1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار بورس را لرزاند

قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار بورس را لرزاند

4 خرداد 1396
  • 2

در حالی که ایران خودرو و پژو با تولید مدل 2008 عملاً قرارداد خود را وارد فاز اجرایی کرده اند، شایعه ای عجیب و البته مضحک، بازار سرمایه و بورس را کمی به هم ریخت. بر این اساس، شایعه شده که پژو قصد دارد به دلیل فشارهای آمریکا، قرارداد خود با ایران خودرو را فسخ کند، حال آنکه خودروساز فرانسوی به هیچ وجه به دنبال چنین اقدامی نیست.

آنطور که از تالار شیشه ای خبر می رسد، طی چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر فسخ قرارداد ایران خودرو و پژو از سوی فرانسوی ها منتشر شده و این موضوع بورس خودرویی ها را به هم ریخته است.

این در حالی است که همین چندی پیش با حضور رئیس جمهور در ایران خودرو، خط تولید انبوه پژو 2008 به عنوان نخستین محصول حاصل از قرارداد دو طرف، افتتاح شد تا این قرارداد رسماً وارد فاز اجرایی شود.

از سوی دیگر، هفته گذشته نیز مدیرعامل پژو و هیأت همراه به ایران آمدند تا برنامه ریزی های لازم را برای پیش فروش پژو 2008 و عرضه آن به بازار انجام دهند.

با توجه به این اتفاقات، فسخ قرارداد پژو با ایران خودرو را باید شایعه ای مضحک دانست، چه آنکه اصلاً دلیل خاصی برای رفتن خودروساز فرانسوی از ایران (آن هم در شرایطی که هم توافق هسته ای سر جایش هست و هم برجام)، وجود ندارد.

به نظر می رسد ریشه این شایعه را باید در گزارش هفته گذشته رویترز جست وجو کرد، چه آنکه در آن گزارش به نقل قولی از مدیر ارشد پژو مبنی بر فشار آمریکا بر این خودروساز فرانسوی (بابت سرمایه گذاری در ایران) اشاره شده بود. این در حالی است که وی حرفی از رفتن پژو نزده و تنها تأکید کرده بود که پژو به دلیل حساسیت آمریکایی ها، سرمایه گذاری در ایران را بایگانی کرده است.

در واقع منظور این مدیر پژو این بوده که خودروساز فرانسوی نمی خواهد حضور در ایران را چندان بزرگ جلوه داده و حساسیت آمریکایی ها را برانگیزد. با این حال به نظر می رسد تفسیرهای اشتباه از این اظهارنظر، شایعه فسخ قرارداد پژو را در تالار شیشه ای دهان به دهان چرخانده است.



نظرات

  • AYDIN AYDIN (7 خرداد 1396 ساعت 02:01)

    آهان پس اینه پژو هم فعلا تهی کرده

  • علی علی (4 خرداد 1396 ساعت 10:45)

    پس بخاطر همینه که ٦ ماه اومدنش به تاخیر خورد...
    اول قرار بود دی ٩٥ بیاد، بعد شد اسفند ٩٥ بعد شد فروردین ٩٦ بعد اردیبهشت و حالا هم که خرداد شده خبری نیست!!!
    قیمتشم که کلی گرونترش کردن.