1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

20 آبان 1395
  • 1

در اواخر قرن بیستم، پورشه به دلیل قیمت و قابلیت های فنی بالای 911 و همچنین هزینه های نگهداری سرسام آور آن تصمیم گرفت مدل هایی رام شده را با عنوان باکستر و کیمن به بازارهای جهانی عرضه کند و اواسط دهه 90 میلادی بود که ابتدا باکستر و سپس در سال 2005 مدل کیمن در فرانکفورت موتورشو رونمایی کرد.

مهم ترین تفاوت مدل باکستر با کیمن این است که باکستر از امکان بازکردن سقف (کانورتیبل) بهره می برد در حالی که کیمن با سقف هارد تاپ نقش یک کوپه ارزان قیمت تر از 911 را بازی می کند.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

حالا پس از وقفه ای چند ساله پورشه باکستر موفق شد لیست بلند بالای شرایط واردات خودرو را یکی پس از دیگری طی کرده و پس از مقابله با غول آخرآن که منع ورود خودروهای مجهز به موتور بزرگتر از 2.5 لیتر باشد، مجوز واردات به کشور را کسب کند. زمانی که برای اولین بار با نسل جدید پورشه باکستر روبه رو می شوید قطعا محو زیبایی آن خواهید شد.

نسل جدید باکستر چه در جزییات و چه در طراحی کلی ظریف و در عین حال خشن و سریع به چشم می آید و شاید بتوان آن را زیباترین باکستر تاریخ دانست. همانند تمامی محصولات پورشه نسل جدید باکستر نیز دوست داشتنی بوده و خیلی زود به آن دل خواهید بست.

کابین باکستر 718

این نسل از باکستر با کد فنی 718 شناخته می شود و نمای داخلی شباهت بسیار زیادی به نسل هفتم پورشه 911 پیدا کرده است و از کیفیت مثال زدنی برخوردار است.

اکثر فضای کابین با رنگ قرمز تزیین شده است هرچند کنسول میانی با تلفیق دو رنگ مشکی و نقره ای دیده می شود

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

صندلی ها به خوبی شما را در برمی گیرند و کوچک بودن کابین نیز چندان آزار دهنده به نظر نمی رسد البته قطعا برای رفتن به مسافرت های دو نفره با کمبود فضا برای قرار دادن چمدان ها مواجه خواهید شد.

مشخصات فنی پورشه باکستر جدید

قبل از روشن کردن خودرو بهتر است سری به موتور نسل جدید پورشه باکستر بزنیم،نسل جدید با دو نوع موتور به بازار ایران وارد می شود که پیشرانه مدل اول 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ به همراه توربوشارژر بوده که به تولید 296 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متری اشتغال می وزرد.

اما مدل دوم که با پسوند S به بازارهای جهانی و ایران وارد شده است و مدل قوی تر باکستر محسوب می شود، مدل 2.5 لیتری 4 سیلندر تخت 16 سوپاپ بوده که 345 اسب بخار و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

شتاب صفر تا صد مدل های ذکر شده بین 4.2 تا 4.9 ثانیه متغیر است. بنابراین می توان گفت که باکستر به خصوص در مدل S می تواند لقب سریعترین خودرو صفر کیلومتر کشور را از آلفارومئو 4C برباید و به نام خود ثبت کند.

پشت فرمان باکستر 2017

با روشن کردن پیشرانه، صدایی آشنا و دلنشین به دلیل موتور وسط بودن باکستر از پشت خودرو شنیده می شود.

سیستم رانندگی را روی حالت های مختلف تنظیم می کنیم که تاثیر آن تفاوت صدای خروجی از اگزوز برای حالت نرمال و اسپرت است، در حالت اسپرت گویی شیری با فریادهای مهیب به دنبال شما افتاده اما با فشردن پدال گاز لذت جای ترس را می گیرد.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

ترجیح دادیم ابتدا روی حالت نرمال اقدام به رانندگی کنیم تا با تسلط بیشتر به رانندگی بپردازیم.

