1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

13 اردیبهشت 1396
  • 0

شاسی بلندها و کراس اوورها به‌طور سنتی بسیار “زیبا” نبوده و نیستند اما خودروسازان در حال اثبات این موضوع هستند که این خودروهای جعبه‌ای کاربردی می‌توانند کاملاً زیبا باشند. خب برای افرادی که ترجیح می‌دهند اولین تجربه‌ی خرید خودروی خود را با جذاب‌ترین مدل‌های در دسترس داشته باشند، این مقاله مخصوص آن‌هاست. کراس اوورها و شاسی بلندهای جذابی در هر قیمتی وجود دارد اگرچه که تعداد زیادی از خودروهای زیبا گران‌تر هستند. از آنجایی که زیبایی یک موضوع شخصی و ذهنی است به همین دلیل همه‌ی افراد با لیست زیر موافق نخواهند بود. به هر حال در این لیست 10 شاسی‌بلند و کراس اوور زیبای سال 2017 را به ترتیب حروف الفبای لاتین ذکر کرده‌ایم.

آکورا MDX

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

آکورا MDX سه ردیفه اخیراً به‌روز شده و نمای جلوی شیک باعث شده این خودرو یکی از زیباترین شاسی بلندهای بازار باشد. جلوپنجره‌ی الماس بزرگ، نشان حجیم و چراغ‌های جلوی جواهرنشان باعث شده‌اند MDX جدید لوکس‌تر باشد. این خودرو به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 290 اسبی عرضه می‌شود. همچنین مدل اسپورت هیبرید با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری و سه واحد الکتریکی در دسترس بوده که قدرت 321 اسب بخاری دارد.

آلفارومئو استلویو

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

اولین شاسی‌بلند آلفارومئو قلب بسیاری از افراد را به خاطر ظاهر زیبای خود تسخیر کرده است. جلوپنجره‌ی نمادین آلفا به خوبی با نمای گیرای کراس اوور چفت شده و ابعاد خودرو نیز عالی هستند. هنوز بهای این خودرو مشخص نشده اما گفته شده در سه تریم عرضه خواهد شد: استلویو، استلویو Ti و استلویو کوادروفولیو. پیشرانه‌ی استاندارد این خودرو از نوع 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 280 اسب بخار است که به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک متصل شده است. افرادی که خواهان پرفورمنس بیشتر هستند نسخه‌ی کوادروفولیو را دوست خواهند داشت. این خودرو قدرت 505 اسبی خود را از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوی دست پرورده‌ی فراری کسب خواهد کرد.

اینفینیتی QX70

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

سبد محصولات اینفینیتی پر از کراس اوورها و شاسی بلندهای گوناگون است اما مدل QX70 شیک‌ترین بلندقد این برند به شمار می‌رود. موضوع جالب‌توجه اینکه طراحی خودرو کاملاً قدیمی شده اما به خوبی پیر شده است. گفته شده این خودرو شبیه یک یوزپلنگ وحشی است. فاصله‌ی مناسب از کف زمین و چراغ‌های جلوی منحصربه‌فرد از شاخصه‌های برجسته‌ی QX70 هستند. زیر کاپوت خودرو پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.7 لیتری با قدرت 325 اسب بخاری آرمیده است.

جگوار اف پیس

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

بی‌شک زیباترین شاسی‌بلند بازار در حال حاضر جگوار اف پیس است. این اولین شاسی‌بلند لوکس برند بریتانیایی بوده و مدل سال 2018 آن به لطف اضافه شدن پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو ارزان‌تر از قبل نیز شده است. همچنین پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی دیزلی با قدرت 180 اسبی و دو نسخه ی بنزینی دیگر با قدرت‌های 340 و 380 اسبی نیز در دسترس هستند.

لندروور رنجروور اسپورت

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

لندروور سال‌های سال است که به ساخت شاسی بلندهای لوکس مشغول بوده و رنجروور اسپورت جدید شاید زیباترین ساخته‌ی این شرکت باشد. ما فاصله‌ی کف از زمین، کاپوت تخت و طراحی شناور سقف را دوست داریم. این خودرو به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 340 اسب بخار عرضه می‌شود. بهای آغازین خودرو 66645 دلار بوده بنابراین یکی از گران‌ترین خودروهای لیست به شمار می‌رود.

مزراتی لوانته

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

اینکه اولین شاسی‌بلند مزراتی زیباست کمی سورپرایز کننده است. این خودروساز ایتالیایی طراحی‌های زیبایی داشته و لوانته نیز برای اولین در این کلاس تولید شده است. جلوپنجره‌ی خاص مزراتی و ورودی‌های هوای کناری خیال‌انگیز به نظر می‌رسند اما لوانته بیش از آنکه شبیه شاسی‌بلند باشد همانند یک خودروی اسپورت به نظر می‌رسد. لوانته به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری 350 اسبی عرضه می‌شود و با این پیشرانه در 6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین نسخه‌ای دیزلی و بنزینی قدرتمند (لوانته S) با قدرت 430 اسب بخار وجود دارد.

مزدا CX-9

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

به عنوان یکی از ارزان‌ترین مدل‌های حاضر در لیست، مزدا CX-9 2017 یکی از شیک‌ترین شاسی بلندهای بازار است. این شاسی‌بلند دارای خطوط زیبا و جلوپنجره‌ای قوی بوده که باعث می‌شوند مزدا گران‌تر از آنچه هست به نظر آید. CX-9 2017 به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری با خروجی 250 اسب بخار ارائه می‌شود.

مرسدس-ای ام جی GLC 63

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

مرسدس و بازوی پرفورمنس آن یعنی ای ام جی با سرعت بالایی کراس اوورها و شاسی بلندهای جدیدی را معرفی کرده اند؛ اما زیباترین شاسی‌بلند این شرکت که اخیراً معرفی شده ای ام جی GLC 63 است که از جلوپنجره‌ی بسیار مشابه به مدل اسپورت ای ام جی GT بهره می‌برد. زیر کاپوت این خودرو قلب آهنین 8 سیلندر 4 لیتری بای توربویی قرار دارد که قدرت 469 اسبی را در مدل استاندارد تولید می‌کند مدل GLC 63 S خروجی 503 اسبی دارد. البته مدل S به عنوان یک شاسی‌بلند کوپه مانند در دسترس بوده و ما خیلی طرفدار طراحی آن نیستیم.

تویوتا C-HR

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

شاید استایل ظاهری C-HR باب طبع همه‌ی افراد نباشد اما ما آن را دوست داریم. این خودرو استایل بسیار اغراق‌آمیزی داشته و همچنین ارزان‌ترین خودروی لیست نیز محسوب می‌شود. تویوتا C-HR ثابت کرده خودروهای ارزان‌قیمت مجبور نیستند که ظاهر کلافه کننده‌ای داشته باشند. این خودرو به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری 144 اسبی در دسترس است.

ولوو XC90

 معرفی 10 شاسی بلند و کراس‌اووربرتر و زیبای سال 2017

ولوو پس از دست‌وپنجه کردن با مشکلات مالی روی فرم آمده و معرفی XC90 قطعاً به بازگشت این خودروساز به بخش لوکس‌سازها کمک کرده است. با طراحی جذاب و فهمیده، ولوو واقعاً یک اسکاندیناویایی اصیل است. به خاطر ساده بودن ما فکر می‌کنیم با گذشت سال‌ها نیز طراوت خود را حفظ کند. این خودرو از پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربوی 250 اسبی استاندارد بهره می‌برد.

منبع : ایران جیب



نظرات