1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اجرای طرح نصب ردیاب خودرو برای کاهش آمار سرقت

اجرای طرح نصب ردیاب خودرو برای کاهش آمار سرقت

17 مهر 1395
  • 0

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از اجرای طرح نصب ردیاب خودرو در کشور خبر داد.

به گفته علیرضا ساروی بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد ۹۰ درصد خودروهای مسروقه مربوط به پنج نوع خودرو به ترتیب پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا، سمند و نیسان است و ۱۰ درصد مابقی سرقت‌ها مربوط به سایر خودروها است و سرقت خودروهای مذکور عمدتاَ مربوط به خودروهای دارای سال ساخت۱۳۸۸ و قبل از آن است که دارای کمترین سیستم‌ ایمنی و ضد سرقت نظیر ایموبلایزر هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ابعاد و پیچیدگی‌های جرم سرقت و بعضا سازمان یافتگی جرائم، نیازمند بهره‌گیری از ابزارها و فن آوری‌های نوین در راستای پیشگیری از جرم و کشف علمی آن هستیم.

بهره‌گیری از دستگاه ردیاب خودرو و نصب آن بر روی خودروهای تولیدی سال ساخت ۱۳۸۸ و قبل از آن به ویژه در گروه خودروهای پنج گانه مد نظر با اولویت و در یک زمان بندی مرحله ای وتدریجی در استان‌های تهران، البرز،‌خراسان رضوی،‌ فارس،‌اصفهان و کرمانشاه ‌به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

این مقام مسئول توضیح داد: مطابق نظریه کارشناسی اولیه مقرر گردیده است نصب تراشه ردیاب خودرو در مرحله اول بر اساس اعلام رضایت مالک خودرو وبه شکل داوطلبانه بر روی خودروهای پنج گانه در استان‌های فوق الذکر صورت پذیرد.

وی در خصوص ضرورت هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها گفت: برای اجرای طرح موصوف نیاز به هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری،‌ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ‌ناجا، وزارت صنعت و معدن وتجارت، گمرک و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.

مدیرکل پیشگیری وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه به مالکین و دارندگان این قبیل خودروها به ویژه مدل‌های تولیدی ۸۸ و پایین تر از آن توصیه کرد: مالکان خودروها با ارتقاء ضریب ایمنی و تجهیز خودروهای خود به لوازم ضد سرقت نظیر قفل پدال، قفل فرمان، نصب دزدگیر، تعویض قفل‌های درب‌ها و درب صندوق عقب و نظایر آن از سرقت احتمالی خودروی خود پیشگیری نموده و نسبت به حفظ و صیانت از اموال خود اهتمام لازم را به عمل آورند.

وی در پایان گفت: انشاء الله در آینده نزدیک نتایج حاصل از اجرای طرح نصب تراشه ردیاب خودرو به صورت مرحله ای به سمع و نظر مردم عزیز کشور خواهد رسید

منبع:ایران جیب



نظرات