1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. حداقل طول دوره گارانتی خودرو های داخلی تعیین شد

حداقل طول دوره گارانتی خودرو های داخلی تعیین شد

4 مرداد 1395
  • 1


در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروها تعیین شده است.

در دوره گارانتی (تضمین)، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به تعمیر و تعویض قطعات خودروی عرضه شده به صورت رایگان و بدون دریافت وجه شده اند. در واقع بر این اساس شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو، کارکرد صحیح خودرو در مدت زمان گارانتی را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه عیب مکلف به تعویض خودرو یا حل عیب به صورت رایگان هستند.

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروهای عرضه شده در ایران تعیین شده است. در این زمینه در ماده ۱۲ این قانون تاکید شده است: " دوره تضمین برای خودروهای سبک شامل سواری، ون و وانت از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۴۰ هزار کیلومتر - هر کدام که زودتر فرا برسد - است".

در ادامه این قانون آمده است: "دوره تضمین برای خودروهای سنگین شامل مینی‌بوس، میدل‌باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۲۰۰ هزار کیلومتر - هر کدام که زودتر فرا برسد - است. دوره تضمین برای انواع موتورسیکلت نیز از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل یک سال است".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

منبع: ایران جیب



نظرات

  • حمید حمید (5 مرداد 1395 ساعت 08:20)

    اقایان حمایت از تولید کننده ببخشید مصرف کننده خسته نباشید
    ما فکر کردیم به شما برخورده که ماشین های خارجی 5 سال گارانتی بی قید و شرط دارند و ماشین های داخلی خیلی زور بزنند 2 سال یا 40 هزار تا و حالا حد اقل تصمیم گرفتند یک دو سالی اضافه کنند .
    این دو سال که قبلا هم بود که قربون نبودنش