1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. امکان صادرات پورشه‌های قاچاق میسر نشود، امحا می‌شوند

امکان صادرات پورشه‌های قاچاق میسر نشود، امحا می‌شوند

6 اردیبهشت 1396
  • 4

حبیب الله حقیقی اظهار داشت: طبق قانون کالاهای قاچاق کشف شده نباید در بازار داخلی بازتوزیع شوند.

 امکان صادرات پورشه‌های قاچاق میسر نشود، امحا می‌شوند

وی گفت: بر این اساس ابتدا باید شرایط صادرات آنها فراهم شود وگرنه امحا خواهند شد.

حقیقی افزود: در سال 95 نسبت به 94 حجم کالای امحاء شده در کشور 256 درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: امحاء کالاهای قاچاق در سال 96 با قوت و قدرت ادامه می یابد و ما سعی داریم روند امحا در سال 96 نسبت به 95 با سرعت و دقت بیشتری به انجام برسد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ساماندهی معابر موقت کولبری خبر داد و گفت: طرح ساماندهی تنظیم شده و در دولت در حال پیگیری است.

حقیقی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 96 انهدام کالاهای قاچاق قبل از عرضه است افزود: به همین منظور طرح ساماندهی ورودی های کالا به کشور از قبیل گمرک، مناطق آزاد، ته لنجی، کولبری و ملوانی در دستور کار قرار دارد و تاکنون برخی از این معابر ساماندهی شده اند و برخی دیگر در دست ساماندهی قرار دارند.

وی گفت: برای ساماندهی برخی از این موارد نیاز به مصوبه دولت بوده و برای برخی دیگر نیاز به تجدید نظر در قانون هست که تلاش می کنیم در اسرع وقت این موارد را بررسی و به نتیجه برسانیم تا مبادی رسمی کشور به لحاظ ایمن بودن از ورود کالای قاچاق ایمن تر شود.

حقیقی افزود: در سال 95 حدود 14 هزار و 800 میلیارد تومان کشفیات قاچاق در کشور داشته ایم که این رقم در سال 92 تنها 900 میلیارد تومان بوده است و این نشانگر جدیت دستگاه های مقابله کننده با قاچاق نظیر وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گمرک است.

وی گفت: سهم کالای کشف شده در سطح عرضه در سال 95 دویست و هفتاد میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد کل کشفیات قاچاق بوده است و مابقی یعنی 99 درصد باقیمانده مربوط به قبل از سطح عرضه یعنی کشف کالای قاچاق در انبارها، مسیرها و مبادی رسمی و قبل از مبادی رسمی است.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • محسن محسن (8 اردیبهشت 1396 ساعت 09:17)

    داشتین امحا میکردین خبر بدین منم هم بیام یکیشم من امحا کنم درست نیست مسئولان یک تنه این همه خودرو گران قیمت رو به تنهایی امحا کنن

  • عباس عباس (7 اردیبهشت 1396 ساعت 13:20)

    امحای انها فکر غیر عقلایی و متحجرانه است اهن بصورت این وسیله نقلیه باارزش در امده حال به هر صورت که وارد کشور شده باید انها را مصادره و به طبقه کم در امد و ضعیف جامعه مثل طبقه یارانه بگیران بصورت قرعه کشی در ازای انجام طرح های تشویقی تقسیم شود.

  • شایان شایان (6 اردیبهشت 1396 ساعت 18:01)

    .با امحا کردن چند خودرو دردی دوا نمیشه............باید ریشه قاجاق امحا کرد نه شاخ برگ اون

  • فرزاد فرزاد (6 اردیبهشت 1396 ساعت 13:09)

    یعنی این خودروها رو دونه دونه سوار قاطر یا وانت کردن و مخفیانه از مرز آوردن به داخل که هیچکی نفهمیده!؟
    قانون جامع رو دلسوزان مملکت با قانون جامه که پوشیدنی و قابل تعویض است بصورت مصلحتی اشتباه گرفتن!