1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. 100 تاکسی هیبریدی در تهران فعالیت می کند

100 تاکسی هیبریدی در تهران فعالیت می کند

18 آبان 1394
  • 0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید هم اکنون 100 تاکسی هیبریدی در شهر در ناوگان تاکسیرانی پایتخت وجود دارند و در کنار دیگر تاکسی های شهر مسافر جا به جا می کنند.

جعفر هاشمی تشکری با بیان این مطلب افزود: البته همه می دانند این تعداد بسیار کمتر از حد انتظار است چون پیش بینی کرده ایم تا پایان سال دست کم 900 دستگاه دیگر به این تعداد اضافه کنیم.

وی ادامه داد: آلودگی خودروهای کاربراتوری حدود ۴۰ گرم در هر کیلومتر پیمایش است در صورتی که آلودگی خودروهای انژکتوری، تنها ۲ تا ۳ گرم در هر کیلومتر پیمایش است که با افزایش تعداد این تاکسی ها امیدواریم بخشی از آلودگی ناشی از سوخت ناوگان تاکسیرانی تهران حتی کمتر از این میزان هم شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 100 دستگاه تاکسی هیبریدی با استاندارد یورو ۵ وارد ناوگان تاکسیرانی شده است که کوشش می کنیم تا پایان سال این تعداد را به یک هزار دستگاه برسانیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه این خودروها دارای موتورهای بنزینی و الکتریکی هستند عنوان کرد: این دو موتور در موقعیت‌های مختلف به صورت جدا از هم یا با هم کار می‌کنند در واقع باطری موتور الکتریکی نیز هنگام حرکت خودرو و ترمز‌گیری شارژ می‌شود.

وی با اشاره به آلودگی اندک این خودروها افزود: میزان آلایندگی ۶۶ دستگاه از این خودروها به اندازه‌ی یک دستگاه پیکان است در واقع این خودروها کم‌مصرف، پاکیزه و البته نسبتا گران قیمت هستند.

تاکسی‌های هیبریدی که از نوع تویوتا کمری هستند بیشتر در خطوط فرودگاه های تهران اقدام به فعالیت می کنند.

منبع پدال


نظرات