1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

12 آبان 1395
  • 2

زمان، برخوردی بی‌رحمانه با برخی شرکت‌ها دارد. آن‌هایی که درک صحیحی از زمان ندارند. مانند لینکلن که زمانی شرکتی بسیار معتبر در ساخت خودروهای لوکس به شمار می‌رفت و سپس در دام رکود افتاد. این در حالی بود که بسیاری از سازندگان خودروهای لوکس، اهمیت زمان را دریافتند و خود را با شرایط جدید وفق دادند. اکنون اما لینکلن می‌خواهد به گذشته پرافتخار خود بازگردد. همان گونه که کادیلاک برای چنین اتفاقی می‌کوشد. پس زمان آن فرا رسیده که لینکلن‌هایی را با هویت مستقل شاهد باشیم. نه فوردهای تغییر نشان داده شده‌ای با قیمت بالاتر که تنها افراد مسن را به سوی خود جذب می‌کنند.

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

کانتیننتال، نامی است که یادآور اوج خودروهای لوکس لینکلن است. این نام ما را به سال 1956 می‌برد. اما باید در شکل و فرم با ویژگی‌های امروزی و متعلق به سال 2017 هماهنگ شود. کانتیننتال جدید، زبان طراحی جدید لینکلن را نیز به نمایش می‌گذارد. هرچند در ابتدا خرده بسیاری به آن گرفته شد و طراحی آن را کپی بی‌شرمانه و خجالت‌آوری از بنتلی و همچنین جگوار دانستند. اما فورد ابایی از کپی کردن ایده‌های خوب و جذاب ندارد و همان زمان که مالک استون مارتین شد به سرعت جلوپنجره منحصر به فرد آن را به نفع خود مصادره کرد تا حتی در خودروهایی چون فیستا نیز شاهد این طرح باشیم.

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

لینکلن با نسل جدید کانتیننتال، جلوپنجره مشهور خود با تیغه‌های عمودی را کنار گذاشته است. چراغ‌های جلو نیز فرم منحصر به فردی دارند. هرچند کلیت آنها چیز جدیدی نیست. لینکلن همچنین روی جزئیاتی نظیر پایه آینه‌های جانبی هم تمرکز ویژه‌ای داشته اما نهایتاً نمی‌توان پختگی این طرح را با خودروهایی چون بنتلی و جگوار مقایسه کرد. نکته دیگر حفظ چراغ‌های عقب پیوسته محصولات اخیر لینکلن است. شاید این قسمت شما را به یاد انواع داج و هیوندای آزرا بیاندازد. متأسفانه به نظر می‌رسد که طراح از هر خودرویی، طرحی را برداشته و با هم ترکیب نموده است. این سنت برای خودرویی که بیشترین بازار آن در چین است، چندان جای تعجبی نخواهد داشت. با این وجود، مجموعه کار، هماهنگ و دلپذیر به نظر می‌رسد و اگر شباهت‌های آن را با سایر خودروها نادیده بگیریم، خودروی لوکس و موقر را روبروی خود خواهیم دید.

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

یکی از نوآوری‌های خاص این خودرو که مستقیماً از نسخه کانسپت آن به نسخه تولیدی راه یافته، دستگیره خلاقانه درب‌ها است که به جای قرارگیری روی بدنه، به روی زه پایین پنجره‌ها منتقل شده‌اند. تجهیزات مدرن خودرو حتی پیش از سوار شدن کار خود را آغاز می‌کنند. به گونه‌ای که با نزدیک شده به خودرو، چراغ مربوط به دستگیره روشن شده و با لمس دستگیره، درب به نرمی و آرامی باز شده و به صورت نرم و بی سروصدا هم بسته می‌شود. باز کردن درب از داخل هم تنها نیاز به فشار یک دکمه دارد. صندلی‌های جلو در 30 حالت و وضعیت قابل تنظیم می‌باشند. شاید این مقدار هم بیش از حد به نظر برسد. گاهی تطبیق‌پذیری بی‌نهایت نیز تضمین کننده به دست آوردن بهترین موقعیت ارگونومی نیست.

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

علاوه بر این سیستم صوتی با 19 بلندگو نیز بسیار فراتر از انتظار عمل می‌کند. با وجود کابینی فراخ و راحت، این خودرو بیشتر محل مناسبی برای سرنشینان است تا راننده. فضای پای سرنشینان به طرز محسوسی در عقب بهتر از رقبای آن است. هرچند سقف شیشه‌ای کمی برای فضای سر در عقب ایجاد محدودیت نموده است. کیفیت مواد مورد استفاده نیز بالا و از جنسی جیر مانند و نرم است. خوشبختانه سیستم سرگرمی این خودرو مشکلات سیستم متداول فورد را ندارد و سیستم پیشرفته به‌روز شده‌ای برای ناوبری و سیستم سرگرمی با کنترل صوتی و همراه با پد لمسی در آن جای گرفته است.

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

طراحی کابین مدرن و گیرا است. ترکیب رنگها باعث شادابی بیشتر و حفظ اشرافیت آن شده‌اند. لینکلن حتی سعی نموده تا از پیچیدگی‌ها نیز بکاهد و تعداد دکمه‌ها را کاهش دهد اما بازهم نسبت به انتظار ما جای کار بیشتری در این زمینه دارد.

بیشتر خریداران کانتیننتال، به سراغ موتور 6 سیلندر خورجینی 2.7 لیتری توربوشارژر می‌روند که نیروی آن به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. این موتور 335 اسب بخار نیرو دارد اما به زودی موتور پرقدرت‌تری با قوای 400 اسبی و حجم پیشرانه 3.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو نیز ارائه خواهد شد. موتور 3.7 لیتری با تنفس طبیعی نیز انتخاب سوم خواهد بود. همه این مدل‌ها با یک گیربکس شش سرعته خودکار جفت می‌شوند.

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

موتور 400 اسبی مورد آزمون به خوبی به گاز پاسخ نشان می‌دهد. این موتور پرقدرت با طنینی رضایت بخش خودروی سنگین وزن را به حرکت در می‌آورد. کانتیننتال اکنون بالاترین خودروی لینکلن و پرچمدار محصولات آن محسوب می‌شود. بازار پر رونق و لوکس پسند چین می‌تواند فرصتی برای ظهور مجدد و خروج از حاشیه این شرکت خواهد بود. با وجود قیمت پایه 45 هزار دلاری می‌توان گفت که کانتیننتال انتخاب بسیار خوبی است. هرچند با سفارش آپشن های بیشتر قیمت آن به 80 هزار دلار هم خواهد رسید که در این زمان قطعاً از خود خواهید پرسید که خرید آن نسبت به کادیلاک CT6، ولوو S90، مرسدس کلاس E و BMW سری 5 یا لکسس GS به صرفه و معقولانه خواهد بود یا خیر.

 نخستین ملاقات با لینکلن کانتیننتال 2017

منبع:motor1



نظرات

  • سیاوش سیاوش (12 آبان 1395 ساعت 22:36)

    بعد از این همه توتون تنباکو به نظرم باز زبان طراحی درست و خوب و آینده دار را پیدا نکرده نمی دونم چرا فورد دقت نمی کنه اخه این چه چراغاییه؟

  • مازیار مازیار (12 آبان 1395 ساعت 09:59)

    با این مبلغ (پایه) اینجا می شه یه ماشن کره ای خرید.......... وباز هم اینجا ایران است.......