1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ده خودروی برتر سال2016

ده خودروی برتر سال2016

13 مرداد 1395
  • 1

خریداران خودرو همیشه به دنبال بهترین خودرو هستند و البته تعریف آنها از خودروی خوب نیز متفاوت است.

خریداران خودرو همیشه به دنبال بهترین خودرو هستند. تعریف آنها از خودروی خوب نیز متفاوت است. معمولا عواملی مثل قیمت و احساس‌شان نسبت به خودرو بر تصمیم‌گیری‌شان تاثیر می‌گذارد.

اما کارشناسان پایگاه کانسیومر ریپورتز (consumer reports)، براساس آزمون‌هایی که روی خودروهای مختلف انجام داده‌اند، 10 خودروی برتر سال 2016 را انتخاب کرده‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی آنها می‌پردازیم.

عوامل موثر در انتخاب بهترین خودرو

کارشناسان هنگام انتخاب خودروی برتر چهار عامل مهم زیر را در نظر گرفتند:

عملکرد: هر مدل از خودرو در رده خودش باید از نظر کیفیت به بالاترین حد ممکن دست یافته باشد و بتواند امتیاز لازم را هنگام آزمون جاده به دست آورد.

اعتمادپذیری: کیفیت هر مدل خودرو باید نسبت به گذشته بهتر شده باشد. این کیفیت بر اساس مشکلاتی که از طرف مشتریان پایگاه کانسیومر ریپورتز ـ که هنگام بررسی 740 هزار خودرو در سال 2015 گزارش شد ـ تعیین شده است.

رضایت صاحب خودرو: کارشناسان، میزان رضایت صاحبان 230 هزار خودرو را نسبت به خودروی خریداری‌شده‌شان با مطرح کردن این سوال که «اگر قرار باشد دوباره ماشین بخرید، همین خودرو را می‌خرید؟» جویا شدند.

ایمنی: خودروهای برتر در آزمون تصادف یا واژگونی که توسط دولت یا صنعت بیمه انجام می‌شود باید بهترین امتیاز را کسب کنند.

بهترین خودروی کامپکت کوچک: هوندا فیت

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 67

مصرف سوخت: 14 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 19025 دلار (حدود 67 میلیون تومان) آیا به خرید خودرویی نو برای اولین بار برای خود یا یکی از اعضای خانواده فکر می‌کنید؟ اگر این طور است، این مدل هوندا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. از نظر مصرف سوخت بسیار به صرفه است و فقط 7/14 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسافت مصرف می‌کند. فضای داخلی خودرو نسبت بظاهر کوچکش بسیار عالی است و صندلی‌های عقب به قدری جا دارند که حتی می‌توان مسافری اضافی در آنجا داد. این خودرو دارای دوربین دید عقب استاندارد است.

با وجود انتقال بسیار صدای جاده به داخل و حرکت خشک خودرو که در رانندگی‌های طولانی خسته‌کننده است، این خودرو توانسته رضایت بالای صاحب خود را داشته باشد. همچنین امتیاز آزمون تصادف آن، نسبت به نسل‌های قبلی‌اش به مراتب بهتر شده است. هوندا فیت که فقط قیمتی حدود 20 هزار دلار دارد، خودرویی سبک است و براحتی پارک می‌شود.

بهترین خودروی متوسط: تویوتا کمری

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 84 تا 87

مصرف سوخت: 11 تا 16 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 24089 تا 32603 دلار (حدود 84/5میلیون تا 114/5میلیون تومان)

این خودرو تجربه رانندگی بدون سر و صدا را فراهم می‌کند. از لحاظ ظاهر عالی است، کنترل‌هایش بسیار آسان عمل می‌کنند و فضای درونی‌اش جادار است. ممکن است در کلاس خودش، بهترین نباشد، اما ساده هم نیست. کابین بی سر و صدا، سیستم محرکه روان، رانندگی و کنترل راحت، تویوتا کمری را با کیفیت و رضایت‌بخش می‌کند.

نسخه هیبریدی این خودرو، سوخت بسیار مطلوبی دارد و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است. اعتمادپذیری این کمری محکم سال به سال بیشتر شده و در ترکیب با امتیاز خوب آزمون تصادف، به سدانی تقریبا بی‌نقص و یکی از ده خودروی برتر سال تبدیل می‌شود.

