1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مالکین کدام گروه از خودروها باید برای دریافت کارت ماشین هوشمند اقدام کنند؟

مالکین کدام گروه از خودروها باید برای دریافت کارت ماشین هوشمند اقدام کنند؟

11 خرداد 1395
  • 0

طی مراسمی با حضور فرمانده نیروی انتظامی از کارت های جدید هوشمند خودرو رونمایی شد.

کارت ماشین

سردار مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد چگونگی نحوی تعویض کارت های کاغذی خودرو که هم اکنون صادر می شود با نوع هوشمند گفت:فعلا خودروهایی که نقل و انتقال درباره آنان انجام می شود و یا خودروهایی که به صورت صفر کیلومتر خریداری شده و نوشماره هستند کارت هوشمند دریافت خواهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نیروی انتظامی برنامه ای برای فراخوان عمومی برای آن دسته از مالکانی که هیچگونه نقل و انتقالی خودرویی نداشته و دارای کارت کاغذی هستند گفت: اگر بنا باشد که فراخوانی درباره تعویض کارت هوشمند خودرو داشته باشیم در آینده درباره آن تصمیم گرفته خواهد شد اما در حال حاضر فراخوانی برای تعویض صادر نمی‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مورد ویژگی کارت‌های هوشمند وسایل نقلیه، گفت: اطلاعات مختلفی بر روی این کارت‌ها قابل نصب است و طبیعی است که در برابر کارت‌های کاغذی از ضریب امنیتی‌ بالاتری برخوردار هستند، همان‌طور که گواهینامه‌های هوشمند نیز در مقایسه با گواهینامه‌های کاغذی ضریب امنیت بالاتری دارند.

وی ادامه داد: اطلاعاتی از قبیل شماره VINخودرو و قطعات آن در تراشه ای که در این کارت وجود دارد ذخیره شده و لذا امکان سوء استفاده از آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی درباره هزینه‌های تعویض کارت‌های هوشمند نیز گفت: مطابق قانون تعرفه‌ای که برای این منظور مشخص شده است دریافت خواهد شد و هر چه که قانون به ما بگوید برابر آن عمل خواهیم کرد.

سردار مهری در مورد زمان اجرای واگذاری کارت های هوشمند خودرو نیز گفت: تا حداکثر یک ماه آینده روند اجرایی کار آغاز خواهد شد و شهروندان پس از نقل و انتقال و یا خرید خودروی جدید وصفر کیلومتر کارت های هوشمند دریافت خواهد کرد.

منبع: لیست اخبار



نظرات