1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو همراه با کدرهگیری

اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو همراه با کدرهگیری

21 شهریور 1395
  • 1

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه کمیسیون تخصصی خودرو منجر به تقویت و ساماندهی بازار خودرو می‌شود، گفت: با اجرای این طرح قطعا شاهد شفاف سازی در معاملات خودرو خواهیم بود.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در نشست تخصصی اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو و خرید و فروش خودرو با کد رهگیری را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد تشکل‌های صنفی قدرتمند و کمیسیون‌های تخصصی در اولویت اتاق اصناف ایران است.

وی افزود: اختلاف نظرهای موجود در میان صنف نمایشگاه‌داران خودرو سبب شد تا انجام فعالیت‌های زیر بنایی در حوزه خودرو به کندی صورت بگیرد؛ بعضا دستگاه‌های اثر گذار در بخش خودرو نمایشگاه داران را از میدان به در کردند اما با وحدت رویه در صنف نمایشگاه داران خودرو و تقویت کمیسیون تخصصی خودرو می‌توان این مشکلات را مرتفع کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران ضمن بیان این مطلب که کمیسیون تخصصی خودرو منجر به تقویت و ساماندهی بازار خودرو خواهد شد، این نکته را متذکر شد که با اجرای سامانه ثبت مکانیزه معاملات خودرو و تقویت کمیسیون تخصصی می‌توان به تعریف جامع و صحیحی از عملکرد صنف رسید و ضمن ایجاد وحدت رویه، فعالیت صنف نمایشگاه داران خودرو را نیز مورد ساماندهی قرار داد.

فاضلی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در سبک و سیاق معاملات صنفی، اظهار داشت: اتحادیه‌های صنفی پتانسیل و توانمندی‌های وسیعی دارند و در این میان ضرورت دارد که سبک معاملات صنفی با خروج از حالت سنتی، دچار تحول و تغییرات نوین شود.

شفاف سازی معاملات خودرو با اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو

در ادامه این نشست تخصصی، علی عوض پور دبیر کل اتاق اصناف ایران به مذاکرات صورت گرفته با نیروی انتظامی و قوه قضائیه به منظور اجرای طرح سامانه ثبت معاملات خودرو اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح قطعا شاهد شفاف سازی در معاملات خودرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگرچه اجرای کامل طرح ثبت معاملات خودرو زمان بر خواهد بود اما بدون شک نتیجه حاصله اثر بخش است. در عین حال وجود کد رهگیری در معاملات خودرو موجب حذف واسطه گران و ساماندهی امور تجاری و خدمات پس از فروش می شود.

عوض پور با بیان اینکه باید تلاش کرد تا روند معاملات از حالت سنتی خارج شده تا به سمت الکترونیکی شدن معاملات پیش برویم، اظهار داشت: امیدواریم تعاملات مثبت اصناف با دولت، دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی به اجرای هر چه سریعتر سامانه ثبت معاملات خودرو کمک کند.

وی تاکید کرد: تا زمان اجرایی شدن طرح باید جلسات هم اندیشی و مشورتی استمرار داشته باشد و محدودیت‌هایی موجود بر سر اجرای طرح مرتفع شود تا با تجمیع انتظارات و درخواست‌های سایر دستگاه‌های دولتی به وحدت رویه دست پیدا کنیم.

براساس این گزارش، با صدور حکمی از سوی رئیس اتاق اصناف ایران، میثم رضایی به سمت نماینده رسمی رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی خودروی کشور منصوب شد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران



نظرات

  • l l (21 شهریور 1395 ساعت 15:54)

    یعنی برای انتقال خودرو مالیات ها وکوفت و زهر مار هایی که تاحالا میگرفتند و هزینه دفتر خالنه ها و مراکز تعویض پلاک و... کم بود هزینه بنگاه رو هم اجباری اضافه کردند؟