1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تولید سوزوکی ویتارا در سال 95,فقط 11 عدد!!

تولید سوزوکی ویتارا در سال 95,فقط 11 عدد!!

20 تیر 1395
  • 3


وضعیت تولید گراندویتارا سوزوکی در ایران خودرو نشان می‌دهد که از این خودرو ژاپنی ظرف سه ماه گذشته تنها 11 دستگاه مونتاژ شده که نشان می‌دهد بزرگترین خودروساز کشور ماهانه 4 دستگاه خودرو سوزوکی از ابتدای امسال به تولید رسانده است.

آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر آن است که تولید این خودرو ژاپنی کراس‌اور با 96 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است. بر اساس این گزارش، ایران‌خودرو که از سوزوکی به عنوان سومین شریک خود در تولید خودروهای سواری یاد می‌کند در سه ماه نخست امسال تعداد بسیار محدودی از محصولات این شرکت را به تولید رسانده و عملا نتوانسته از این شراکت در سه ماه نخست سال 95 بهره برد این در حالیست که پیش‌تر مدیران ایران خودرو از تولید دو خودرو سیاز و سویفت سوزوکی در ایران خودرو خبر داده بودند.

ایران خودرو که ویتارا را در واحد مشهد خود تولید می‌کند این خودرو را با قیمت 125 میلیون تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند و شرایطی را نیز برای پیش فروش آن در سایت خود اعلام کرده است.

سوزوکی از معدود خودروسازان ژاپنی است که در ایران به فعالیت می‌پردازد و بر اساس اعلام مدیران ایران خودرو قرار است یکی دیگر از برندهای ژاپنی که به احتمال زیاد داتسون (از زیر مجموعه‌های نیسان) است را به عنوان شریک خود انتخاب کند.

داتسون قرار است به تولید محصولات زیر 50 میلیون تومانی برای اقشار متوسط به پایین بپردازد اما سیاست ایران‌خودرو در ادامه همکاری با سوزوکی بر آن است تا محصولات لوکس این شرکت را با قیمت بالای 100 میلیون تومان در کشورمان عرضه کند.

سرنوشت سوزوکی در ایران نشان می‌دهد این خودروساز، در تولید محصولات خود روندی نزولی را طی کرده تا جایی که تعداد تولید محصولات این شرکت به صفر نزدیک شده است.

منبع: ایران جیب



نظرات

  • Esmaeil Esmaeil (20 تیر 1395 ساعت 16:17)

    مطمئن باشید در قراردادها خودروسازها ایرانی بیشترین تلاش رو می کنند که خارجی ها تولیدات با کیفیت و به روزشون ایران نیاورند. بلکه تولیدات کم کیفیتشان را با قیمت بالا بیاورند
    اینجوری هم خودرو های داخلی فروش میره و بازارش از دست نمیره. هم خودروهای خارجی با قیمت کم تولید و با قیمت بالا بخاطر نبود رقیب بیشترین سود آوری را داشته باشند.
    این نتیجه حمایت بدون برنامه از تولید داخلی بعد ده ها ساله

  • H H (20 تیر 1395 ساعت 16:13)

    125نمیدن و135دوماهه.بعدشم سانتافه2013میخری یااسپورتیج یا......این دیگه قدیمیه

  • ر ر (20 تیر 1395 ساعت 09:32)

    ارزون بدن ببینم تولید بالا نمیره خودرویی را که 2 برابر همه جا به ملت می فروشن ارزون بدن ------