1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو چگونه است؟

رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو چگونه است؟

30 آذر 1395
  • 1

رده‌بندی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سواری در بازه زمانی شش ماهه نخست امسال، منتشر شد.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گروه شرکت‌های دارای بیش از ۱۰ نمایندگی خدمات پس از فروش، شرکت ایرتویا با کسب ۷۶۷ امتیاز از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز، بیشترین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری را کسب کرده است.

پس از آن شرکت‌های اطلس خودرو با ۷۴۲ امتیاز، آسان موتور با ۷۳۵ امتیاز، آرین موتور پویا با ۷۲۷ امتیاز، ایساکو (خدمات پس از فروش ایران خودرو) و مدیا قشم (مدیا موتورز) مشترکا با ۷۱۱ امتیاز، مزدا یدک (بهمن موتور) با ۷۱۰ امتیاز، سایپا یدک (پارس خودرو) با ۶۸۱ امتیاز، پرستوی آبی ارگ (خودروسازی راین) با ۶۷۵ امتیاز، مدیران خودرو با ۶۶۹ امتیاز، رامک یدک (رامک خودرو) با ۶۶۵ امتیاز، سایپا یدک (سایپا) با ۶۶۱ امتیاز و بم خودرو (کرمان موتور) با ۶۵۸ امتیاز از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز رضایتمندی مشتریان، به ترتیب در رتبه‌های بعدی رده‌بندی قرار دارند.

اما در گروه شرکت‌های دارای کمتر از ۱۰ نمایندگی خدمات پس از فروش، شرکت گلرنگ موتور با کسب ۷۸۰ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز، بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در این گروه را کسب کرده است.

پس از آن شرکت‌های معین موتور با ۷۳۸ امتیاز، پرشیا خودرو با ۷۱۵ امتیاز، ستاره ایران با ۷۱۲ امتیاز، آلفا موتور با ۷۰۱ امتیاز، نگین خودرو با ۶۹۳ امتیاز، مرتب خودرو با ۶۶۸ امتیاز و سازه‌های خودرو دیار با ۵۶۱ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز، به ترتیب در رتبه‌های بعدی رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری قرار دارند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • فرزاد فرزاد (30 آذر 1395 ساعت 11:17)

    خدمات پس از فروش در ایران را اگر با در نظر گرفتن جواب سلامی که گاها بعضی از نمایندگیها به مشتری میدن حساب کنیم در حد ۶۰ درصد رضایتمندی مردم قرار دارد ولی خدمات برای محصولات .،.،.!؟