1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ثمره اجرای L.E.Z چه شد؟

ثمره اجرای L.E.Z چه شد؟

7 دی 1395
  • 0

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در خصوص تخلفاتی که در مراکز معاینه‌فنی اتفاق می‌افتاد گفت: بارها افراد گفته اند که معاینه فنی را تلفنی خریداری کرده اند و برای ما آورده اند که این معاینه فنی‌ها جعلی هستند و جریمه هم شده‌اند.

سید نواب حسینی منش در گفت و گو با شهر فردا اظهار کرد: در یک سال گذشته میانگین خودروهایی که دارای نقص فنی از ناحیه آلایندگی بوده اند و میزان آلایندگی آنها سبب رد شدنشان شده ۷ درصد بوده است. یعنی در این مدت از هر ۱۰۰ خودرو ۷ خودرو دچار نقص فنی به واسطه آلایندگی بودند و رد شدند.

وی افزود: این در حالی است که از اول شهریور ماه تا اخر آبان ماه امسال با اجرایی شدن طرح کاهش درسه ماه به یکباره میزان مردودی این خودروها از ۷ درصد به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد. این نشان می دهد ۱۵ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودروهایی که در معاینه فنی تنظیم کردیم به حالت استاندارد برگردانده شدند.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو با اجرای طرح کاهش میزان مراجعات در مهرماه امسال ۴۰۰ درصد یعنی ۴ برابر رشد پیدا کرد. بنابراین ۷۰ درصد از خودروهایی که به تهران مراجعه کردند برای اولین بار بود. اینها خودروهای مشمولی بودند که تاکنون معاینه فنی نگرفته اند.

اگر همه خودروهای شهر استاندارد شوند، آلودگی هوا ۱۰ درصد کاهش می یابد

حسینی منش با بیان اینکه با اصلاح قانون سن معاینه فنی مسلما تاثیرات زیادی در وضعیت هوای شهر ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده اگر همه خودروهایی که در شهر تردد می کنند به حالت استاندارد کمپانی برگردند، ۱۰ درصد در کاهش آلودگی هوای شهر تاثیر دارند. همچنین در صورتی که غیر مستقیم ۱۰۰ هزار خودروهای فرسوده و خودروهای کاربراتوری از رده خارج شوند، مسلما تا ۲۰ درصد آلودگی هوای تهران کم می شود.

وی همچنین در خصوص افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی گفت: در سه ماهه اول اجرای طرح کاهش بیش از ۲۵۰ درصد با رشد مراجعات مواجه بودیم اما در یک سال منتهی به دی ماه سال آینده بیش از ۱۲۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. همچنین در دی ماه سال گذشته تا اول فروردین ماه نرخ رشد مراجعه به مراکز معاینه فنی ۱۰۰ درصد بود و مطمئنا اگر امسال هم این نرخ را با احتساب تجربه سال گذشته حفظ کنیم، رکوردهای ما بیشتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو خواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در خصوص تخلفاتی که در مراکز معاینه فنی اتفاق می افتاد گفت: جعل برچسب معاینه فنی با احتساب اینکه اکنون تمامی اقدامات مکانیزه شده و کنترل معاینه فنی توسط پلیس کاملا هوشمند است دیگر جایی برای جعل اسناد نمی ماند؛ با این وجود بارها افراد گفته اند که معاینه فنی را تلفنی خریداری کرده اند و برای ما آورده اند که این معاینه فنی ها جعلی هستند و جریمه هم شده اند.

منبع:دنیای خودرو



نظرات