1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی کوچولوی دوست داشتنی سیتروئن، C3 ایرکراس

بررسی کوچولوی دوست داشتنی سیتروئن، C3 ایرکراس

3 تیر 1396
  • 0

• SUV کامپکت جدیدی پس از C4 کاکتوس است
• بر روی راحتی بیش از اسپرت بودن تاکید شده است
• اپل کارپلی، اندروید اتو و Mirrorlink را ارائه می کند
• دارای آپشن های شخصی متعددی است

سیتروئن C3 ایرکراس به بازار آمده است. این SUV کامپکت بعد از C4 کاکتوس و مدل جدید C5 ایرکراس(مدل بزرگتر C3) قرار می گیرد. فروش آن از ماه نوامبر آغاز می شود و قیمت پایه آن از حدود 15 هزار پوند (حدود 70 میلیون تومان) شروع می شود، که کمی گران تر از C3 معمولی و کمی ارزان تر از پژو 2008 با همان ابعاد می باشد.

بررسی سیتروئن C3 ایرکراس 2017

طراحی ظاهری

C3 ایرکراس جایگزین مدل C3 پیکاسو می شود که ظاهر ون مانند مدل قبلی را از بین برده و شکل ظاهری یک SUV را به خود گرفته است. خانواده سیتروئن ویژگی هایی از قبیل چراغ جلوهای بزرگ را به نمایش می گذارد که در زیر جلوپنجره ای باریک به همراه دی لایت های LED در کناره ها قرار می گیرند. در تصاویر منتشر شده رنگ متضاد سقف به چشم می خورد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت در هنگام عرضه به عنوان استاندارد موجود باشد یا خیر. Airbump های (پنل هایی که بر روی درها قرار می گیرند و از ضربه ناگهانی جلوگیری می کنند) عجیب و غریب حذف شده اند اما پنجره های کناری راه راه کمی غیر عادی به نظر می رسند و شکلی شبیه عینک های آفتابی کرکره ای دارند که در دهه 1980 مرسوم بود.

بررسی سیتروئن C3 ایرکراس 2017

طراحی داخلی

درون کابین مانند C3 معمولی است و کلیدهای اضافه ای که برای کنترل قابلیت های خارج جاده استفاده می شوند به چشم می خورد. صندلی های پهن آن راحت هستند و سقف پانورامیک (به عنوان آپشن) نور را به درون اتومبیل می آورد. به لطف آپشن های متعدد شخصی سازی سیتروئن، 5 نوع انتخاب برای رنگ داخل کابین وجود دارد. سیستم اتصال به تلفن همراه هم با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و Mirrorlink (سیستم یکپارچگی با تلفن همراه) موجود است.

در زمینه کاربردی بودن، 520 لیتر فضای در اختیار دارید که بزرگ تر از نیسان جوک می باشد. به علاوه این که صندلی جلو هم قابلیت تا شدن دارد که به شما امکان می دهد وسایلی با طول حدود 2.5 متر را در اتومبیل خود جا بدهید. صندلی های عقب قابلیت حرکت کشویی به جلو و عقب دارند که جای پای بیشتر و یا فضای بار بیشتری (با تقسیم 40/60) به شما ارائه می دهند. جای وسایل با وجود جیب های جلویی مناسب است و برای بطری های آب 1.5 لیتری فضای کافی دارد. همچنین شارژر بی سیم در زیر یک صفحه نمایش 7 اینچی قرار دارد که اکثر سیستم های اتومبیل را کنترل می کند.

بررسی سیتروئن C3 ایرکراس 2017

سواری

در زیر بدنه، از پلتفرم C3 معمولی استفاده شده است. به این معنی که تمرکز بر این است که از دست اندازها به نرمی عبور کند تا این که هندلینگ و چسبندگی را به نمایش بگذارد. C3 ایرکراس به لطف ارتفاع بیشتر، سیستم کنترل پایین آمدن از تپه و سیستم کنترل کشش پیشرفته با قابلیت انتخاب حالت های گِل و برف برای رانندگی در خارج جاده از C3 معمولی بهتر است.

بررسی سیتروئن C3 ایرکراس 2017

نسخه های موتور

هر دو نسخه بنزینی و دیزل موجود هستند، اما نسخه ساده 3 سیلندر PureTech برای کسانی که مسافت کم تا متوسطی را طی می کنند می تواند بهترین گزینه باشد. با امکان انتخاب از بین موتورهای 82، 110 و 130 اسب بخاری، آن هایی که به قدرت بیشتر یا اقتصادی بودن اهمیت می دهند راضی خواهند شد؛ همچنین افرادی که به گیربکس اتوماتیک علاقه دارند. دو موتور دیزل به ترتیب 100 و 120 اسب بخار قدرت دارند، اما فقط با گیربکس دستی ارائه می شوند.

بررسی سیتروئن C3 ایرکراس 2017

قیمت و تاریخ عرضه

انتظار می رود که در ماه نوامبر عرضه شود و با قیمتی حدود 15 هزار پوند، رقیبی برای پژو 2008 و رنو کپچر به شمار بیاید. کمی از مدل C3 شهری گران تر است اما شما با این مبلغ فضای بیشتر و ظاهر جذاب تری در اختیار خواهید داشت.



نظرات