بهترین شاسی بلند لوکس: لکسوس RX

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 77 تا 80

مصرف سوخت: 9 تا 12 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 51630 تا 57565 دلار (حدود 181 میلیون تا 202 میلیون تومان)

شرکت لکسوس از 20 سال پیش تاکنون، لکسوس کراس‌اوور تولید کرده است و به نظر می‌رسد تسلط آن در بازار همچنان ادامه دارد. ظاهر اوریگامی و شکل درنده سپر مشبک جلوی خودرو، لکسوس RX را از یک خودروی کوچک و جمع و جور به طرحی خودنما تبدیل کرده است. البته اجازه ندهید این ظاهر، کل تصویری را که از لکسوس دارید به هم بریزد، شما همچنان خودرویی با اتاق آرام و بی‌سروصدا، انتقال نیروی بدون زحمت، حرکت روان و فضای داخلی با سلیقه و متناسب خواهید داشت.

بهترین خودروی بزرگ: شورلت ایمپالا

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 91

مصرف سوخت: 9 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 39110 دلار (حدود 137 میلیون تومان)

جدیدترین مدل ایمپالا از نظر دید آینه عقب، بی‌رقیب است. این خودرو ثابت می‌کند خودروساز آمریکایی می‌دانسته برای افراد با سلیقه‌های متفاوت، چه خودرویی بسازد. ایمپالا، پویا و راحت است. سواری راحت و آسان با این مدل، آن را حتی از سدان‌های لوکس شورلت در جایگاه برتری قرار می‌دهد. کنترل‌ها عالی‌اند و نیازی به رابط‌های بیش از حد پیچیده ندارند. همچنین فضای داخل خودرو آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند پنج نفر را بخوبی در خود جا بدهد.

بهترین وانت(پیکاپ): فورد اف ـ 150

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 78 تا 80

مصرف سوخت: 6/8 تا 7 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 45750 تا 46755 دلار (حدود 160 میلیون تا 164 میلیون تومان)

بدنه آلومینیومی این خودرو بسیار محکم و قوی است. شرکت فورد با دور شدن از قاب‌های فولادی بدنه، وانتی سبک و سریع‌تر با مصرف سوخت بهینه ساخته است. این وانت دارای موتور توربو 2/7 لیتری V6 است که 325 اسب بخار قدرت دارد. اتاق خودرو بسیار آرام و جادارست.

پنجره‌های بزرگ و پایه‌های باریک شیشه جلوی خودرو، دید نسبتا خوبی برای راننده فراهم می‌کند. سیستم سرگرمی به نام اینفوتیمنت Sync3 فورد، ارتقا یافته و عملکردی سریع‌تر از سیستم لمسی MyFord دارد. نتایج عالی در آزمون تصادف و اعتمادپذیری بالای آن، فورد اف-150 را به خودرویی بسیار مفید و یکی از بهترین خودروهای سال 2016 تبدیل کرده است.

بهترین خودروی کامپکت: سوبارو ایمپرزا

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 76 تا 79

مصرف سوخت: 11 تا 11/5کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 21345 تا 22345 دلار (حدود 75 میلیون تا 87/5 میلیون تومان)

به طور کلی سواری با این خودرو، باوجود اندازه کوچکش، چنان راحت است که متعجب می‌شوید. این خودرو نسبت به اندازه‌اش، پنجره‌هایی با شیشه بزرگ و فضای داخلی زیادی دارد. همچنین حاوی کنترل‌های آسان و برخی فناوری ایمنی است و در آزمون تصادف، نتایجی عالی کسب کرده است.

نسخه فعلی هاچ‌بک جمع و جور این خودرو، نسبت به خودروی قدیمی حجیم آن اکنون در بازار موجود است. اگر در مکانی پربرف زندگی می‌کنید، ارزش این خودروی چهارچرخ محرک عالی را خواهید دانست. ایمپرزا خودرویی باهوش و کاراست.

بهترین خودروی شاسی بلند کوچک: سوبارو فورستر

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 85

مصرف سوخت: 11 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 27145 دلار (حدود 95 میلیون تومان)

همیشه شنیده‌ایم سوبارو خودروی رسمی نیوانگلند است، اما فورستر آن‌قدر خوب است که بتواند خودروی شاسی بلند مورد استفاده در هر جایی باشد. سوبارو، خودرویی جادار بوده و رانندگی و هدایت آن راحت است. این خودرو با وجود سیستم چهار چرخ محرک، درخصوص حرکت روی برف، تویوتا RAV4 و هوندا CR-V را براحتی شکست می‌دهد. از نظر مصرف سوخت در رده خود بهترین است. همچنین نسبت به هر مدل خودرویی که در بازار است، بهترین خطوط دید از صندلی راننده را دارد.

