1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. وضعیت آزاد راه تهران – شمال در آینده نزدیک

وضعیت آزاد راه تهران – شمال در آینده نزدیک

10 اسفند 1393
  • 3

در حالی که با تعیین تکلیف قطعه اول آزادراه تهران – شمال بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و پیمانکار چینی کار بر روی این قطعه دوباره از سر گرفته شده معاون آخوندی اعلام کرده خبری خوش برای این آزادراه تاریخی در راه است.

پس از نزدیک به 20 سال بلاتکلیفی در ساخت و تکمیل آزادراه تاریخی تهران – شمال وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌های ویژه خود را برای به سرانجام رساندن این طرح بزرگ آغاز کرده و رییس شرکت ساخت رسما اعلام کرده خبری خوش در این زمینه در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

علی نورزاده در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این‌ مطلب تصریح کرد: قطعه چهار این آزادراه بسیار مهم که از نزدیک به سه سال قبل به زیر بار ترافیک رفته پس از انجام تغییرات لازم تکمیل شده و تا 20 اسفند امسال مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت قطعه یک این آزادراه نیز اعلام کرده است‌ با مذاکرات انجام گرفته بین این وزارتخانه و بنیاد مستضعفان بار دیگر پیمانکار چینی که به دلیل مشکلات بوجود آمده کار عملیات اجرایی را متوقف کرده بود بار دیگر تعیین تکلیف شده و در حال اجرای این قطعه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ساخت این قطعه تا دو سال آینده تکمیل شده و در اختیار مسافران مسیر قرار می‌گیرد.با افتتاح این قطعه مسیر اتصال تهران – شمال 60 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و زمان این سفر به شدت کاهش می یابد.

نورزاد در پاسخ به سوال ایسنا که وزارت راه چه تمهیداتی اندیشیده تا ترافیک قطعه یک آزادراه در دو قطعه دیگر مهار شده و باعث ترافیک طولانی نشود اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد پس از افتتاح قطعه یک وضعیت قطعات دو و سه را نیز مشخص کنیم تا در آینده نزدیک این آزادراه تکمیل شود.البته افتتاح قطعات جدید نیز در این راستا انجام می گیرد که مردم بتوانند از حداکثر امکانات موجود در کشور استفاده کرده و زمان سفر خود را حداقل در چند قطعه محدود کاهش دهند.

وی همچنین درباره وضعیت قطعات دو و سه این آزادراه نیز اظهار کرد: در حال حاضر مشاوران این دو قطعه انتخاب شده و تحقیقات و مطالعات برای ساخت آن ادامه دارد.در این رابطه چند پیمانکار طرح های ابتدایی برای پذیرش این پروژه را مشخص کرده اند که البته برای تعیین تکلیف نهایی نیاز به بررسی های بیشتر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جلساتی که در آینده نزدیک در رابطه با این آزادراه بسیار مهم خواهیم داشت وضعیت قطعات باقیمانده و آینده این آزادراه مشخص می‌شود و به مردم این اطمینان را می دهیم که در آینده نزدیک خبرهای خوش از آزادراه تهران – شمال خواهند شنید.

منبع ایسنا


نظرات

  • سوسو سوسو (10 اسفند 1393 ساعت 16:07)

    یعنی تا 2سال دیگه میخواین 60کیلومتر بسازیدخبر خوبیه؟لااقل نمی گفتید خبر خوب

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (10 اسفند 1393 ساعت 15:22)

    چه عجب

  • آفرین آفرین (10 اسفند 1393 ساعت 12:20)

    امیدوارم که این دفعه دیگر خلاف وعده نشود ، چندین بار تا بحال اعلام شده در آینده نزدیک ، ولی این آینده نزدیک کی خواهد بود خدا داند !