1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تولید مجدد پروتون در زاگرس خودرو

تولید مجدد پروتون در زاگرس خودرو

17 فروردین 1393
  • 2

اوایل دهه 80 پروتون مالزی با مدل ویرا در دو گونه لیفت بک و سدان وارد بازار ایران شد و پس از آن مدل های ایمپیان و جن 2 نیز به سبد محصولات این شرکت اضافه شد.

شانموگان، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت خودروسازی پروتون در مالزی گفت که طی روزهای نخست ماه آوریل هیاتی از شرکت زاگرس خودرو به مالزی سفر خواهند کرد تا مقدمات آغاز مجدد فعالیت پروتون در ایران را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: شرکت زاگرس خودرو تحت حمایت مسوولان استان گلستان از کمک‌های مالی برخوردار شده است و مسوولان این شرکت قصد دارند تا از محل این کمک‌ها همکاری‌هایشان با پروتون را از سر بگیرند.

وی افزود: بر این اساس تولید و مونتاژ خودروهای پروتون در کارخانه زاگرس خودرو در بروجرد بار دیگر آغاز خواهد شد و قرار است در این کارخانه تا ماه اکتبر دو مدل جدید پروتون با نام‌های پرسونا و پرسونا اسپورت تولید شود.

مدیر منطقه‌ای پروتون گفت: در همین حال ما قصد داریم تا دو مدل جدید دیگر را در ایران تولید کنیم که به صورت CKD و CBU خواهند بود که این دو مدل شامل پروتون پریو و سوپریما اس خواهند بود. وی تاکید کرد که تولید این دو مدل در ایران طی سه ماهه پایانی سال جاری انجام خواهد گرفت.

شانموگان در ادامه دلیل توقف فعالیت‌های پروتون در ایران را مشکلات مالی شرکت زاگرس خودرو دانست و اظهار کرد: این مشکل در حال حاضر برطرف شده است و ما می‌توانیم از امکانات تخصصی و فنی شرکت زاگرس خودرو در ایران بهره ببریم.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در مقطعی پروتون با ایران خودرو برای تولید خودرو اسلامی مذاکره می کردند و پس از آن نیز سایپا مدعی همکاری با این شرکت مالزیایی شد که این منفعت طلبی نیز در خروج پروتون از ایران تأثیر بسزایی داشت.

به گفته وی می توان ورود زاگرس خودرو به فعالیت های خدماتی و دیگر موارد را از دیگر عوامل ناکامی پروتون در بازار ایران دانست.

شانگومان بیان کرد: ما اهداف بزرگی را در ایران دنبال می‌کنیم و قصد داریم تا از ایران به عنوان یک مرکز اصلی برای صادرات خودروهایمان به دیگر بازارها از جمله مصر، ترکیه و ترکمنستان استفاده کنیم.

صحبت ورود پرسونا که اولین محصول در دور جدید فعالیت زاگرس خودرو خواهد بود، درسال 87 نیز به گوش می رسید که با توقف فعالیت این شرکت بحث آن به فراموشی سپرده شد. این محصول در واقع نسخه سدان مدل جن 2 است.

مدل های پریو و سوپریما که در آینده به سبد محصولات زاگرس خودرو اضافه خواهد شد نیز نسل جدید مدل جن 2 است که به ترتیب در کلاس های سدان و هاچ بک قرار می گیرد. تمامی این خودروها به موتور 1.6 لیتری کمپرو مجهز شده اند که پیش از این با مدل های جن 2 و ایمپیان وارد بازار ایران شده بود.




نظرات

  • مهرداد صالحی مهرداد صالحی (17 دی 1393 ساعت 20:18)

    دوست عزیز من 6سال یک دستگاه پروتون ویرا داشتم در این مدت از خدمات پس از فروش این شرکت فوق العاده راضی بودم بطوری که ماشینم را برای سروسیهای دوره ای میبردم خیالم راحت بود که هم کارهای درخواستی خودم را کامل انجام میدهند هم چکهای سیستماتیک خودشان را بدون اینکه بخواهند کار بیهوده ای فقط جهت خرج تراشی انجام دهند بارها امتحان کردم برخلاف تعمیرگاههای ایران خودرو و سایپا و مدیران خودرو اینهایی که من برخورد داشتم . برای همین منتظرم تا این شرکت دوباره محصولاتشان را وارد بازار کنند بدون درنگ میخرم چون هم از نظر برخوردمسئولانش و هم از کیفیت محصول و کیفیت خدمات راضی بودم.

  • کامی کامی (17 فروردین 1393 ساعت 16:03)

    پروتون ماشین بدی نبود و کسایی که داشتن راضی بودن و بزرگترین مشکلش خدمات پس از فروش ضعیفش بود که امیدوارم این مشکلش حل بشه. در سفری که به مالزی داشتم خودروهای جدید پروتون ظاهر خیلی خوبی داشتن و به دل میشستن