سیستم هشداردهنده برخورد اتومبیل در حرکت به سمت عقب و همچنین ترمز خودکار آن استاندارد نیست، اما با قیمت مناسبی در دسترس خواهند بود. این خودرو با داشتن امتیاز آزمون تصادف بالا از سوی موسسه بیمه ایمنی برای بزرگراه، به خودرویی کاملا ایمن تبدیل شده است.

بهترین خودروی اسپرت زیر 40 هزار دلار: مزدا MX-5 میاتا

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 80

مصرف سوخت: 14 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 29905 دلار (حدود 105 میلیون تومان)

مدل جدید خودروی اسپرت مزدا MX-5 میاتا، کوچک‌تر از نسل پیش خود بوده و اکنون به پرفروش‌ترین خودروی اسپرت تبدیل شده است. این خودرو ترکیبی از هندلینگ نرم و دقیق، دنده دستی و موتوری تند و تیز با کاهش مصرف سوخت است. ویژگی‌هایی که این خودروی اسپرت را نزد رانندگان خوش‌ذوق و شرکت‌کنندگان مسابقات آخر هفته خودرو محبوب می‌کند، سقف محکم و البته منعطف آن است که براحتی جمع می‌شود.

همچنین سیستم تعلیق محکم، اتاق پرسروصدا، صندلی‌های قابل تنظیم برای رانندگان قدبلند از دیگر خصوصیات این خودرو ست. اگرچه میاتا، خودروی مناسب سفرهای درونشهری نیست، اما برای رانندگی در یک روز آفتابی در جاده‌های پرپیچ و خم مشکلی ندارد.

بهترین خودروی شاسی بلند متوسط: کیا سورنتو

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 84

مصرف سوخت: حدود 9 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 37915 دلار (حدود 133 میلیون تومان)

بیشتر خودروهای کراس اوور با اندازه متوسط، حس دونده‌ای سرگردان را به راننده می‌دهند، اما کیا سورنتو بسیار باشکوه و با قیمتی مناسب است. این خودرو از رقبای در حد و اندازه متوسط، کمی کوچک‌تر است، اما فضای داخلی آن مانند وسیله نقلیه‌ای بزرگ‌تر و جادار است. در عین حال سواری با آن در شهر بسیار عالی است. این خودرو 290 اسب بخار توان دارد و از نظر مصرف سوخت بسیار اقتصادی است. سیستم تعلیق آن، ضربات ناشی از تکان‌های ناگهانی در جاده را بخوبی جذب می‌کند. طراحی داخلی آن نیز بسیار زیباست. اعتمادپذیری متوسط به بالای این خودرو و نتایج خوب آن در آزمون تصادف، کیا سورنتو را خواستنی کرده است.

بهترین مینی ون: تویوتا سیه‌نا

  ده خودروی برتر سال

امتیاز آزمون جاده: 78 تا 80

مصرف سوخت: 8 تا 8/5 کیلومتر به ازای هر لیتر

قیمت: 35810 تا 38201 دلار (حدود 125/5میلیون تا 134 میلیون تومان)

بیشتر مردم چندان به فکر خرید مینی‌ون نمی‌افتند، اما تویوتا سیه‌نا، یکی از بهترین کلاس‌های مینی‌ون بوده و وسیله‌ای قابل اطمینان با امکانات بسیار مدرن است. این خودرو چیزی است که یک خانواده به آن نیاز دارد. سیستم نیروی محرکه پرانرژی و چهار چرخ محرک تویوتا سیه‌نا، بهانه نخریدن این خودروی کاربردی که از خودروهای شاسی بلند، اندکی کوچک‌تر است را از شما می‌گیرد.

منبع: افکار نیوز



نظرات

  • آزاد آزاد (15 مرداد 1395 ساعت 13:10)

    و بهترین خودروی قاتل(پراید)!!ضریب اطمینان از مرگ حتمی در تصادف 100%!!!!!همین خودروهایی که میگید تا وقتی که برسن به دست ملتی که داخل ایران زندگی میکنیم چند تموم میشه؟!!