه‌های آمریکایی کمری ایراداتی را نیز متوجه خود ساخته که نسخه‌های اروپایی آن را شامل نمی‌شود. به عنوان مثال ستون C شامل یک قسمت پلاستیکی مشکی رنگ است تا این ستون را باریک‌تر نشان دهد. طرحی که سالهاست منسوخ گردیده است و در خودرویی در این کلاس انتظار نمی‌رود. هرچند مدل‌های اروپایی و آسیایی کمری، طراحی سنگین‌تر و با متانت تری دارند اما در عوض نسخه آمریکایی با چراغ‌های تیز و هواکش خاص و بزرگ روی سپر، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت تر دارد.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

کمری باریک‌تر و کوتاه‌تر از بسیاری دیگر از سدان‌های خانوادگی است. مانور با کمری در فضاهای باریک و پارکینگ‌های تنگ آسان است. در عین حال با وجود ارتفاع کمتر کمی، صندلی‌های آن بالاتر قرار گرفته و تسلط بیشتری به محیط بیرونی وجود دارد.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

ویژگی‌های برجسته و استاندارد کمری 2017 شامل موارد ذیل می‌شوند:

· صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی

· صندلی قابل تنظیم برقی راننده

· سیستم ورود بدون کلید و استارت از راه دور

· کروز کنترل

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

نسخه‌ای که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته مجهز به موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت درخور تحسین 268 اسب بخار است. این مدل با وجود اقلام لوکس اضافی قیمتی بالای 30 هزار دلاری خواهد داشت. در حالی که در ایران باید نسخه‌های 4 سیلندر مقرون به صرفه کمری را درتریم اسپرت SE با قیمت پایه 24 هزار دلار در انتظار باشیم. این مدل شامل موارد ذیل است:

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

· سیستم تعلیق اسپرت

· رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی

· فرمان اسپرت با روکش چرم

· هشدار فشار باد تایرها

· دسته دنده به رنگ مشکی پیانویی و چرم

· تریم و تزئینات فلزی داخل کابین

· مش اسپرت در پایین جلوپنجره

· سیستم صوتی Entune با اتصالات بلوتوث و USB و قابلیت مکالمه Siri

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

کمری فضایی جادار در کابین ارائه می‌کند. در قسمت سرنشینان جلو، فضای پا و سر از بیشتر رقبا کمتر است اما در قسمت سرنشینان پشتی اوضاع فرق می‌کند و بیشترین فضا را ارائه می‌کند. فضای بار نیز 15 فوت مکعب است که متوسط می‌باشد. نسخه هیبریدی نیز تنها 2 فوت مکعب فضای کمتری دارد و باتری‌ها در آن چندان فضای بار را تحت تأثیر قرار نداده‌اند. سیستم سرگرمی تویوتا نیز با نمایشگر 6.1 اینچی در مدل‌های پایه و 7 اینی در مدل‌های XLE و XSE سریع‌تر از قبل پاسخ می‌دهد. کار با این سیستم به واسطه دکمه‌های بزرگ راحت است. با این حال یک خروجی 12 ولت برای یک خانواده مدرن امروزی ممکن است کم به نظر برسد.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

در بخش پیشرانه، موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 170 پوند فوت با یک گیربکس شش سرعته خودکار جفت شده و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این نسخه به 7.9 ثانیه می‌رسد. رقبای این خودرو نظیر مزدا 6 و هوندا آکورد شتاب بهتری دارند.

مصرف سوخت کمری 4 سیلندر در شهر 9.8 لیتر و در آزادراه 7.1 لیتر و به صورت ترکیبی 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. این میزان مصرف سوخت نیز کمری را در پشت سر رقبایی ون شورولت مالیبو، مزدا 6 و هوندا آکورد قرار می‌دهد و تقریباً مشابه مصرف سوخت فولکس پاسات است.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

از سویی مدل‌های هیبریدی کمری نیز از همین موتور 2.5 لیتری و یک موتور الکتریکی و مجموعه باتری‌های نیکل متال هیدرید سود می‌برد. قدرت خروجی این پیشرانه به 200 اسب بخار می‌رسد. شتاب این مدل 7.2 ثانیه است و از یک گیربکس CVT نیز در آن استفاده شده است. یا این وجود حتی نسخه هیبریدی هم با مصرف سوخت 5.88 لیتری در سیکل ترکیبی، پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌گیرد.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

سواری کمری مخصوصاً در اطراف شهر و بزرگراه‌ها بسیار راحت و دلپذیر است. سیستم تعلیق محکم‌تر آ باعث شده تا سواری خشک‌تر و کنترل بهتری از آن را نسبت به قبل شاهد باشیم. در جاده‌های ناجور، صدای ماشین در می‌آید اما در مسیرهای هموار، یک سواری نرم را تجربه خواهید کرد. فرمان کمری نیز دقیق و است اما کمی واکنش آن کند است. شاید برخی ترجیح دهند تا فرمان بازخوردهایی از جاده را نیز به دستان راننده منتقل نماید. با وجود واژه اسپرت، رانندگی کمری به هیجان‌انگیزی رقبای دیگر آن مخصوصاً مزدا 6 نیست.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

در بخش ایمنی کمری توانسته 5 ستاره ایمنی در تست تصادف از سازمان NHTSA را کسب نماید. در آزمون‌های IIHS نیز که سخت‌تر است امتیاز Top Safety Pick+ به کمری 2017 رسیده است. ویژگی‌های ایمنی فعال این مدل شامل هشدار خروج از لاین جاده، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، ترمزگیری خودکار برای پیشگیری از برخورد و غیره می‌شود که در یک پکیج فناوری 750 دلاری قابل سفارش است.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

در بخش گارانتی، تویوتا به 3 سال و 36 هزار مایل گارانتی کلی و 5 سال و 60 هزار مایل گارانتی پیشرانه کاملاً از رقبا عقب افتاده است. هیوندای و کیا خودروهای سوناتا و اپتیما را با 5 سال و 60 هزار مایل برای کل خودرو و 10 سال و 100 هزار مایل برای پیشرانه گارانتی می‌کنند و حتی در مدل‌های هیبریدی، این گارانتی حتی مادام‌العمر نیز می‌شود! در هر صورت کمری هنوز یکی از خودروهای محبوب این کلاس است و حتی نقص‌های جزئی آن نسبت به رقبا نیز چندان برای خریداران آن مهم نیست. با این وجود تویوتا با معرفی نسل جدید کمری می‌تواند مجدداً معادلات را به نفع این خودروی خود در بازاری که رقبا هر روز عرصه را بر آن تنگ‌تر می‌کنند تغییر دهد.

 نگاهی به مدل 2017 تویوتا کمری

منبع:caranddriver



نظرات

  • سید علی سید علی (21 دی 1395 ساعت 17:04)

    تویوتا هر چه ماشین تولید کند بازم پراید نمیشد!!!!

  • رضا رضا (20 دی 1395 ساعت 13:39)

    سلام حامد.خدایش این سریش خیلی قشنگتر شده.بی انصافی نکن!!

  • رضا رضا (20 دی 1395 ساعت 12:50)

    واقعا چقدر این ماشین عالیه.زیبا جادار پرقدرت کم مصرف با اصطهلاک بسیار پایین.....لذت بردم.....

  • حامد حامد (20 دی 1395 ساعت 10:42)

    کلاً طراحى ظاهرى تویوتا ناامیدکننده هست، در صورتیکه در مورد کیفیت و دوام مطمئن ترین انتخاب ؛
    باز با طراحى CH-R کمى سلیقه به خرج دادن، به امید طراحى بهتر از تویوتا