گیربکس را روی حالت D قرار داده و حرکت را آغاز می کنیم،صندلی های اسپرت باکستر به گونه ایست که انگار درون اتاقی کوچک با منظره ای دوست داشتنی محبوس شده اید.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

تغییر دنده ها با تقه هایی محسوس همراه است و به دلیل قرار گیری سیستم رانندگی روی حالت نرمال دنده ها در دور موتور نسبتا پایین تعویض می شوند، هرچند در این حالت هم صدای خروجی از اگزوز عالیست اما در حالت اسپرت زندگی حتی از این هم شیرین تر می شود.

از نظر ارگونومی نیز پورشه سنگ تمام گذاشته و این نقیصه را که در نسل قبل پاشنه ی آشیل پورشه باکستر بود مرتفع کرده به گونه ای که در حین رانندگی نیز به راحتی می شود به ادوات و دکمه های کابین دسترسی پیدا کرد و شاید بهترین مورد مصداقی برای راحتی دسترسی به امکانات خودرو همین سیستم رانندگی باشد که روی فرمان قرار گرفته است.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

بالاخره پس از دقایقی رانندگی روی حالت نرمال سیستم رانندگی را روی حالت اسپرت قرار داده و شروع به رانندگی می کنیم،زمانی که خودرو روی حالت اسپرت در حال درجا کار کردن بود هم می شد فهمید چه مقدار صدای خروجی از پیشرانه و اگزوز وحشی تر شده است. گیربکس درگیر شده و حرکت آغاز می شود، صدای خروجی از اگزوز با افزایش دور موتور وحشتناک بوده و در حدی بود که ترجیح دادیم محل مورد نظر را که برای عکاسی تدارک دیده بودیم و مملو از خانه های مسکونی بود ترک کنیم، برای نگارنده و سایر دوستان هم جالب بود که همچین غرش سهمگینی از پیشرانه ای 4 سیلندر خارج می شود.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

از نظر لذت رانندگی واقعا باید به پورشه باکستر نمره 20 داد، زمانی که پشت فرمان این ماشین نشسته اید کلیه ی مسائل و مشکلات روزمره ی خود را فراموش می کنید و روح و جانتان درگیر شیرینی رانندگی با این پورشه دوست داشتنی می شود.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

با قرار دادن سیستم رانندگی روی حالت اسپرت پلاس تمامی سیستم های کمکی از مدار خارج شده تا خودرو آماده برای دریفت و احیانا حرکات دونات باشد، اما طبیعتا با توجه به قیمت حدود 700 میلیونی این خودرو و فضای نامناسب محل تست، ناچار می شویم که انجام چنین حرکاتی صرف نظر کنیم.

قیمت و شرایط بازار پورشه باکستر 2017

در یک جمع بندی کلی در خصوص نسل جدید پورشه باکستر باید گفت پورشه باکستر یکی از بهترین رودسترهای تولیدی حال حاضر دنیاست که با طراحی خارجی زیبا، کابینی با ارگونومی بالا و باکیفیت، رانندگی بی نظیر و حس تکرار نشدنی می تواند دل هر شخصی را ببرد اما با برچسب قیمتی 560 تا 750 میلیون تومانی نیازمند این است که بیشتر در خصوص خرید آن تامل کنید.

 اولین تست و بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

هرچند امکان دسترسی به رقبای صفر کیلومتر باکستر مثل بی ام و Z4 و مرسدس بنز SLK وجود ندارد اما با بودجه ای تقریبا نصف باکستر می توان Z4 مدل 2015 تهیه کرد که قطعا به گرد پای باکستر جدید نمی رسد اما کارایی تقریبا مشابهی را ارائه می دهد.

البته به شخصه اگر موجودی حسابم به حد کافی بود لحظه ای در خرید پورشه باکستر تردید نمی کردم و حس سواری با پورشه ی تولید شده در سال 2017 را با هیچ حسی عوض نمی کردم.

منبع:دیجیاتو



نظرات

  • یوسف یوسف (20 آبان 1395 ساعت 17:30)

    میخرمت به همین زودی