1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. هشدار پلیس در مورد لاستیک های وارداتی بی کیفیت

هشدار پلیس در مورد لاستیک های وارداتی بی کیفیت

27 تیر 1395
  • 0


در پی ترکیدگی لاستیک و حریق یک دستگاه اتوبوس در محور قم، رییس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: لاستیک‌های وارداتی بی کیفیت و ناایمن عامل بروز حوادث و حریق‌های رانندگی در فصل تابستان است.

به نقل از مهر، سرهنگ محمد حسین حمیدی با اشاره به حریق یک دستگاه اتوبوس در آزادراه قم که بر اثر ترکیدگی لاستیک و برخورد آن به گاردیل وسط مسیر و تیر چراغ برق رخ داد، افزود: متاسفانه یکی از عوامل اصلی بروز حوادث خصوصا در فصل تابستان و گرمای هوا، ترکیدگی لاستیک است.

وی با اشاره به این که بعضا رانندگان خودروها به خصوص در بخش عمومی برای کاهش هزینه‌های ماهانه خود اقدام به خرید لاستیک‌های وارداتی بی کیفیت یا لاستیک‌های بازسازی‌شده می‌کنند، گفت: شاید این لاستیک‌ها از ظاهر خوبی برخوردار باشند اما قطعا مقاومت لازم را ندارند که این مقاومت در فصل تابستان با افزایش دما کمتر می‌شود.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا تصریح کرد: کاهش مقاومت این لاستیک‌ها موجب می‌شود در سرعت به ناگاه ترکیده یا دچار حریق شده و موجبات حوادث ناگوار را رقم بزنند.

وی با اشاره به این که یکی از مسائل مهمی که رانندگان باید هنگام خرید لاستیک مدنظر داشته باشند تاریخ تولید و انقضای لاستیک است، افزود: لاستیک کالایی مصرفی است و در صورتی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد احتمال بروز خطر برای سرنشینان خودرو را به همراه دارد لذا توصیه می‌کنیم هم رانندگان و هم دستگاه‌های مسئول در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

منبع:مهر



نظرات