1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خودروهای متخلفین در شهریور ماه 72 ساعت توقیف خواهد شد

خودروهای متخلفین در شهریور ماه 72 ساعت توقیف خواهد شد

7 شهریور 1394
  • 0

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که در شهریور سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر کشته و ۳۱ هزار نفر مجروح شدند گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد از شانه خاکی خط قرمز پلیس شهریور ماه است.

سردار تقی مهری با تاکید بر این که فصل تابستان در بین فصول سال بیشترین تردد و کشته و مجروح حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است افزود: بر اساس آمارها در بین ماه‌های تابستان، پرترددترین ماه که بیشترین تصادفات را داشته، شهریور بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که 33 درصد کشته های تصادفات در شهریور پارسال از شکل واژگونی بوده است تصریح کرد: مهمترین علت این حوادث خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بخصوص در جاده های کفی و یکنواخت بوده است. لذا ضرورت دارد رانندگان هنگام تردد در این جاده ها حتما زمانی که احساس خستگی کردند در توقفگاه‌های تعبیه شده ساعاتی را استراحت کنند.

وی از برخورد شدید با تخلفات حادثه ساز در شهریور ماه خبر داد و گفت: خودرو رانندگان پرخطری که 2 تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشند بدون اغماض 72 ساعت توقیف می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا به همیاران پلیس نیز ماموریت ویژه داد و گفت: همکاران ما در خودروها که همیاران پلیس هستند حتما در طول سفر نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط والدین خود توجه کافی را داشته باشند و تذکرات لازم را بدهند.

وی از افزایش تصادفات جرحی خبر داد و گفت: متاسفانه علی رغم کاهش کشته های تصادفات رانندگی، تصادفات جرحی افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص رانندگان حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس ها نیز گفت: شهروندان می توانند از طریق سامانه پیامکی 110120 تخلفات رانندگان اتوبوس ها را اطلاع دهند که قطعا ماموران پلیس راه نیز در اولین پاسگاه مسیر نسبت به توقف اتوبوس متخلف و برخورد با راننده خاطی برابر قوانین و مقررات رانندگی اقدام می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: شماره تلفن 88255555 و تلفن گویای 120 در کنار سایت www.rahvar120.ir آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های تردد و ترافیک محورهاست لذا رانندگان حتما با این امکانات فراهم شده مسیر مناسب و زمان مناسب را برای سفر خود در نظر بگیرند.



نظرات