1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. وجود برچسب، پوستر و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع + میزان جریمه

وجود برچسب، پوستر و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع + میزان جریمه

5 مهر 1396
  • 2

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: شیشه نویسی و الصاق هرگونه برچسب و پوستر بر روی خودروها که خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می باشد ممنوع است و جریمه دارد.

سرهنگ رمضان آفریدون افزود: اگر ماموران راهنمایی و رانندگی، چنین خودروهایی را در سطح خیابان های شهر مشاهده کنند رانندگان متخلف را متوقف و نسبت به اعمال قانون اقدام خواهند کرد.

 وجود برچسب، پوستر و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع + میزان جریمه

وی میزان جریمه شیشه نویسی و الصاق برچسب و پوستر را 300 هزار ریال، گل مالی کردن را 500 هزار ریال و پوشاندن پلاک خودروها را نیز 600 هزار ریال اعلام و اظهار کرد: اگر راننده ای بطور عمد پلاک خودرو را مخدوش کرده و بپوشاند در صورت رویت، خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل می شود و فرد خاطی نیز علاوه بر جریمه و توقیف خودرو در پارکینگ پلیس، با توجه به رای و نظر قاضی پرونده به 6 تا یک سال حبس نیز محکوم خواهد شد.

آفریدون افزود: برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی، خودروها حق ورود به دستجات و عزاداری ها را ندارند و امسال طبق دستور، پلیس از ورود خودروها به چنین محل هایی که برای مردم عزادار خطرآفرین است جلوگیری خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان به رانندگان توصیه کرد در این ماه بسیار عزیز که عموم مردم به منظور عزاداری به کوچه ها و خیابانها می آیند و اغلب نیز به صورت گروهی حرکت می کنند، توجه جدی داشته باشند چراکه ممکن است با کوچکترین کم دقتی و بی توجهی، حادثه ای تلخ و ناخوشایند رقم بخورد.

آفریدون از عموم مردم خواست برای رفتن به عزاداری ها از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند و اگر مقدور باشد به صورت پیاده عزیمت کنند چراکه نبود پارکینگ کافی در سطح شهر برای خودروها و پارک کردن در داخل کوچه ها و مقابل منازل، مزاحمت هایی را برای ساکنین و خودروهای عبوری ایجاد می کند که این خوب نیست.

وی از رانندگان خواست با ماموران راهنمایی و رانندگی که مجری قانون و مقررات هستند همکاری لازم را داشته باشند و در این روزها که همه مردم عزادار و سیاه پوش هستند رعایت حال آنان ( مردم و ماموران) را بیشتر از روزهای عادی بکنند.

آفریدون، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در این روزها سیاه پوش هستند بنابر این رانندگان به نقطه مقابل توجه جدی داشته باشند و با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی ادامه داد: مردم عزادار نیز به خاطر اینکه در این روزها لباس سیاه بر تن دارند از جاهایی که روشنایی کافی وجود دارد آمد و شد کنند و نسبت به عبور از گذرگاه های پیاده و پل های ویژه عابرین، بی تفاوت نباشند و اگر در محل های تاریک در حال تردد هستند با استفاده از نور گوشی های تلفن همراه به رانندگان علامت دهند تا آنها متوجه حضور آنان در کوچه و خیابان باشند.

 وجود برچسب، پوستر و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع + میزان جریمه

 وجود برچسب، پوستر و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع + میزان جریمه

 وجود برچسب، پوستر و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع + میزان جریمه



نظرات

  • پیام پیام (5 مهر 1396 ساعت 14:48)

    ریا داره بیداد میکنه
    دوستم بهم میگه چرا لباس مشکی نمیپوشی. میگم طرف لباس مشکی رو علی الظاهر پوشیده و هزارتا دروغ و کلک سوار میکنه تا کارهاش راه بیافته. من لباس مشکی رو همون روز تاسوعا و عاشورا به تن میکنم تا نه ریای عزاداری داشته باشم، نه با پیراهن عزای امام حسین، گناهی ناخواسته مرتکب بشم. قضیه این ماشین بازی ها هم همینه، اگر برای عزاداری، معامله کردن با خدا و امام معصومش بنا بر وظیفه دینی شرطه، این تغییر ظاهر بنام حسین ع اما برای دیده شدن در چشم دیگران دیگه چیه.

  • Mahdi Mahdi (5 مهر 1396 ساعت 12:58)

    فلسفه قیام عاشورا داره چهره بدی در جهان پیدا میکنه