1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اطلاعیه پرشیا خودرو درباره بی ام و i8 های وارد شده به ایران

اطلاعیه پرشیا خودرو درباره بی ام و i8 های وارد شده به ایران

14 شهریور 1394
  • 0

پس از گذشت چند ماه از ورود خودروی ب ام و i8 به ایران توسط برخی افراد، همچنان ابهاماتی در مورد این موضع که چرا نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش ب ام و اقدام به واردات این خودرو نکرده است؛ وجود دارد.

در همین رابطه نانی کریمی، مسئول ارتباطات و بازاریابی پرشیا خودرو اعلام کرد: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران پیش از واردات خودرو، وارد کننده ملزم به کسب آموزش های فنی لازم، ایجاد زیرساخت ارائه خدمات و تامین قطعات یدکی مربوطه است تا پس از دریافت اسناد همولوگیشن و اخذ مجوزهای تایید از مراجع ذیصلاح نظیر سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

وی افزود: در ارتباط با خودروی ب ام و سوپرلوکس هیبریدی i8 که توسط برخی واردکنندگان به کمک امتیازات خاص ثبت سفارش و با حداقل تعرفه گمرکی به کشور وارد شدند، شاهد فروش این خودروها با قیمت 2 میلیارد تومان نیزهستیم. این درحالی است که قیمت تمام شده خودروبا تعرفه واردات 4%حدود 700 میلیون تومان است. ارائه خدمات به خودروی مزبور با توجه به تکنولوژی بسیار بالا، نیاز به کسب آموزش فنی و نصب تجهیزات تعمیرگاهی است. خودروی هیبریدی i8 به منظور به رخ کشیدن تکنولوژی پیشرو BMW و با تیراژ محدود تولید شده است و ورود آن به کشور بدون وجود زیرساخت های فنی و آموزشی لازم جهت ارائه سرویس و خدمات پس از فروش موجب خسارت به مصرف کننده نهایی و اتلاف سرمایه ملی است.



نظرات