1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی هوندا سیویک type R جدید

بررسی هوندا سیویک type R جدید

31 خرداد 1396
  • 0

بررسی هوندا سیویک Type R 2017

نظر کلی

زیبایی یک هاچبک جذاب در شخصیت دو گانه آن است. قابلیت استفاده برای موارد روزمره و ارائه یک سواری اعتیادآور به هنگامی که حوصله داشته باشید؛ این قابلیت ها در این بخش از بازار بسیار اهمیت دارند. در حال حاضر سیویک Type R جدید هر دو را باهم دارد و بیش از چیزی که در ظاهرش نشان می دهد رشد داشته است. هوندا با رفع ایرادات Type R آن را راحت تر و استفاده از آن را آسان تر کرده است. در عین حال هر زمان که بخواهید می توانید از روی خشن و سریع آن استفاده کنید.

زمان زیادی در انتظار هوندا سیویک Type R جدید نبودیم. مدل پیشین قبل از این که بازنشسته شود برای 2 سال موجود بود، اما هوندا در مدل جدید، قول تغییرات عمده ای را داده است. بررسی مختصر هفته پیش در ژاپن نشان داد که شرکت به قول خود عمل کرده است و اکنون در اروپا می خواهیم ببینیم که چه چیزی برای ارائه دارد. هوندا کم کاری نکرده و Type R دوباره مقام خود را به عنوان سریع ترین اتومبیل دیفرانسیل جلو در پیست Nurburgring – با شکست فولکس واگن گلف کلاب اسپرت S در ماه آوریل- به دست آورده است.

غیر از ظاهر تهاجمی، Type R کمی شبیه مدلی است که قرار است جایگزین آن شود. با توجه به فهرست تغییرات متعدد، بهتر است درباره قسمت هایی که تغییر نداشته اند به شما بگوییم. سیستم ترمز، گیربکس و موتور دارای قطعات مدل قبلی هستند، اما حتی این قطعات هم برای عملکرد سریع تر تقویت شده اند.

بررسی هوندا سیویک Type R 2017

ترمزها بزرگتر شده اند و تعویض دنده با توجه به قدرت 316 اسب بخاری – 10 اسب بخار بیشتر- کمی طولانی تر شده است. جالب است که هوندا ادعا می کند Type R به حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت می رسد، در حالی که صفر تا 100 کیلومتر را کمی آهسته تر، یعنی در 5.8 ثانیه طی می کند که حدود 10% کندتر از مدل قبلی می باشد. اما در کل، همه این ارقام برای اتومبیلی که نام سیویک را یدک می کشد فوق العاده اند.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه این است که Type R 37% سخت تر از گذشته شده است. این به خاطر پلتفرم جدید است و همچنین این حقیقت که Type R از اول در کنار مدل استاندارد وجود داشت؛ نه این که بخواهد یک سیویک با کیت بدنه و موتور تقویت شده باشد. با این حال، سخت تر بودن Type R کمی قابل تامل است، چرا که در مدل جدید منطقی به نظر نمی رسد.

هنگامی که پشت فرمان بشینید، از راحتی آن حیرت خواهید کرد. البته به نرمی مرسدس کلاس S نیست، اما حتی با طی کردن مسافت 200 متر، می توانید حس کنید که Type R اتومبیل متفاوتی است.

بررسی هوندا سیویک Type R 2017

خطوط، فشرده سازی ها و سطوح ناهموار Type R همگی حکایت از دقتی وسواس گونه دارند. چیزی که بیش از همه در مورد راحتی Type R جدید جلب توجه می کند شاسی جدید است که دارای سیستم تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب و کمک فنرهای انطباق پذیر – دارای حالت راحتی comfort mode برای اولین بار- می باشد.

در سرعت های پایین، لرزش های صندلی، دسته دنده و فرمان از بین رفته اند و کیفیت سواری- حتی با وجود رینگ های آلیاژی 20 اینچی- نرم تر شده است. در سرعت های بالا نیز نرمی و راحتی مشاهده می شود وصدای موتور و تکان های بدنه کنترل شده اند و ضربه های موتور در بزرگراه دیگر حس نمی شود. کروز کنترل انطباق پذیر هم به کیفیت رانندگی افزوده است.

جایگاه صندلی ها پایین تر است و شما حس می کنید که در اتومبیل نشسته اید، به جای این که حس کنید در جای خود پیچ شده اید. صندلی ها یکی از موارد برجسته هستند؛ هم راحت اند و هم شما را در بر می گیرند. داشبورد دیگر قدیمی به نظر نمی رسد و به یک سیستم اطلاعات-سرگرمی جذاب مجهز شده است؛ با این حال کیفیت تصاویر و رزولوشن صفحه کمی پایین است. صفحه کیلومتر دیجیتال توسط فرمان (جدید) پوشیده نشده است و کیفیت آن با توجه به مواد پلاستیکی نرم تر و مرغوب تر، بالا رفته است. البته برخی قسمت های پلاستیکی زبر، مخصوصاً در کنسول وسط، هنوز وجود دارند، ولی در مجموع شاهد ارتقای کیفیت – شاید به اندازه استاندارد فولکس واگن- هستیم.

بررسی هوندا سیویک Type R 2017

خوب است که طبیعت بالغ Type R باعث حذف هیجان آن نشده است. کمک فنرهای انطباق پذیر با حالت های اسپرت یا R+، عکس العمل کشنده هوا و رانندگی تیزتر نمایانگر این قضیه هستند. دیفرانسیل جلو limited slip (یک مدل دیفرانسیل) و کشش بیشتر به این معنا است که Type R در گوشه ها و پیچ های تند چسبندگی فوق العاده ای دارد و می توانید آن را در هنگام فرمان دادن حس کنید. همچنین میزان کشش Type R حس خارق العاده ای در شما ایجاد خواهد کرد.

با این که صدای موتور بهترین نیست، اما با وجود سیستم جدید اگزوز دارای سه خروجی، هنگامی که دور موتور به 7000 دور در دقیقه برسد می توانید غرش موتور را حس کنید. صدای انفجار مخصوص را در مواقعی خواهید شنید، اما به اندازه فورد Focus RS تهاجمی نیست.

تاخیر توربو کماکان وجود دارد، چرا که موتور در دور 2500 به دنده بعدی می رود. اما در مقایسه با مدل قبلی که تا دورهای کم تر از 3500 کند به نظر می رسید، بهتر عمل می کند و سیستم انتقال قدرت پیچیده تری دارد. انتقال قدرت به چرخ های جلو سریع و نرم انجام می شود و طبق ادعای هوندا، صفر تا 100 کیلومتر را در 5.8 ثانیه می پیماید که به نظر معقول است.

گیربکس دستی 6 سرعته (سیستم اتوماتیک به عنوان آپشن هم وجود ندارد) یکی از بهترین ویژگی های این اتومبیل است که نرم، موثر و دقیق عمل می کند. با این حال، سیستم اتوماتیک rev-matching (سیستمی برای جلوگیری از پایین آمدن دور موتور در هنگام تعویض دنده دستی) برای طرفداران سرسخت Type R کمی ناخوشایند خواهد بود. می توان آن را غیر فعال کرد، اما عملکرد آن بی نظیر است. تعویض دنده را در سرعت های بالا با دقت تمام انجام می دهد و در سرعت های پایین بی نقص عمل می کند.

در آخر وقتی نوبت به هاچبک بودن می رسد، Type R بهترین است. بسیار کارآمد است؛ فضای سرنشین 420 لیتری، فضای کافی برای دو نفر در قسمت عقب و سواری انعطاف پذیر که برای استفاده روزانه کاملاً از آن راضی خواهید بود که البته در مدل قبلی این گونه نبود.

مشخصات:

مدل: هوندا سیویک Type R
0 تا 100 کیلومتر: 5.8 ثانیه
قیمت: 31 هزار پوند (حدود 150 میلیون تومان)
حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت
موتور: 2 لیتری 4 سیلندر توربو
خروجی Co2: 176 گرم در هر کیلومتر
قدرت/گشتاور: 316 اسب بخار/400 نیوتن متر
شروع فروش: سپتامبر
سیستم تعویض دنده: دیفرانسیل جلو، گیربکس دستی 6 سرعته

بررسی هوندا سیویک Type R 2017



نظرات